Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie 90ss is klaar...


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

vorige week ben ik begonnen aan mijn nieuw restauratieprojectje; een 90ss maken...

vorig jaar wilde ik al een 90ss maken maar toen was mijn budjet beperkt, en mijn kennes was volgens mij net iets te weinig om zo veel werk tot een goed einde te brengen.

ik had eerder wel 3x een smallframe motor opengehad waarvan 2 volledig gereviseerd, en vorig jaar dan mijn eerste 'volledige' wesp opgemaakt, dus nu wilde ik persé die 90ss...

en dan maar informatie opgezocht, bijeengesprokkeld, en veeel rondgekeken op internet waar toch wel sommige dingen te vinden zi

meer informatie of reacties zijn zeker welkom!!

hier zijn alvast wat fotos van hoever ik nu sta met mijn ss projectje :) ;

Link naar reactie

Moet je nu nog steeds mijn smallframemotor hebben ? Want nu heb je totaal niets meer van je laten horen. EN ik die maar moeite doet om foto's te schieten etc :)

Ik hoor het wel.

Eig veel succes met je project.

Mvg Felice

Link naar reactie
Moet je nu nog steeds mijn smallframemotor hebben ? Want nu heb je totaal niets meer van je laten horen. EN ik die maar moeite doet om foto's te schieten etc :)

Ik hoor het wel.

Eig veel succes met je project.

Mvg Felice

ik weet het nog niet, zodra ik het zeker weet laat ik het u weten, ik heb u ook gezegd da als ge hem ana iemand anders kon verkopen dat je niet op mij moest wachten...

zodra ik het weet zeg ik het dus :)

toch bedackt alvast!!

Link naar reactie

(sorry voor het wachten de foto site hing vast denk ik..)

aankoop:

Foto0065.jpg

voorkant gemaakt:

Foto0076.jpg

veel gaten die achter in het frame zaten en overbodig waren dichtgelast:

Foto0080.jpg

achterafbekeken had ik hem beter opvoorhand gezandstraald maar eerst leke dit niet nodig..

Foto0082.jpg

een beetje plamuren, zoals te zien is nog een deel schuurwerk aan:

Foto0086.jpg

de bodemplaat erafdoen, de gepuntlaste gaatjes uitgeboord , en dan de plaat eraf getrokken

Foto0094.jpg

Foto0097.jpg

aangezien een ss 1,8cm korter is dan een normale vespa hebben we heb maar doorgeslepen, en korter gemaakt.

Foto0107.jpg

Foto0116.jpg

Foto0130.jpg

Foto0133.jpg

en dna terug de gaatjes dichtlassen

Foto0139.jpg

... en zover zit ik voorlopig :)

de motor ligt volledig uit elkaar, fotos hiervan volgende nog tegen zondag ofzo...

grtz

Link naar reactie
ohh...tis genne echte...:(((

idd ..

replica , een echte denk ik dat niet meer te vinden is ..?

grtz

Link naar reactie

seg...je hebt die kader doorgeslepen..is dat nog veilig?

of krijgde binnekort ook die currytoestanden dat da spel doormidden breekt??

Link naar reactie

de echte zijn inderdaad iets korter maar als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen

grtz sidvespa

ps veel geluk met uw project

Link naar reactie
als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen

dit is niet echt motiverend voor Didier Wespje

Link naar reactie
als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen

dit is niet echt motiverend voor Didier Wespje

ik weet dat de eerste series een korte wielbasis hebben , maar het frame wat ik heb was geen eerste serie :) en had dus wel een lange wielbasis :) dus toch wel goed opgezocht hé =D

toch bedankt voor de opmerking

Link naar reactie
seg...je hebt die kader doorgeslepen..is dat nog veilig?

of krijgde binnekort ook die currytoestanden dat da spel doormidden breekt??

jah dat is nog veilig, "het is nu zelfs steviger dan orgineel " ( zei een metaal bewerker die al meer dan 20 jaar vrachtwagens monteerd en demonteerd)

en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet :)

grtz

Link naar reactie

Alleen het gelaste deel zal sterker zijn dan origineel, hierdoor kunnen er meer spanningen ontstaan naast de lassen. Daarom krijgen veel van fabrieksaf gelaste delen een warmtebehandeling na het lassen om weer de originele sterkte/stijfheid terug te krijgen, desalniettemin verwacht ik niet dat je frame door midden zal breken;)

Link naar reactie
Alleen het gelaste deel zal sterker zijn dan origineel, hierdoor kunnen er meer spanningen ontstaan naast de lassen. Daarom krijgen veel van fabrieksaf gelaste delen een warmtebehandeling na het lassen om weer de originele sterkte/stijfheid terug te krijgen, desalniettemin verwacht ik niet dat je frame door midden zal breken;)

idd :)

grtz

Link naar reactie

@joene mensen die zo iets bouwen zullen zich wel gewapend hebben tegen dit kleine beetje kritiek dat ik geef indien dit niet zo is pech zou ik zo zeggen (als je zo iets bouwt zal je je aan nog meer en scherpe kritiek kunnen verwachten volgens mij )

en wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat iedereen hier bij elk project zet" mooi dit ,proficiat dat" enz

af en toe eens kritisch zijn mag van mij wel zolang het de waarheid is die gemeld word of waar komentaar op gegeven is

didier wespje sorry voor de off topic maar het moest er even af

grtz sidvespa

Link naar reactie
@joene mensen die zo iets bouwen zullen zich wel gewapend hebben tegen dit kleine beetje kritiek dat ik geef indien dit niet zo is pech zou ik zo zeggen (als je zo iets bouwt zal je je aan nog meer en scherpe kritiek kunnen verwachten volgens mij )

en wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat iedereen hier bij elk project zet" mooi dit ,proficiat dat" enz

af en toe eens kritisch zijn mag van mij wel zolang het de waarheid is die gemeld word of waar komentaar op gegeven is

didier wespje sorry voor de off topic maar het moest er even af

grtz sidvespa

maakt niet uit, ik kan wel een stootje verdragen ;)

grtz

Link naar reactie

Spannend project hoor.

en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet :)

Ghe - reken er maar op dat de tank, hubcaps, headset en zadel repro's die je nodig gaat hebben een behoorlijk curry smaakje gaan hebben ;)

Die setjes zijn trouwens daar een stuk goedkoper dan bij SIP: http://www.saigonscootercentre.com/

Link naar reactie
Spannend project hoor.
en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet :)

Ghe - reken er maar op dat de tank, hubcaps, headset en zadel repro's die je nodig gaat hebben een behoorlijk curry smaakje gaan hebben ;)

Die setjes zijn trouwens daar een stuk goedkoper dan bij SIP: http://www.saigonscootercentre.com/

ja ik weet dat deze geen orginele zijn.. maja ik heb al alles dusja :)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...