Ga naar inhoud
Vespaforum.be

staun

Leden
  • Items

    215
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNB-1T (1960)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    WAASMUNSTER
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

staun's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

1

Reputatie

  1. Bedankt al voor de snelle reacties! Zal inderdaad eens beginnen met het nakijken aantal graden voorontsteking. Polini schrijft 19° voor. Ik vrees dat ik inderdaad voor een andere carbu zal moeten gaan. Nog eens in detail bekijken. Heeft de testbanker alles in huis om daar ter plaatse aan te passen? Of moet dat zelf voorzien worden? Heb wel veel zin in jaren plezier en gemoedsrust 🙂
  2. Beste allen Mijn motortje draait goed maar rookte toch wat veel naar mijn zin. Tweede probleem is dat als ik gas los na een tijdje wat hoger toerental (niet extreem) en daarna terug gas geef, hij zich precies verslikt. Teutjes van de uitlaat zijn wat vettig. Bougie is wat mij betreft te zwart. Betreft PX 125 motor 177 polini (carter aangepast) SI 24 (Carter ook aangepast) Ontsteking lichtjes aangepast (al weet ik niet exact meer hoeveel, is een 5 tal jaar geleden) SIP road (2.0 denk ik, met 2 aparte uitlaatjes) Hoofdsproeier is momenteel een 116. Ik heb het gevoel dat die sproeier qua grootte wel ok is. In het verleden al een aantal keer warm/vastlopers gehad, dus schrik om lager te gaan. Nu controleerde ik die stelschroef voor het mengsel achteraan de carbu en heb het gevoel dat de schroefdraad wat naar de kl* is. Er hing wel wat alu van de carbu aan de schroef. Zou die zo bepalend kunnen zijn voor het mengsel? Valt die te hertappen / Helicoil? Raar schroefje met een spoed van 0,5... Alle hulp / Tips welkom! Dank jullie wel.
  3. Ik probeer het eens! Dank je wel
  4. staun

    probleem benzinetoevoer

    Vespa VLGB Raar probleempje 🙂 Bijna volle tank -> Vespa draait enkel in reserve stand. Wanneer ik de darm aan carbu los heb en en deze in een bidon laat leeg lopen, gaat dit wel in de 'normale' stand. Tank heb ik er al eens uit gehaald, benzinekraan is volgens mij ok. Heb ze doorgeblazen en zowel reservekanaal als het normale, met langer pijpje, zijn vrij. Ook de luchtpijp is vrij. Iemand die mij een tip kan geven? Alvast bedankt!
  5. staun

    Bil voor vgl1t

    Hallo Voor een VGL1T MISA (wide frame) ben ik op zoek naar de linker bil. De mijne is iets te rot voor restauratie... Laat maar weten als je wat liggen hebt. Groeten Stijn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...