josse Geplaatst: 29 augustus 2010 Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 Ik zou zeggen : laat Legendsbike dat voor u oplossen. Het is toch van de zotte dat je hier zelf produktontwikkeling moet gaan doen ;-) kostprijs : € 360,- en er staat bij de uitleg van de heilige Tino Sacchi : - All the parts are tested by the manufacturer before being delivered. http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/50004300/CDI+ignition+VESPATRONIC+Vespa+150+GS+.aspx Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 29 augustus 2010 Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 @de sigaar en lomax; kunnen jullie je verhaal alstjeblieft voortzetten in een eigen topic. Kopieer desnoods de laatste paar reply's ernaar toe, maar dit is Nero's topic, dus moven! Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 29 augustus 2010 Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 MR 160 ik heb u boodschap begrepen uiteindelijk willen wij ook aleen maar helpen. MVG Luc Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 Hm - ik bedenk ook net dat het vliegwieldeel ook bij de kit hoort vijl away! Het zou SIP niet zijn moesten ze niet aan alles denken. Voor diegenen met 2 linkerhanden is er zelf een nieuw vliegwieldeel voorzien met een grotere uitsparing: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/75045000/Fan+ignition+MMW+VESPATRONIC+Vespa+150+GS.aspx Alleen de prijs is euh... nogal aan de hoge kant, zeker als je het totaalplaatje rekent. @LOMAX: idd misschien best een ander topic starten, het wordt anders nogal verwarrend (heb zelfs al mijn bedrading volledig aangepast volgens het schema van DE SIGAAR...)) ) @JOSSE: ik denk dat " tested... " een standaardzinnetje is net zoals "fits to all PX..." Ik hoop ook dat ze met een oplossing komen, maar ondertussen heb ik de bedrading al een beetje gekortwiekt (was veel te lang). Ik weet niet of ze de kit zo nog willen terugnemen. Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 augustus 2010 Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 probeer eens met de draden aan uw bobijn om te wisselen ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2010 Geert, ge zijt ne schat! Naar mijn kot getrokken met een "mijnwerkerslamp" op mijn voorhoofd en de draden verwisseld. Proberen in gang te stampen, niks. Het vliegwiel (dat nog een kwart gedraaid zat) gedemonteerd, het spietje teruggestoken, het vliegwiel weer bevestigd en... van de eerste kick weg! De stroboscooplamp er even op gezet en nog een 5- tal graden te ver, maar dit zal waarschijnlijk kunnen worden bijgeregeld met de sleuven. Had dus het schema (verkeerde) schema gevolgd. Eén van deez de verlichtig en kill- switch aankoppelen. Hopelijk gaat dit iets gemakkelijker.) Nog mijn exuses aan "den Toni" die ik al vervloekt had tot in het 7de nageslacht. Iedereen hier bedankt voor de hulp en het meedenken. Dit maakt dit forum tot wat het is: SUPER! Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 ik zal maar al terug een mailtje sturen naar SIP zeker? )) Link naar reactie
LoMax Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 probeer eens met de draden aan uw bobijn om te wisselen ... of hoe 1 kort zinnetje meer resultaat heeft dan een heel blad vol. Met hersenen kom je verder dan met een slijpschijf, klasse. Link naar reactie
josse Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 of hoe 1 kort zinnetje meer resultaat heeft dan een heel blad vol. Met hersenen kom je verder dan met een slijpschijf, klasse. haha, ja pijnlijk hé ;-) al die zelfverklaarde experten hier op't forum en dan komt er iemand droogweg zeggen : verwissel de draden eens ! lang geleden dat ik nog eens gelachen heb op't forum. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 probeer eens met de draden aan uw bobijn om te wisselen ... of hoe 1 kort zinnetje meer resultaat heeft dan een heel blad vol. Met hersenen kom je verder dan met een slijpschijf, klasse. D'r werken dan ook enkel maar slimme mensen bij de The Chemical Company hé Geert. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 ge ziet da vespatechniek allemaal ni zo moeilijk is he ;-) Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 een pluim voor de Geert ! Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 ik zal maar al terug een mailtje sturen naar SIP zeker? )) Ik zou toch wachten op hun antwoord, wie weet wat er nog allemaal uit de bus komt! ) In ieder geval bedankt voor de moeite! Bon, gisteren avond een proefritje gedaan. De motor draait veel mooier dan met VP's, is krachtiger en de topsnelheid is merkelijk hoger (en dit zonder bijverschijnselen). Alleen maar goed nieuws dus, ware het niet dat de 12V-lampen het na een halve km begeven hebben. Nu steekt er een 25 watt koplamp en een 5 watt achterlicht in. Waarschijnlijk zijn deze onvoldoende, morgen eens proberen met iets zwaarder te steken. De bedrading is ook wel nog niet 100% inorde: de kill switch, de claxon en het stoplicht moeten nog worden aangesloten. Voorlopig besluit: rijden met een GS150 met vespatronic is minder avontuurlijk maar wel beter voor het hart, en de achterrem zal het nog iets beter moeten doen om het veilig te houden. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2010 Het probleem met de verlichting is nu ook opgelost. Het parkeerlicht trilde soms tegen de stuurbehuizing en de verlichting was (volgens het SIP-schema) aangesloten op de batterijvoeding en niet (volgens het vespatronicschema) op de voeding van de verlichting. Nu alles nog een beetje afregelen en bijsturen en we kunnen (hopelijk) zonder zorgen de baan op! Groetjes, nero. Link naar reactie
designo Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Hey Nero, Even een oud topic nieuw leven inblazen. Ter hoogte van de regulator vespatronic een vraagje. Principieel moet je toch minimaal 3 pinnen van de regulator gebruiken: Input: 12v ongereld Massa Output: 12v geregeld Op al die schemas (wb zonder gebruik van batterij) worden maar 2 pinnen gebruikt... 1 pin voor de massa en 1 pin tegelijk voor input en output. Kan dat ? Gaat de logica te boven. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Dag Michele! Afhankelijk van het type regiulator (2 x 2 pinnen ondereen) of 4 pinnen tegen elkaar moet je volgens de schema's van vespatronic mintens 3 draden aansluiten. respectievelijk voor het eerste type: links boven de aarding, rechts boven de stroomdraad die uit het vliegwiel komt en links onder de bedrading naar je verlichting ed. Voor het 2de type (4 pinnen tegen elkaar) moet je volledig links (op klem 3) de draad naar de verlichting aansluiten, op de 2de klem (nr2) de aarding en op de 3de klem (punt 4) de stroomdraad uit de statorplate(wit/rood). Groetjes, nero. Link naar reactie
designo Geplaatst: 29 juli 2014 Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Hey, thanks dat is logisch. Dus dat er op het schema staat "wit rood: enkel gebruiken bij batterij gebruik" gewoon negeren. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2014 Heb me idd miskeken,, de rood/wit draad is alleen voor batterij aansluiting. Je moet de geel/witte draad die uit stator komt samen met de draad die naar de verlichting gaat in 1 fichke nijpen (in -en uitgang samen). De roodwitte mag je gewoon isoleren. Zal morgenavond nog eens checken, 't is al een tijdje geleden dat ik er nog eentje heb gemonteerd... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2014 Heb het gecheckt en je moet idd de geel/witte draad uit de statorplate samen steken met de draad die naar de verlichting gaat op pen 3 of de pen linksonder (naargelang het type regulator. Groetjes, nero. Link naar reactie
designo Geplaatst: 30 juli 2014 Delen Geplaatst: 30 juli 2014 Thanks Nero, zo las ik het schema inderdaad maar begrijp het niet. waarvoor dient die regulator dan? je verbind de 12v ongeregelde stroom gewoon door naar de verlichting. Zo zet je m gewoon buitenspel toch? Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2014 Vraag me niet hoe maar het werkt (bij mij toch). De in- en uitgang zijn dus dezelfde. Zoek anders eens onder "BGM- regulator", daar vind je mogelijk een inwendig schema van de regulator. Kies wel eerst het juiste type (4- pens). Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 31 juli 2014 Delen Geplaatst: 31 juli 2014 ik verbaas me steeds weer hoe weinig informatie je krijgt bij zo een duur speelgoed. slechte kopie van een elektrisch schema, meestal van het verkeerde model Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.