Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste restauratie


Tyrian

Aanbevolen berichten

een goede bank-schroef is altijd te gebruiken :))))))))))

@Cee : Ik krijg veel gespoten met plakwerk (of is't andersom...)

kbedoel kunt ge da ni gewoon terugspuiten en de stukken die niet gespoten mogen worden afplakken zonder dat ge alles terug uiteen moet halen ;)

Link naar reactie

Geen foto's van het blok Tom?

Link naar reactie

Vandaag de laatste lager voor de hoofdas van m'n voorwiel gaan halen. Maar krijg die oude kè§('!çèà€` lager er niet af! Opgewarmd met brander, in de bankschroef, en buitenste ring gesprongen. Lagers eruit, maar nu krijg ik met niets die binnenste ring weg. Na paar uur kl... . heb ik hem letterlijk 1/10 van een mm kunnen verschuiven :s. Iemand een idee hoe ik het zelf zou kunnen doen. Anders moet ik de as volgen week naar een garage brengen. Rotlagers !

IMG_1084.JPG

IMG_1085.JPG

Groeten

Tom

Link naar reactie

Goh, Bij mijn pk'tje heb ik bij de voorvork vanboven ongeveer hetzelfde voorgehad. kheb da er toen afgekrege met Veeeel WD40 en door dan tusse uw lageras en uw vork ne kleine platte schroevendraaier te steke en daar licht op tikken met nen hamer :) Kwam los door langs alle kanten te slagen.

Cée

Link naar reactie

Merci voor de tips! Heb er ondertussen al WD40 (nog eens...) opgespoten en zal dat vandaag wat laten intrekken.

Heb wat schrik om met de dremel as te beschadigen...weet niet in hoeverre dat kwaad kan dat er een vil in zou komen?

Link naar reactie

Ik vloek vast in de kerk, maar over die vil zit toch weer de de lager - er zijn zeker betere manieren om 't te doen (nouja zonder de juiste tool is het behelpen... en je kunt met schroevendraaiers ook flink schade aanrichten). Vergeleken met een moker moeten gaan slaan is een vil misschien het mindere kwaad.

Link naar reactie

Ik zal de wd40 nog een paar uur laten spelen. Daarna nog eens met kleine schroevendraaier proberen. Als het dan niet lukt ga ik er met de fijne slijpschijf op ! bitch :) Blijkt nu ook dat mijnen dremel niet meer wil opladen :(

@ Fajes: heetstoken ook al geprobeerd...

Link naar reactie

Zo! Het kreng is eraf! :) Zoals Bart zei gedaan, maar hoe hard ik de bankschroef maar aandraaide, de ring bleef meedraaien. Dan heb ik maar een bout op de ring gelast om dit te voorkomen. Die ring zat zo vast dat ik de as nauwelijks gedraaid kreef :( Dan maar de slijpschijf erin! Verschillende villen vlak langs de as, en dan terug de bankschroef in! En dan is ze in stukken vaneen gevlogen!!!!! Jeuj :)

de vork steekt nu helemaal ineen. Bij het opdraaien van de smeernippels heb ik gezien dat die cilinder waar de as in zit van remblokken en waar de veer op gemonteerd is, langs de verkeerde kant staat gericht :((((( moet er dus helemaal terug uit om gedraaid te worden. Remblokken, veer, as,... pfffff Ik weet wat doen.

Merci aan iedereen voor de tips!!!

Link naar reactie

Hoi,Mooi hoor zelf gedaan?

Waar heb je die koelkap vandaan?

Groeten AJ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...