Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste restauratie


Tyrian

Aanbevolen berichten

Vandaag eerste rit gedaan :) Ging vlotjes :) Eerste 35 miles gedaan. Volle gas gaat ze 40 MPH :) Carbu moet nog wel afgesteld worden. Komt precies niet op volle toeren. Net of er teveel mengsel binnenkomt...? Nochtans zit er dezefde sproeier in... Weet iemand hoe ik deze nog kan afstellen?

Weet iemand waarvoor die twee schroefjes nog dienen?

carb.jpg

Kan ik hiermee nog afstellen? Of misschien de positie van de naald (nr 2) veranderen?

Heeft iemand hierin ervaring?

Merci !

Link naar reactie

Bangelijk Tyrian,

we moeten nog altijd eens een ritje gaan maken he ;-)

Link naar reactie

Merci Nero! Opzoeken op google levert eigenlijk niets op :( Die oude types kom je eigenlijk zo goed als niet tegen...vandaag nog wat experimenteren dus!

Edit : Heb er een betere benzinedarm opgezet, die zeker niet kan toeknijpen.De naftkraan staat heel dichtbij de inlaat vd carbu, dus het is maar een scherpe bocht :(

Ik dacht dat misschien de luchtfilter verhinderde dat de motor op toeren kwam, dus heb geprobeerd zonder, maar dan was het nog slechter (ook met knallen gepaard :)) Te grote toevoer aan mengsel dus ?

Link naar reactie

Deze zijn jammer genoeg recentere exemplaren :( was ik ook al tegengekomen, toch bedankt voor het opzoekwerk. Ben ondertussen hier een beschrijving tegengekomen in een boek. Zou blijken dat het mengsel te arm is...

Link naar reactie

Hey Tom,

Heb je al overwogen om er een primavera carburator in te zetten? Ik ben dit ook van plan bij mijn Acma, hoewel ik hem veel liever origineel zou houden. Maar het kost naar het schijnt een hele hoop miserie minder...

Grtz, Dakke

Link naar reactie
komaan, nog wa fotokes!! ;)

En het totale kostenplaatje wil ik ook wel is zien. ;)

Link naar reactie
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er toch wel wat spiegeltjes e.d. gaan opkomen...

aiai, begint daar nie mee hé

Link naar reactie

Ik zou ze zo laten Tom, pure klasse zo.

Link naar reactie
bescheiden beginnen hé ;) English style...

haha, zo ken ik er nog ene, ondertussen staat zijn spel vol :)

Link naar reactie
Begin dan de motor maar al te tunen als je er van dien brol gaat ophangen of uw schoon machien gaat ni meer vooruit. ;-)

Da's idd een goed punt, ze gaat nu al ni vooruit :) De rit van't Stad terug naar den LO was een pijnlijke affaire in de konijnenpijp...25mph bergop...pffff ;)

Link naar reactie

Je zou er bijna het woord Curry op plakken als je deze voor-geschiedenis niet leest, chrome elementen en de vette nieuwe laklaag.

Wat een voldoening moet dat zijn om zoveel mogelijk origineel te blijven en het voor mekaar krijgen in deze tijdspan.

Enjoy the ride op deze vette Dougie. congrats

Link naar reactie

Ik had er verdomme met m'n poten moeten afblijven toen ze draaide!!! Nee, ik moest persé nog de carbu wat afstellen :(( Nu is er geen leven meer in te krijgen. Kicken, kicken, kicken en niks, niks, niks...

De bedrading afgesloten van blok, om zeker te zijn dat nergens kortsluiting zit.

Benzinestroom ok,

Vonk ok,

k*t

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...