Tyrian Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2010 Vandaag eerste rit gedaan Ging vlotjes Eerste 35 miles gedaan. Volle gas gaat ze 40 MPH Carbu moet nog wel afgesteld worden. Komt precies niet op volle toeren. Net of er teveel mengsel binnenkomt...? Nochtans zit er dezefde sproeier in... Weet iemand hoe ik deze nog kan afstellen? Weet iemand waarvoor die twee schroefjes nog dienen? Kan ik hiermee nog afstellen? Of misschien de positie van de naald (nr 2) veranderen? Heeft iemand hierin ervaring? Merci ! Link naar reactie
singelee Geplaatst: 5 juni 2010 Delen Geplaatst: 5 juni 2010 Bangelijk Tyrian, we moeten nog altijd eens een ritje gaan maken he ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 juni 2010 Delen Geplaatst: 5 juni 2010 Google op Amal en het type. Normaal vind je voldoende informatie over het afregelen en de werking van die carburators. Het schema is iets te klein voor mij. Heel mooi project! Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2010 Merci Nero! Opzoeken op google levert eigenlijk niets op Die oude types kom je eigenlijk zo goed als niet tegen...vandaag nog wat experimenteren dus! Edit : Heb er een betere benzinedarm opgezet, die zeker niet kan toeknijpen.De naftkraan staat heel dichtbij de inlaat vd carbu, dus het is maar een scherpe bocht Ik dacht dat misschien de luchtfilter verhinderde dat de motor op toeren kwam, dus heb geprobeerd zonder, maar dan was het nog slechter (ook met knallen gepaard ) Te grote toevoer aan mengsel dus ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 juni 2010 Delen Geplaatst: 6 juni 2010 Hier vind je een handleiding om de Amal-carburators af te regelen. http://www.dolphinengines.co.uk/docs/Amal_Carburettor.pdf Weet wel niet of dit voor het jouw type geldt, maar misschien het proberen waard. Groetjes, nero. Edit: hier ook nog een beetje leesvoer: http://www.russianmotorcycles.co.uk/useful_publications/amal_carburettors.htm Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2010 Deze zijn jammer genoeg recentere exemplaren was ik ook al tegengekomen, toch bedankt voor het opzoekwerk. Ben ondertussen hier een beschrijving tegengekomen in een boek. Zou blijken dat het mengsel te arm is... Link naar reactie
Schkoeterist Geplaatst: 8 juni 2010 Delen Geplaatst: 8 juni 2010 hangt daar toch nen LML moteur onder Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 8 juni 2010 Delen Geplaatst: 8 juni 2010 Hey Tom, Heb je al overwogen om er een primavera carburator in te zetten? Ik ben dit ook van plan bij mijn Acma, hoewel ik hem veel liever origineel zou houden. Maar het kost naar het schijnt een hele hoop miserie minder... Grtz, Dakke Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 carbu werkt eigenlijk prima, moet enkel nog wat afgesteld worden. Beetje uitproberen met sproeiers denk ik... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 komaan, nog wa fotokes!! Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 komaan, nog wa fotokes!! En het totale kostenplaatje wil ik ook wel is zien. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 hopelijk zaterdag EINDELIJK m'n juist zadelovertrek...dan is ze compleet Dan komt er nog een fotoke Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er toch wel wat spiegeltjes e.d. gaan opkomen... Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Proficiat! Het resultaat is gewoonweg prachtig ! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er toch wel wat spiegeltjes e.d. gaan opkomen... aiai, begint daar nie mee hé Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Ik zou ze zo laten Tom, pure klasse zo. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er toch wel wat spiegeltjes e.d. gaan opkomen...aiai, begint daar nie mee hé bescheiden beginnen hé English style... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 bescheiden beginnen hé English style... haha, zo ken ik er nog ene, ondertussen staat zijn spel vol Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Ik zou ze zo laten Tom, pure klasse zo. Alé dan... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 bescheiden beginnen hé English style...haha, zo ken ik er nog ene, ondertussen staat zijn spel vol tis goe, tis goe ! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Begin dan de motor maar al te tunen als je er van dien brol gaat ophangen of uw schoon machien gaat ni meer vooruit. ;-) Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Begin dan de motor maar al te tunen als je er van dien brol gaat ophangen of uw schoon machien gaat ni meer vooruit. ;-) Da's idd een goed punt, ze gaat nu al ni vooruit De rit van't Stad terug naar den LO was een pijnlijke affaire in de konijnenpijp...25mph bergop...pffff Link naar reactie
tigrarol Geplaatst: 10 juni 2010 Delen Geplaatst: 10 juni 2010 Je zou er bijna het woord Curry op plakken als je deze voor-geschiedenis niet leest, chrome elementen en de vette nieuwe laklaag. Wat een voldoening moet dat zijn om zoveel mogelijk origineel te blijven en het voor mekaar krijgen in deze tijdspan. Enjoy the ride op deze vette Dougie. congrats Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2010 Delen Geplaatst: 12 juni 2010 Al geprobeerd om hem in gang te lopen, waarschijnlijk is hij verzopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2010 Ik had er verdomme met m'n poten moeten afblijven toen ze draaide!!! Nee, ik moest persé nog de carbu wat afstellen ( Nu is er geen leven meer in te krijgen. Kicken, kicken, kicken en niks, niks, niks... De bedrading afgesloten van blok, om zeker te zijn dat nergens kortsluiting zit. Benzinestroom ok, Vonk ok, k*t Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.