Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe vespamodellen


mgent

Aanbevolen berichten

Volgens mij heeft Piaggio hier een kans laten liggen met de nieuwe GTS 300 SS.Ik zie enkel cosmetische veranderingen,striping,zadel enz...

Op gebied van motoren en prestaties veranderd er niets voor de nieuweling,zelfde cil-inhoud,zelfde vermogen en koppel,jammer,want het verschil met de GTS250 blijft heel klein.Ik vrees bovendien dat de prijs,gezien de hype van de laatste maanden,weer een héél tuk hoger zal zijn.

Deze info staat vandaag op italiaanse site van Vespa:

Technical specifications

Vespa 125 ie(GTS Super) 300 ie(GTS Super /Super Sport)

Engine Single-cylinder 4 stroke, 4 valve Piaggio unit with electronic

injection and catalytic converter

Engine Capacity 124 cc -------278 cc

Bore/stroke 57/48.6 mm -------75/63 mm

Max power at driveshaft 11kW (14.9 hp) at 9,750 rpm)------ 15.8 kW (22 hp) at 7,500 rpm.

Max torque 12 Nm at 7,500 rpm -----------22.3 Nm at 5,000 rpm

Fuel Unleaded petrol

Timing System SOHC (single overhead cam), 4 valves per cylinder

Cooling system Liquid

Injection Port injected Alfa/N type with closed loop lambda control and

three-way catalytic converter

Lubrication Wet sump

Starter Electric

Clutch Automatic dry centrifugal clutch with vibration dampers

Transmission Twist-and-go CVT with torque server

Load bearing structure Sheet steel body with welded reinforcements

Front suspension Single arm, dual chamber hydraulic shock absorber with coaxial

spring

Rear suspension Two dual effect shock absorbers with adjustable preload

Front tyre Tubeless 120/70-12”

Rear tyre Tubeless 130/70-12”

Front brake 220 mm Ø disc

Rear brake 220 mm Ø disc

Length/width 1,930 /755 mm

Seat height 790 mm

Wheelbase 1,370 mm

Weight 148 kg

Fuel tank capacity 9.2 litres

Emissions (exhaust, noise) Euro 3

Link naar reactie

als eigenaar van de huidige gts 300 kan ik gerust zeggen dat ik denk dat er helemaal geen kans is blijven liggen,integendeel,met kansen heeft het helemaal niks te maken,maar waar de ingenieurs goed over nagedacht hebben,en wat ik vooral aanvoel bij nat wegdek is dat enige wijzigingen aan motor zeker niet aan de orde zouden zijn,en dit alles te maken met veiligheid,kracht in combinatie met kleine wielen,en niks anders.Een nog sterkere motor,en nu niet bepaald meer cc,maar gewoon al meer koppel onderin zou de veiligheid op nat wegdek zeker geen goed doen,het zou zelfs een gevaarlijke onderneming worden om heelhuids op de motor te blijven.Met dagelijkse ritten van en naar het werk,mag ik bij slecht weer steeds meer ondervinden,hoe gedoseerd ik wel met de gashendel moet omgaan(zeer rustig)om geen slipper te maken,en wel te verstaan met in uitstekende staat van banden.De gts 300 beschikt over voldoende kracht en koppel,waarbij gezond verstand bij het rijden sowieso aangewezen is,en ik persoonlijk vind dat enige wijziging op cosmetisch vlak meer dan voldoende lijkt,maar je moet zelf al met eentje rijden natuurlijk om zulke conclusies te kunnen trekken:)

Link naar reactie

Wat VESPA-VIKING (denk ik) bedoelt is dat de mensen van Piaggio de naam supersport misbruiken en dit zonder enige motorieke of andere meerwaarde. De SS (en de GS-modellen)was indertijd het sportmodel van vespa en had daarom verschillende aanpassingen ondergaan op technisch gebied waarvan er sommige later werden toegepast op de meer klassieke modellen: langere wielbasis, 10" wielen, monozadel, batterij,...

Bij de GTS SS wordt alleen het uiterlijk wat aangepast (zadel en "super" op de flanken), maar het blijft een GTS.

Hadden ze de vespa's met injectie-motor SS genoemd, zou dit geloofwaardiger overkomen. Nu lijkt dit me een puur commerciële zet van Piaggio. Men verwijst ook met nadruk naar de vroegere beroemde (of beruchte) GS-reeksen, terwijl dit model er niets mee heeft te maken.

ps: ik rijd ook niet met een GTS maar wel met een SS.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Tjah, het is natuurlijk altijd te zien hoe je het bekijkt hé?! ;-) De Super is al bedoeld als sportieveling tov de 'gewone', die 'sport' erbij heeft idd niet veel nut behalve op zijn uiterlijk. Maar dat is toch vaak zo? Ik had vroeger ook een Audi S-line met ochere een 1.9 Tdi-ke erin? Idem volvo R-design met een pruts 1.6-je dieselmoter en ga zo maar door... 't zijn hier dus vooral de 'looks' die het hem doen... Niet wie het eerste weg is aan het rode licht. Al vermoed ik dat er nog niet direct een 125ie supersport gaat komen. En een vespa is nog net ietsje (of een pak) mooier bedoeld om naar te kijken dan om zich te meten met directe concurrenten qua prestaties (vind ik toch).

Link naar reactie

Nu is het alleen nog wachten op de eerste "slimmen" die een SS-kit op de markt brengt: een "super"-sticker, een ander zadelbekleding en eventueel een aangepast dashboard.

@WUTSIE: innovatie dient niet alleen om sneller weg te raken bij het rode licht.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

indien mensen kwaliteiten of minpunten denken te weten van een bepaald product,is het ook maar omwille van wat anderen erover hebben geschreven,zoals motor of autojournalisten,ieder met een eigen mening en visie natuurlijk.Ik wil alleen maar kwijt,dat indien jezelf het roer in handen neemt,je beter kunt inleven,ondervinden,inschatten,beoordelen en bepaalde pro's of contra's kunt tegenspreken of bevestigen.Na jarenlang te hebben gereden met verschillende motors,van zeer licht tot de zwaardere monsters,mag ik zonder verpinken zeggen dat bv bij nat wegdek de wesp(gts300)het beestje is waar ik het meeste heb moeten doseren met de gashendel,en niet alleen bij bochtenwerk,maar alsook bij het gewoon rechtdoor vertrekken aan verkeerslichten,iets wat ik een poosje geleden nooit voorhad met bv een px125,en zelfs niet met m'n zwaarste motor ooit.Op internet valt veel te lezen,maar zo een verhaal als deze kun je alleen maar bevestigen zoals ik zei...als je 't aan de lijve ondervindt.

En daarom ben ik niet vlug geneigd om te zeggen...dat je geen Rolls Royce hoeft te rijden om z'n kwaliteiten of minpunten te kennen..:)

Kritiek geven mag...maar voor mij alleen geloofwaardiger als m'n neerpent wat m'n ondervonden heeft..:)

Link naar reactie

Wel bizar eigenlijk. Zo'n 300 heeft toch ook een vario, wat het koppel toch mooi evenredig uitsmeert. Geleidelijk met andere woorden.

Als ik met mijn Duc 1000 aan een licht vertrek dan mag ik zeer flink doseren. Goed de koppeling en de gashendel bespelen.

Al een paar keer gehad dat ik mijn achterwiel toch voel slippen.

Met mijn GTS 125 heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ook bij nat wegdek mag ik volle gas geven aan de lichten.

Zo'n 300 maakt dus blijkbaar zo'n verschil.

Misschien toch maar eens proberen ;-)

Link naar reactie
indien "mensen" beweren dat je alleen maar recht van spreken hebt als je iets aan den lijve hebt ondervonden,dan moet ik hier ophouden met mijn mening te zeggen,

aangezien ik nog maar enkele maanden ervaring heb met vesparijden,de jaren met een bromfietske in mijn jeugd,en de 10 jaar met een Suzuki 750 tellen niet mee,dus bij deze,voor mij einde topic ;-)

@ Serge,sans rancune ;-)

dan moet ik hier ophouden met mijn mening te zeggen , Als ge wilt viking :))))

Link naar reactie

Iemand (Sergio) mist het punt; niemand in het hele topic heeft het over negatieve punten (die al dan niet zelf ondervonden zijn) van de GTS 300, laat staan dat het over de GTS 300 gaat. Zet het beestje maar weer op stal, want het gaat over de nepheid van de GTS 300 SS.

Ik zat ook dat verhaal over de GS, SS en T5 te lezen, maar heb het eind van het verhaal niet gered omdat ik op zoek moest naar een kotszakje; wat een grote hoop poep. Blijkbaar is technische innovatie niet meer de kern van de paradepaardjes van Piaggio, maar wie de grootste sticker heeft.

Los van de naam bind ik die iets aggresievere uitstraling van het ding wel wat hebben. De sticker zou ik lozen, denk ik.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Vanaf wanneer zouden die modellen te krijgen zijn dan ongeveer ? ? ?

dat vroeg ik me ookaf en ben in een vespa verkooppunt gaan vragen, en daar wisten ze zelfs nog niet dat er niewe modellen kwamen...

dus iemand enig ide wnr ze op de markt komen?

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Prijs voor de gtv 300 super sport is bekend: 5349€ !!

Volgens mij bedoel je de GTS 300 Super Sport. In het andere geval zou dit willen zeggen dat de GTV 300. Maar liefst 350 euro goedkoper zou zijn dan de huidige GTV 250. Niet dat we dat erg zouden vinden. Op de Vespa website word je niks wijzer want daar staan nog steeds de oude prijzen. Zelfs die van de GTV 125 al is die al erg lange tijd niet meer verkrijgbaar in België.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...