Ga naar inhoud
Vespaforum.be

AJs autobody - `62 Vespa 150


AJs autobody

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben Joost van AJ`s autobody & paint in Emmen/Nederland. Normaal restaureren en customizen we voornamelijk autos maar van een tevreden klant kreeg ik een VBB1T uit `62 kado en het leek me erg leuk deze te restaureren.

Ik heb uitgevonden dat dit een curry-scooter is omdat ie met een paar oude indonesische kentekenplaten ipv papieren kwam. Ik maak me echter niet zoveel zorgen want laagdiktemetingen van de carrosserie en een goede inspectie toonden aan dat alleen de te verwachte schadeplekken in de plamuur zaten afgewerkt met barslecht spuitwerk en geen dubieus laswerk.

De planning is om m uit elkaar te halen en volledig te restaureren met enkele customizings zodat het er allemaal wat smoother en beter uitziet. Uiteraard zal ik daar enkele vijanden mee gaan maken maar ey, het is toch maar een curry :thumbup:

bij aankomst:

fz6g50.jpg

118lqtd.jpg

aachht.jpg

Link naar reactie

De eerste modificaties:

- De rand van het frame en de voorzijde heb ik afgelast, dat wordt uiteindelijk helemaal glad gemaakt omdat smooth er beter uitziet naar mn mening:

346nccj.jpg

- Tevens heb ik besloten de zijkappen te verbreden omdat het achteraan zo smal uitloopt, ik zie graag iets meer kont :woopwoop:

30a4cps.jpg

sx82.jpg

35ioehl.jpg

Link naar reactie

Vakmanschap is meesterschap ;-)

chique dinges.

Link naar reactie

Op de paar foto's kan je moeilijk oordelen wat het eindresultaat gaat zijn. Ik moet toegeven dat Designo wel een punt heeft. Ik vrees dat de billen zonder meer verbreden de dame eerder het uiterlijk van een gans dan wel van een wesp zal geven. De standaard bandjes gaan ook op racefiets bandjes lijken. Maar ik vermoed dat er een goed plan is en dat het eindresultaat er best zal wezen. Ik abonneer mij alvast op deze topic.

Oh ja ipv Curry, broodje bakpao ;)

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Leuk! Maar euhm...

Mijn persoonlijke opmerkingen:

Doe je maar wat of let je ook op verhoudingen, lijnenspel &n vlak overgangen?

Als je de billen verbreed moet je volgens mij ook het beenschild en de bodemplaat verbreden of de totale vespa-achterkant wat verlengen.

Dikkere achterwerk is altijd tof maar 3.5cm is niet echt subtiel noch elegant, vind ik. Verhoudingen zijn wat zoek. Ik vind het wat lomp en zwaar overkomen zo. Onthou dat dit een kleine Vespa is en geen '57 Chevy Bel'air

Het verlagen bekom je, volgens mij, niet door de zijbillen te verhogen. Maar eerder door volume aan het chassis, boven de billen weg te halen. Dat doe je toch ook bij een 'top-chop'.

In tv termen is het het verschil tussen Chop-Shop en Overhaulin bv...

Tip: Probeer eens eerst een tekening te maken wat je probeert te bekomen, zo kun je beter inschatten en kom je niet voor verrassingen te staan.

Succes eindelijk eens wat anders!

Link naar reactie
Ga je ook nieuwe zadels en dergerlijke kopen? Duo zadel of terug monozadel? :)

groet

Zowieso wil ik een monozadel dat vind ik er beter uitzien. Denk dat ik de huidige opnieuw laat bekleden zonder een naad erin die m blokkig maakt. Maar dat zijn zorgen voor later, eerst wil ik alles verbouwen en afpassen, stralen + epoxy en m strakmaken voor ik met details begin.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...