Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa primavera restauratie


singelee

Aanbevolen berichten

Het is normaal dat kleuren anders uitzien op een scherm dan in het echt hé.. De meeste schermen hebben maar een beperkt percentage kleurechtheid. Daarbuiten lijkt het ook alsof de flits er voor iets tussen zit of in ieder geval het aanwezige licht..

Link naar reactie

Al je over wil op electronische onsteking zul je ook je krukas moeten wisselen voor een 20mm krukas + vliegwiel (of op zoek naar een redelijk zeldzame 19m electronische ontsteking + vliegwiel die ooit op 1 vd Motovespa's zat) - is wel een waardevolle upgrade, maar je blok moet wel weer open.

Link naar reactie

moest het je interesseren, ik ben gisteren op het gsf een ontsteking + vliegwiel van een 19mm tegengekomen.

als je wil stuur ik je de link wel eens door, die ontsteking kwam van een V5a1m dacht ik.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Heb juist nieuwe krukas gestoken dedju.

@cee, kun je me die link eens doorsturen? Zal geen electronische zijn zeker?

Link naar reactie

Sam heeft wel een kit liggen voor een gewone primaverakrukas maar kost wel iets (bijna evenveel als een vespatronic). Hij zegt alleen dat het vliegwiel iets te licht is voor de ontsteking en dat dat bij het vertrekken wat problemen kan geven. Allee problemen, hij gaat wel vertrekken maar ge moet bijna duwen bewijze van spreken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bestaat er eigenlijk een vespatronic voor de 19mm krukas of is dit geen oplossing?

Link naar reactie

@AJ,Heb juist wel wat geld betaald om de blok te reviseren dus een nieuwe blok is uitgesloten. Toch bedankt voor de link.

@tyrian, ze kosten bijna identiek dus dat is niet het probleem maar sam zegt dat de vespatronic dat probleem bij het vertrekken nog meer gaat hebben en enkel is voor in combi met wat tuningspullen. Vindt dit nu wel raar want zie hier wel wat vespa's passeren origineel met vespatronic?

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Na lang niets meer gepost te hebben is het zover, de primavera rijdt :-).

Heeft wel even geduurd omdat ik simpelweg totaal geen tijd heb gehad me ermee bezig te houden. Het weer was er toch niet naar.

Oplossing was nogtans vrij eenvoudig. Had nog een originele electronische ontsteking liggen van mijn ET3 omdat die een vespatronic heeft gekregen.

Die past dus perfect op dien blok. wel even liggen klxxxten met den electric aangzien er een kabelboom van een gewone primavera inzit maar voorlopig werkt alles toch...

Wat pics:

dsc0032kopieir0.jpg

dsc0034ir0.jpg

dsc0036ir0.jpg

dsc0038ir0.jpg

dsc0041ir0.jpg

dsc0044ir0.jpg

Ja, de meeste mensen hebben een garage, ik heb een vespa kast ;-).

Link naar reactie

@ george, heeft niet veel met mijn restauratie te maken he:-) Heb zelf geen originele uitlaat trouwens.

Misschien topic openen bij gevraagd?

Link naar reactie

@George, merci. Hier en daar zijn er wel wat details die beter konden maar over het algemeen zijn we tevreden ;-). Foto's zijn zelf getrokken hier thuis met mijn nieuw speeltje. Heb een reflexcamera gekregen voor mijn 30ste verjaardag. Uitlaat ga ik niet mee kunnen helpen want heb dus zelf geen originele liggen.

@Aj, jij hebt er ook wel genoeg staan ;-).

Link naar reactie

Tuurlijk Bart, das toch de bedoeling :-)

Ride it, don't hide it ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...