Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa primavera restauratie


singelee

Aanbevolen berichten

Nu de Et3 al een tijdje af is, was het tijd mijn andere primavera eens aan te pakken. Dit was echt nodig zowel motorisch als de frame. Motor reed niet echt meer en kader had wel wat roest.

Deze was vroeger rood maar een beetje afgegaan door de zon. Wou wel terug een rode.

Bedoeling was deze motorisch vrij basic te houden. Blok is van a tot z gereviseerd. Cilinder is een dr133 geworden met een simpel uitlaatje en voor de rest standaard.

post-3628-13769185359817.jpg

post-3628-13769185361273.jpg

post-3628-13769185361713.jpg

post-3628-13769185362348.jpg

Link naar reactie

ja, zadel is gewaagd maar wil toch het gehele resultaat afwachten. Wou iets anders dan zwart :-)

Is nu wel supervuil op die foto en is er maar los opgezet.

Momenteel ontbreekt me de tijd voor hem af te maken. Hebben opstijgend vocht ontdekt in huis en moet hier eerst iets aan doen (bezetting afkapen,... pff).

Link naar reactie

het goede oog heeft trouwens misschien gezien dat de white walls niets van uit het rek is :-).

Zijn sm100 met whitewall paint. Hoop dat het houdt.

Link naar reactie
het goede oog heeft trouwens misschien gezien dat de white walls niets van uit het rek is :-).

Zijn sm100 met whitewall paint. Hoop dat het houdt.

knap gedaan !

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Zadel bedriegt wat op de foto's denk ik. Heeft er altijd opgestaan. Is een orgineel. Juist bekleed.

In de drukke (verbouw)agenda nog wat tijd gevonden om verder te doen.

Staat ondertussen in mijn pa zijn magazijn. Is iets meer plaats.

img0611ng.jpg

img0612g.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties.

@cee, is mijn vnb in half gedemonteerde staat op de achtergrond.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

kleur is corso rosso of ferrari rood.

Link naar reactie

ja, ik weet het. Heb ook gezien dat de kleur bedriegt op de foto's maar is wel degelijk de kleur van diene testarossa :-)

Link naar reactie

kleurcode is corso rosso, heeft geen bepaalde nummer.

Vandaag was het een dag in mineur. Vespa zat in elkaar op de electriciteitsaansluitingen na. Vespa start en rijdt perfect. Paar toerkes in straat gereden. Vervolgens sluiten we de rest aan en boem gedaan. Niks werkt nog. Na wat zoeken en niets vinden koppelen we alles terug af en da spel begint volledig te flippen. Eerst start hij nog na heel wat knallen en pogingen en dan ineens niets meer.

Tijdens de pogingen is er ook een bougie of 2 gesneuveld wat al heel raar is en bij metingen geeft die hele rare resultaten.

Mijne pa denkt dat het de condensator kapot is en misschien een spoel. Ken er persoonlijk geen bal van (electriciteit). Pff, Dacht dat em klaar ging zijn vandaag en nu weet ik niet waar aan te gaan kloppen. Ben erover aan het denken misschien van de plattines af te stappen en ineens een electronische ontsteking. Iemand hier ervaring mee?

grtz

Steve

Link naar reactie

Nie panikeren.:)) Waarschijnlijk gewoon een draad die ergens is losgekomen en ergens massa geeft.

Begin opnieuw met de "basic"- bedrading aan te sluiten en de ontsteking af te stellen. Nadien (als hij opnieuw rijdt tenminste) één voor één de andere kabels aansluiten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...