Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie 90ss is klaar...


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

mijn 90ss replica is ondertussen klaar... zoals je ziet is het iets speciaals en iets niet alle daags...

ik heb ondertussen al een 20 km gereden en ben tevrede :):)

goede reacties zijn welkom ;)

grtz

Link naar reactie

Erg tof.

Was bezig met plannen om een 50 Super Sprint Replica te bouwen op basis van een Vespa 50 N, uit 68. Helaas al het verlengde frame, maar toch een goeie basis.

Er komt een Vespa 90 motor onder met electronische ontsteking en een 100 + CC cilinder. Weet nog niet precies wat. Als er iemand ideeën of tips heeft, graag.

Waar ik erg benieuwd naar ben, is of je nog een soort mal heb die je gebruikt hebt om de vorm van de beenschildrand aan te passen? Of heb je een andere manier gebruikt om de juiste afmetingen te bepalen?

En die nieuwe bodemplaat, is dat er een speciaal voor een 50ss/90ss? Omdat deze een stuk smaller is, als ik het goed heb gezien op de foto's.

Vet projectje, en vind die strips erg cool. Is weer eens iets anders. Mijne wordt hoogstwaarschijnlijk een van de originele kleuren.

Link naar reactie
Erg tof.

Was bezig met plannen om een 50 Super Sprint Replica te bouwen op basis van een Vespa 50 N, uit 68. Helaas al het verlengde frame, maar toch een goeie basis.

Er komt een Vespa 90 motor onder met electronische ontsteking en een 100 + CC cilinder. Weet nog niet precies wat. Als er iemand ideeën of tips heeft, graag.

Waar ik erg benieuwd naar ben, is of je nog een soort mal heb die je gebruikt hebt om de vorm van de beenschildrand aan te passen? Of heb je een andere manier gebruikt om de juiste afmetingen te bepalen?

En die nieuwe bodemplaat, is dat er een speciaal voor een 50ss/90ss? Omdat deze een stuk smaller is, als ik het goed heb gezien op de foto's.

Vet projectje, en vind die strips erg cool. Is weer eens iets anders. Mijne wordt hoogstwaarschijnlijk een van de originele kleuren.

hallo, dat is een smallere bodemplaat jah, ik heb de mallen gemaakt op het bekijken van een echte ss in duitsland.. en veel gemeten, en fotos genomen. nu er gaat wel wat tijd overheen eer je de juiste vorm tegoei hebt afgetekend ;)

een orginele kleur is zeker mooi..

grtz

Link naar reactie
vetjes !

Hoe heeft u dat gootje gemaakt in het beenschild ?

mvg

ik heb nog 2 omlijstingen en moet nog zien welke ik erop ga zetten..

ik heb een griptang bewerkt en eraan gelast zodat ik er een rand in kon "pitsen" ;)

grtz

Link naar reactie
Sjiek!!! Bangelijk strip-ontwerp, waar heb je dat laten maken?

zelf.. kreatief zijn, veel proberen en nog mùeer tijd erin steken ;)

grtz

Link naar reactie
Uhm jah, wel netjes gedaan! Voor dat gootje bestaat ook speciaal gereedschap he;) Ik snap alleen niet helemaal waarom je een ss-replica maakt en hem vervolgens met een strip beplakt. Lijkt wel alsof je geld op was;)

haha.. nee dat was toch niet , maar ik zag onlangs op een foto dat zo een vespa in heel wat etalages had gedaan in italie... ik ik vond het zo enorm cool dat ik het ook wilde , misschien idd wel zonde om daar een SS (replica) aan te verspillen maar toch heb ik nog gene moment spijt gehad...

en verschrik u niet wat vernissen kost hoor... ik denk dat als ik hem gewoon had laten spuiten dat ik niet veel duurder was uitgekomen als hem nu meerdere malen te laten vernissen..

grtz

Link naar reactie
Ferm Didier,

Jij mag bij onze vespaclub in Elen komen :-)

Stella d'oro, cantina bij gerda van de goude star...

Gr.

Jack

sjacky was gistere bij u langs gereje.. ma blijkbaar niet thuis he :D

tot sevves...

grtz

Link naar reactie
Uhm jah, wel netjes gedaan! Voor dat gootje bestaat ook speciaal gereedschap he;) Ik snap alleen niet helemaal waarom je een ss-replica maakt en hem vervolgens met een strip beplakt. Lijkt wel alsof je geld op was;)

haha.. nee dat was toch niet , maar ik zag onlangs op een foto dat zo een vespa in heel wat etalages had gedaan in italie... ik ik vond het zo enorm cool dat ik het ook wilde , misschien idd wel zonde om daar een SS (replica) aan te verspillen maar toch heb ik nog gene moment spijt gehad...

en verschrik u niet wat vernissen kost hoor... ik denk dat als ik hem gewoon had laten spuiten dat ik niet veel duurder was uitgekomen als hem nu meerdere malen te laten vernissen..

grtz

Die bewuste vespa was een gt die nu in belgie te koop staat voor 2500 euro

Link naar reactie

dat is die jah... en dara had hij het hierboven over ;)

die is verkocht bij hamont

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...