EriX Geplaatst: 5 april 2011 Delen Geplaatst: 5 april 2011 @ Sindo Ik zal u wel mailen om die vraag te beantwoorden, anders ben ik hier weer nen boek aan't schrijven. :-) En dan ga ik hier weer zwaar offtopic. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2011 mooi, Daar ben ik nog niet uit, als ik laat spuiten of laat poederlakken. De verf om hem zo te spuiten kost mij inclusief epoxy grondlaag, lak en matte vernis, 170 euro ongeveer. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 april 2011 Delen Geplaatst: 5 april 2011 en daar dan nog eens de werkuren bijtellen vermoed ik? Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2011 plamuren als dit nodig is doe ik wel zelf, daar ervaring heb via het werk. Maar spuiten zal ik moeten uitbesteden. ivm poederlakken heb ik toch wat twijfels op lange termijn, ik weet dat er niet geplamuurd kan worden, maar zit vooral met wat schrik omtrend barstjes en insijpelend water. En ook zijn de niet zichtbare delen dan gepoederlakt? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 april 2011 Delen Geplaatst: 5 april 2011 ivm poederlakken heb ik toch wat twijfels op lange termijn, ik weet dat er niet geplamuurd kan worden, maar zit vooral met wat schrik omtrend barstjes en insijpelend water.En ook zijn de niet zichtbare delen dan gepoederlakt? Je kan dus wel met plamuur werken, maar dan eentje die speciaal tegen hoge temperaturen kan, of met tin. bartsjes, insijpelend water??? Geen last van op mijn poederlak. yep alles is gepoederlakt... Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2011 Met tin dat wist ik, maar volgens mij is plamuur toch niet geleidend? Als ik het goed voor heb dient het frame toch geleidend te zijn om te kunnen poederlakken? Uw bent voorstander van poederlakken, als dit een serieus prijsverschil geeft is dit natuurlijk het overwegen waard. Kan er metalise verf gespoten worden ook dan? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Er bestaat (ahgi) geleidende plamuur. De kleurkeuzes voor poederlak zijn, meen ik, beperkt tot RAL kleuren. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Toen ik mijn Lambretta liet poederlakken verschoot ik van het aanbod in kleuren. Je kan zelfs structuren laten spuiten en vele andere zaken (roestkleur, etc...). Het is nog wel zo dat er een beperking is qua keuze in vergelijking met gewoon spuitverf en mengen zit er zeker niet in. Het beste is dat je eens naar een poederlak bedrijf gaat om daar tussen de stalen kijken welke kleuren ze allemaal kunnen aanbieden. Of ze metalic kleuren hebben in poederlak weet ik niet (check it out), daar had ik op dat moment geen interesse in dus ook niet gevraagd. Om je een voorbeeld te geven qua prijsverschil. Ik heb mijn Lambretta (veel meer onderdelen dan een Vespa trouwens) laten zandstralen, metaliseren en poederlakken voor €300, Voor die prijs kan je het niet laten dacht ik toen en het is nog heel goed gedaan ook. Maar, nogmaals bekijk eerst wat ze kunnen aanbieden want misschien vind je je 'ding' niet direct in de poederlakken. Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 7 april 2011 Delen Geplaatst: 7 april 2011 Poedercoating is inderdaad goedkoper dan laten spuiten omdat het veel minder arbeidsintensief is. Het nadeel is dat je nooit de perfecte afwerking kan krijgen tenzij je met nieuwe delen werkt want kleine inperfecties, sporen van ingevreten roest etc blijven staan. Plamuren zou mogelijk zijn maar niet aan te raden. Ze kunnen wel de poedercoat glad schuren en opnieuw zetten (beetje grondverf schuren en spuiten idee zoals normaal). Wel is het zo dat poedercoat nooit superglad wordt, gevoelig is voor UV omdat er geen uv-beschermers door zitten zoals bij een blanke lak en het sterker is dan lak. Als je voor een echt perfecte finish wilt gaan is spuiten de enigste goede oplossing en hoewel dat niet zo sterk is als poedercoat is het nog steeds meer dan sterk genoeg, autos van tegenwoordig zien er met normaal gebruik na 10 jaar ook nog goed uit en die hebben heel wat meer te lijden dan een scooter (lees wasstraat, veel meer km`s en hogere snelheden) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 april 2011 Delen Geplaatst: 7 april 2011 Zeg AJ, heb jij ervaring met wrappen ? een vriend heeft onlags zijn BMW GS laten "wrappen", dat zag er wel cool uit Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 9 april 2011 Delen Geplaatst: 9 april 2011 Wrappen is een nieuwe techniek, maar niet goedkoper dan poedercoaten. Tevens heb je nog steeds een goede beschermde en gladde ondergrond nodig om het wrappen er ook goed uit te laten zien. het zal niet beschermen of wat dan ook, puur optisch. Link naar reactie
Phaedrus Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 @ euroscooter: ziet er goed uit , als hij klaar is , zou je me een paar foto's kunnen sturen (of posten) van het eindresultaat ? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 toch een opmerking over matte verf: matte verf blijft niet mat maar wordt met de tijd ook blinkend ( heb het van mijn carrosier ) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 toch een opmerking over matte verf: matte verf blijft niet mat maar wordt met de tijd ook blinkend ( heb het van mijn carrosier ) Als je die natuurlijk constant poetst en er dus over wrijft dan kan dat gebeuren. Oplossing: niet poetsen en dan zal de matte verf nog matter worden. :-) Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Hoi, Hier rijd ik al een twee jaar rond met een matte BMW RT... Na 40 000 km is die kleur nog altijd mooi in orde. Dit is een matte metaalkleur.BMW Ostragrau-metalic-matt Als de zon erop staat glinstert ze toch een beetje. Speciaal effect. Na een 35K ziet die er zo uit Nieuw uit de doos @Euroscooter Mooi kleurtje... Hij viel me op tijdens het ritje van het weekend en is prachtig om naast je te zien rijden GRTS Danny Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 17 maart 2012 Delen Geplaatst: 17 maart 2012 @rusor: voor uwe bmw hé, ge kunt uw uitlaatbochtjes terug heel schoon doen blinken met een jexke en wat remmernreiniger! Net op mijn motoke gedaan, prima resultaat! (kzou nu allen mijne moto zelf ook is moete kuise ) Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 @Bart pk... bedankt voor de tip Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 Als ik het hier allemaal goed snap koopt te beter ne matten als je hem blinkend wil en een blinkende als je hem mat wilt ???? Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 @rusor: voor uwe bmw hé, ge kunt uw uitlaatbochtjes terug heel schoon doen blinken met een jexke en wat remmernreiniger! Net op mijn motoke gedaan, prima resultaat! (kzou nu allen mijne moto zelf ook is moete kuise ) of de uitlaten eens goed polijsten, blijven ze altijd mooi Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 @rusor: voor uwe bmw hé, ge kunt uw uitlaatbochtjes terug heel schoon doen blinken met een jexke en wat remmernreiniger! Net op mijn motoke gedaan, prima resultaat! (kzou nu allen mijne moto zelf ook is moete kuise ) of de uitlaten eens goed polijsten, blijven ze altijd mooi Kunt ge chroom polijsten? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 die bochten zijn toch RVS? de dempers zijn chroom, chroom kan idd gepolijst worden Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 maart 2012 Delen Geplaatst: 18 maart 2012 kijkt eens goed naar die uitlaatjes, mijn motoke was toen al 16 jaar oud Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.