AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Hoi, Ik ben Joost van AJ`s autobody & paint in Emmen/Nederland. Normaal restaureren en customizen we voornamelijk autos maar van een tevreden klant kreeg ik een VBB1T uit `62 kado en het leek me erg leuk deze te restaureren. Ik heb uitgevonden dat dit een curry-scooter is omdat ie met een paar oude indonesische kentekenplaten ipv papieren kwam. Ik maak me echter niet zoveel zorgen want laagdiktemetingen van de carrosserie en een goede inspectie toonden aan dat alleen de te verwachte schadeplekken in de plamuur zaten afgewerkt met barslecht spuitwerk en geen dubieus laswerk. De planning is om m uit elkaar te halen en volledig te restaureren met enkele customizings zodat het er allemaal wat smoother en beter uitziet. Uiteraard zal ik daar enkele vijanden mee gaan maken maar ey, het is toch maar een curry :thumbup: bij aankomst: Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ik heb een rolbare bok gemaakt waar de scooter op vastgelast zit zodat er makkelijk aan te werken is. Tevens zijn alle details, kabelbomen en wat onderdelen die ik nu niet nodig heb reeds verwijderd: Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 De eerste modificaties: - De rand van het frame en de voorzijde heb ik afgelast, dat wordt uiteindelijk helemaal glad gemaakt omdat smooth er beter uitziet naar mn mening: - Tevens heb ik besloten de zijkappen te verbreden omdat het achteraan zo smal uitloopt, ik zie graag iets meer kont :woopwoop: Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Zo`n felsnaad over de kont vond ik niks. Tevens zit zoiets altijd vol met roest doordat vocht zich ertussen zuigt. Daarom een nieuwe strip dan is alles mooi geshaved incl achterlichtgaten. Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ook is besloten de schermen groter te maken waardoor het straks allemaal wat lager lijkt: Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Dit is tot hoever het project nu gevorderd is, af en toe werk ik er aan en zal ik ook updates achterlaten Link naar reactie
cee Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 EDIT: Dit is Cool knap werk man Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Kun je al die fora wel bijhouden, joh? Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Jawel ik zit nu op 3 forums, dat vind ik beter want dan heb ik een groter publiek dat eventueel tips, adressen en meningen kan delen Link naar reactie
Gette Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Succes, dit lijkt een leuk project om te volgen. Duidelijk iemand die dit soort dingen nog al heeft gedaan! Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Vakmanschap is meesterschap ;-) chique dinges. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ne "curry" die deze keer professioneel gaat gelast en gecustomized worden. Hoe gaan we dat hier nu moeten noemen? :-) Succes met het project! Het ziet er al veelbelovend uit. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 mag ik hem straks kopen ? zeg aub JA Link naar reactie
sindo Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Op de paar foto's kan je moeilijk oordelen wat het eindresultaat gaat zijn. Ik moet toegeven dat Designo wel een punt heeft. Ik vrees dat de billen zonder meer verbreden de dame eerder het uiterlijk van een gans dan wel van een wesp zal geven. De standaard bandjes gaan ook op racefiets bandjes lijken. Maar ik vermoed dat er een goed plan is en dat het eindresultaat er best zal wezen. Ik abonneer mij alvast op deze topic. Oh ja ipv Curry, broodje bakpao Grtz Sindo Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 't Is ni voor de Joene ze, tis voor zen reputatie... Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 nice!! lijkt me zeker een wijs project om te volgens groeten, Pieter Link naar reactie
designo Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Leuk! Maar euhm... Mijn persoonlijke opmerkingen: Doe je maar wat of let je ook op verhoudingen, lijnenspel &n vlak overgangen? Als je de billen verbreed moet je volgens mij ook het beenschild en de bodemplaat verbreden of de totale vespa-achterkant wat verlengen. Dikkere achterwerk is altijd tof maar 3.5cm is niet echt subtiel noch elegant, vind ik. Verhoudingen zijn wat zoek. Ik vind het wat lomp en zwaar overkomen zo. Onthou dat dit een kleine Vespa is en geen '57 Chevy Bel'air Het verlagen bekom je, volgens mij, niet door de zijbillen te verhogen. Maar eerder door volume aan het chassis, boven de billen weg te halen. Dat doe je toch ook bij een 'top-chop'. In tv termen is het het verschil tussen Chop-Shop en Overhaulin bv... Tip: Probeer eens eerst een tekening te maken wat je probeert te bekomen, zo kun je beter inschatten en kom je niet voor verrassingen te staan. Succes eindelijk eens wat anders! Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Leuk! Maar euhm... Mijn persoonlijke opmerkingen: quote] Ziet het eruit alsof ik zomaar wat doe? Toen ie nog op de grond stond en onder de juiste hoek bekeken kon worden heb ik besloten wat ik anders wil, dat voer ik nu uit. Sit back and enjoy the ride, gaat goed komen! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ga je ook nieuwe zadels en dergerlijke kopen? Duo zadel of terug monozadel? groet Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 mag ik hem straks kopen ? zeg aub JA Doe een goed bod als ie klaar is, ik bouw m voor mezelf maar uiteindelijk is alles te koop Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ga je ook nieuwe zadels en dergerlijke kopen? Duo zadel of terug monozadel? groet Zowieso wil ik een monozadel dat vind ik er beter uitzien. Denk dat ik de huidige opnieuw laat bekleden zonder een naad erin die m blokkig maakt. Maar dat zijn zorgen voor later, eerst wil ik alles verbouwen en afpassen, stralen + epoxy en m strakmaken voor ik met details begin. Link naar reactie
Jordi1880 Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 ziet er knap uit, de moeite om te volgen... Link naar reactie
wavejumpertom Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Succes !! Elke vespa moet een eigen leven leiden... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.