designo Geplaatst: 19 augustus 2009 Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 400 km volle gas, afhankelijk of er Lambretta's mee rijden. Verslag van vorig jaar vind je hier: http://www.vespaforum.be/index.php?q=node/9260 Wanneer? 23/08 8h - ? Route ? Improviseren Uur van vertrek ? na het ontbijt. Evenement: Race Georganiseerd door: niemand Lokatie: Tankstation Bruno - Hasseltsesteenweg Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 augustus 2009 Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 VET ! als jullie in Leuven zouden passeren, trakteer ik jullie op espresso/croissants of ciabatta of pizza (afhankelijk van hoe laat jullie hier dan passeren) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 19 augustus 2009 Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Ik wil jullie gerust verwelkomen aan de 'checkpoint' in Gent... Link naar reactie
tumkie Geplaatst: 19 augustus 2009 Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Hé mannen , Ik kom jullie dit jaar niet meer depanneren hé , zolas vorig jaar aan de kerk in Heusden(limb.) Succes en zijt voorzichtig onderweg ... erwin@lambretta.be Link naar reactie
designo Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 edit: datum aangepast. Hey Tumkie, dit jaar hopelijk niet nodig. Hey Speedracer, bedankt voor de gastvrijheid, als je in de buurt bent dan drinken we iets samen. Ik gok dat we zo rond 13h aan het Capitole staan. Maar schiet me niet af als het later wordt. Link naar reactie
stino Geplaatst: 21 augustus 2009 Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 enig zicht o pde rest van de rit? weer langs mechelen, willebroek, Dendermonde,... ? Link naar reactie
designo Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Nog niet , zoals gezegd, improviseren, maar tips zijn steeds welkom. Eerst dachten we om een tour te doen langs verschillende clubs om een goeiendag te zeggen, Antwerpen, Leuven, Gent... maar dan wordt het een terugrit in het donker (idee voor volgende keer). Zo los uit de kop: Hasselt-Diest-Aarschot-(Leuven)-Mechelen - Willebroek - Baasrode - Overmere - Destelberg - Gent. Maar ik denk dat het Schelde landschap veel meer te bieden heeft Appels-Berlare-Schellebelle-Melle. Was vorig jaar ook de bedoeling, dit jaar poging twee. PS: diegene die denken een sliert van veel vespa's te zien voorbij rijden, zullen teleurgesteld zijn... Link naar reactie
tumkie Geplaatst: 21 augustus 2009 Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 ... en weg zijn zij !! Succes !! erin@lambretta.be Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 22 augustus 2009 Delen Geplaatst: 22 augustus 2009 Morgenmiddag zit ik met een Barbeque, dus ik zal waarschijnlijk geen goeiedag kunnen komen zeggen... Link naar reactie
designo Geplaatst: 22 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2009 Geen probleem, zal voor de volgende keer zijn. Alles staat klaar, 4 man, 4 scooters, 4 assi. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 22 augustus 2009 Delen Geplaatst: 22 augustus 2009 wie heeft er gewonnen? Link naar reactie
designo Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Na een 2-tal weken sleutelen aan Mauro zijn T5 blok en heeel wat gevloek met de carburatie zaterdagavond, konden we toch vertrekken voor de 2de Genk-Gent-Genk Rally zondag morgend 7h30. Mario liet zijn Lambretta thuis dus dat betekende dat we wat meer aan de gas konden draaien, zijn Gs150 met Pinasco-kit klonk beloftevol. Dus na een ontbijt bij Bruno’s tankstation en de scooters volgetankt te hebben zijn we vol goede moed vertrokken. Mario voorop, ik tussenin en Mauro vanachter. Oja, ik had mijn trouwe GS150 met PX-blok mee. Geen 3 km heeft het geduurd voordat we elkaar uit het oog zijn verloren. Mario, die voorop reed, had niet gezien dat Mauro achterbleef, dus na even gewacht te hebben, gingen we met zijn tweeën op zoek naar Mario die al ver gevorderd was. Zo ver zelfs dat er geen spoor van hem te bekennen viel, goe bezig jongens. Dus hergegroepeerd in Zonhoven centrum, en na een zoveelste “Schoen jung, zo hem ich er vruuger och ein gehaad” van een dame op leeftijd, rond 9h gas open richting Diest. Geen autostrade was de afspraak, dus via Diest en Scherpenheuvel zijn we langs Nieuwrode gereden om Classicsscooters te gaan wakker maken. “ Jan is met vakantie!” Kregen we daar te horen. Pech Mechelen dus, de route week niet zo veel af als vorig jaar. Plan was om wat te drinken in Mechelen, om dan Dendermonde te gaan opzoeken. Zo gezegd zo gedaan maar ook dit jaar weer tal van wegenwerken, dorpsfeesten of lokale mosselfeesten moeten verwerken. Om de 40km was er wel een omleiding die ons van koers deed afwijken en de gemiddelde snelheid zakte gewoon in elkaar. Eindelijk tegen 11h30 in Mechelen aangekomen waar we na een drankje te horen kregen dat het achterwiel van Mauro’s PX toch wat kwakkelde. Tijd voor wat plaatselijk sleutelwerk dus. De rondel achter de moer was er wel maar toch was er ruimte voor een 2de rondel eer dat de schroefdraad begon. Een rondel vinden zat er niet echt in, dus met een breekmes en een kniptang wat rondelen gefabriceerd uit een Red Bull blikje en de klus was geklaard. Instant curry-ingreep. Althans voor de volgende 100km want ter hoogte van A12 hebben we het nogeens herhaald maar deze keer met een Jupiler blikje. Gas open richting Dendermonde dus, weer wegenwerken maar geen dubbele baansvak meer, Gent stond goed bewegwijzerd dus weer via Appels, Wetteren en Merelbeke kwamen we rond 14h aan het Capitole aan. Geen welkomstfanfare, geen ontvangstcommitee, wat een teleurstelling. Aan het Steen/plein(?) vonden we nog een open keuken. En met de buikjes vol kon de terugrit beginnen rond 15h. Dit jaar gingen we het slimmer aanpakken, wat dorpen op een streep tape neergepend en op het stuur gekleefd, maar no deal. De werken, terhoogte van de Merelbeekse steenweg, gooiden roet in het eten en we vonden ons een uur later nog steeds op zoek naar wegwijzers van Erpe Mere of Aalst of Ninove. Een wespensteek in Mario’s nek daarenboven zorgde ervoor dat de caravan zich opsplitste. Mario die via de autostrade zo snel mogelijk naar huis ging en ik en Mauro die op zoek gingen naar Dendermonde. Waarom is het zo moeilijk om uit Gent te geraken? Soit, na wat rond te vragen bleken er (weer) wegenwerken te zijn die de terugrit bemoeilijkten maar via de N407- en de N406-bewegwijzering vonden we toch de N17 die ons terug naar Mechelen bracht. Het was ondertussen 19h30, de temperatuur op de scooter zakte al behoorlijk onder het t-shirt niveau. Maar dat kon de pret niet bederven. Een Porsche Cayman toonde ons de weg, vol gas tussen twee vluchtheuvels en zwaar op de rem net ervoor. Tegen 21h30 waren we (eindelijk) moe en voldaan thuis. Zware pannes? Niet echt. Slecht oriëntatievermogen? Waarschijnlijk. Zadelpijn? Absoluut! Volgend jaar nog eens? Vast en zeker! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 25 augustus 2009 Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Jammer dat ik niet mee kon, is weer een heel avontuur geworden zo te lezen! Volgend jaar ga ik weer mee...hopelijk, en als ik mee mag natuurlijk ... Link naar reactie
stinger Geplaatst: 25 augustus 2009 Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Alleen die willen rijden mogen mee,niet diegene die het zeggen maar ook doen,volgend jaar misschien een andere richting uit,mosselen eten in Zeeland,Brighton Pier op een zondag middag,ronde van de hoofdsteden,allez Groot Vlaanderen,of wie heeft een ander idee Grtzzzzzzz Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 augustus 2009 Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 @Michele: mooi verslag! Waarom volgend jaar geen canonball-race? Groetjes, nero. Link naar reactie
tumkie Geplaatst: 25 augustus 2009 Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 ... En ik maar wachten op telefoon om te komen depanneren !!! Knap werk , jongens ... Link naar reactie
designo Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Hey Nero, het is net leuk dat dit on-georganiseerd, vrijblijvend en op improvisatie gebaseerd is. Een paar vrienden en enkele telefoontjes zijn genoeg om de volgende dag te vertrekken. Maar idd een canonball-race zou ook te doen zijn. Of wat denken jullie van een nachtrit? In Italië heb je de Audax in de buurt van Rome, 100%race, 100% donker maar ook 100% illegaal. Link naar reactie
stinger Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Canonball race,iemand zin om mee te gaan naar China,met de scooter,planning 2012,wil het op 3 maand doen,ik krijg Disegno niet mee,wie heeft zin om mee te komen,begin te plannen vanaf 2011,dat is een uitdaging,denk ik Voorlopig alleen wilde plannen,ben al bezig om km's te maken,vorig jaar naar Italie geweest(Genk-Treviso-Genk)met een kleine panne in Remouchamps,Dit jaar de Giri Tre Mari gereden Zuid Italie,volgend jaar Milano-Taranto,ofwel Euro Vespa en Euro Lambretta Spanje en Portugal en daarna focussen op China,kandidaten? Ben benieuwd Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Met een GS 150, HAHAHAHAHAHAHA... (sorry). Als ik tegen dan de 1 van de mijn in orde krijg, wie weet... Groetjes, nero. Link naar reactie
stinger Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Nope,een struzzo,een cosa blok,schijfrem van et4,en nog wat extra's,winter project,staat al op zijn staander dus nog even geduld,meinen herren Link naar reactie
Joene Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 @ stinger: familie van Giorgio Bettinelli ? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 China? Klinkt heel aantrekkelijk! Op 3 maand heen en terug? Ik ben op VWD2009 gasten van The Italian Wheels tegengekomen die voor een goed doel met de vespa naar Mongolië rijden (zonder volgwagen). Het wordt wel zwaar gesponsord... http://www.theitalianwheels.com http://mongolrally.theadventurists.com/ Link naar reactie
tumkie Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Canonball race ??? Volgend jaar zal er ergens in de Ardennen eentje doorgaan , meer info later (zit nog in de ontwikkelingsfase ) ... erwin@lambretta.be Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2009 Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 En als het wat mee zit is't een nachtrace... Can't wait! :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.