Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaring matte verf


geronimooo

Aanbevolen berichten

Ik ben begonnen met een vbb, maar na wat zoeken naar de originele kleur, blu medio blijkbaar,

ben ik tot de constatatie gekomen dat ik die kleur eigenlijk echt niet mooi vind.

Nu had ik het idee om deze in een matte kleur te spuiten, iemand ervaring mee? Foto?

Niet mat zwart, vb mat grijs ofzo?

merci

Link naar reactie

Dat mat grijs ziet er wel ferm uit. Ik kan me alleen niet goed inbeelden hoe dit zou staan op een vbb.

Mag mat licht grijs zijn ook eigenlijk. Of de originel kleur blu medio maar dan mat.

Heeft er iemand een vbb2t in originele blu medio kleur staan?

Merci

Link naar reactie

Je kunt basicly elke kleur die je wilt spuiten als basislak met daarover een blanke lak die geheel mat, deels mat of volglans is. Recent heb ik een Opel Corsa D gespoten waar we metallic blauw met zijdeglans blanke lak op gedaan hebben, staat erg fraai.

Geheel mat zou ik wel afraden, bij intensief wassen of het schoonpoetsen van een vervuiling kun je glimmende plekken krijgen en ook is het erg gevoelig voor vervuiling dat beter kan hechten.

Link naar reactie

Bij Paint my Scooter in Amsterdam zijn ze bezig met een matte midnight metallic blauwe LX; bijzondere kleur met veel diepte!

Mijn Acma was ook mat-metallic trouwens; mattingsmiddel met de verf meegemengd.

DSC_0020a.JPG?m=1299677766

Link naar reactie

Metallics werden in de jaren 50-60 toen dat net uitkwam verwerkt in de standaard uni-kleuren maar dit is lastiger te spuiten omdat je meteen een volle laag moet zetten en niet kan nanevelen zoals met basislak/blanke lak systemen. Tevens heb je dan metallic-deeltjes die door de top steken die kunnen gaan oxideren. Deze lakken zijn er nog wel, ook met matpasta erdoor, maar af te raden.

Als je zoiets doet in een basislak/blanke lak systeem let dan ook op dat je beter een kant en klare matte blank kan verspuiten dan eentje die aangemixed is met matteringsmiddel. Inweze gaat dit goed maar op de grotere vlakken is er een kans dat het gaat vlekken.

Corsa C staat op de website: www.ajs-autobody.nl

Link naar reactie

De kleur is grigio titanio zoals de GTS super sport 300, striping is meegespoten en is amper voelbaar.

Ik had de kleur op de GTS SS gezien maar vond vooral de structuur van die lak geweldig, net metaal.

Hopelijk is 'm tegen 10 april klaar voor de Giro di Anversa.

Link naar reactie
De kleur is grigio titanio zoals de GTS super sport 300, striping is meegespoten en is amper voelbaar.

Ik had de kleur op de GTS SS gezien maar vond vooral de structuur van die lak geweldig, net metaal.

Hopelijk is 'm tegen 10 april klaar voor de Giro di Anversa.

Prima, dan kan ik ze int echt eens bekijken;-)

Link naar reactie

Mooi die pk, kleur word zeker in optie genomen.

Samen met het range rover grijs. Dit is dan wel geen matte verf.

welk kleur is dat juist voor die acma? Is dit mooi over de hele scoot gezien dan?

Link naar reactie

oow, das ferm.

Welke kleur code is dat?Dit lijkt mij super.

Wat ik me nog afvraag wat word er allemaal mee gespoten? van de vork? wielen? trommel?

en vooral van het stuur? word de vernellingshendel en de gashendel waar de bevestiging voor de remhendel aan zit mee gespoten in kleur bij een vbb? of is dit alu kleur?

Link naar reactie

Ik heb m'n vespa laten poederlakken in een grijs-groen matte kleur, er zit ook een beetje metallic in dus in de zon lichte glinstertjes!

Het is volgens mij een stukje goedkoper dan laten spuiten, en het resultaat mag er ook wel zijn. 1 klein nadeel is dat je niet kunt plamuren wegens de hoge temperatuur, en dat de 'verf'-laag vrij dik is... Staat wel vrij vuil op de foto's

Groetjes

dsc035591600.jpg

18032249521804173559969.jpg

dsc035691600.jpg

Link naar reactie
1 klein nadeel is dat je niet kunt plamuren wegens de hoge temperatuur, en dat de 'verf'-laag vrij dik is...

Ik dacht dit eerst ook, maar blijkbaar is er wel een plamuur die tegen hoge temperaturen bestand is. Je kan het ook met tin doen.

Dat de verflaag er dikker opligt vind ik persoonlijk dan weer eerder een voordeel i.p.v. een nadeel, toch zeker als je de scooter dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.

Link naar reactie
Dat de verflaag er dikker opligt vind ik persoonlijk dan weer eerder een voordeel i.p.v. een nadeel, toch zeker als je de scooter dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.

waarom is dat een voordeel voor woon-werkverkeer Erix ?

Link naar reactie

Awel, als je dagelijks rijdt, wat je enkel doet als je de scooter voor woon-werkverkeer gebruikt zoals ik, zal je dat wel te weten komen (tenzij ge nen dopper bent natuurlijk of renteniert ofzo). :-)

Die verf kan wel tegen een stootje. Ik zie duidelijk een verschil in slijtage (van opspattende steentjes, sneeuw, ijzel, zout, regen, UV, etc...). Bij mijn PX'en (gewoon spuitwerk) ziet de verflaag duidelijk veel meer af in vergelijking met de verflaag van de Lambretta (poederlak).

Link naar reactie

misschien rijdt gij meer met de PX'en dan de Lambretta :)

Nu serieus, is dat zoveel goedkoper dan spuiten, en wordt het gespoten zodat alle hoekjes en kantjes gedekt zijn.

Zijn er ook nadelen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...