Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gs anno '55


Gast apj

Aanbevolen berichten

Hoe het allemaal begon.

een vespa kader op zolder met nog enkele onderdeeltjes die niet op foto staan

- omdat ik toen nog niet wist dat ik die onderdelen had- ..

3243379785_7a4d86f551.jpg

3243380719_bda1ffbf04.jpg

Mijn eerste idee was om dit kader aan een liefhebber te verkopen, en daarom plaatste ik een topic op het "vespaforum".

Al snel kwamen er vele reacties van al dan niet liefhebbers. De eerste die kwam kijken was nero, jullie allen wel bekend.

Toen ik zijn wijze woorden hoorde begon ik al te twijfelen of ik de vespa wel zou verkopen.

Na een hoop telefoontjes en e-mails toch maar beslist deze vespa bij te houden, en tot nu toe heb ik het mij nog geen seconde beklaagd. Door de hulp van nero, didier bailly, en het internet toch redelijk snel sommige moeilijk te vinden onderdelen gevonden aan betaalbare prijzen

nog enkele sfeerbeeldjes:

3243379399_e8a3bfa359.jpg

3244253450_1fedd1986c.jpg

zoals je op de foto's wel ziet was het frame echt smerig en in een soort groene kleur.

Blijkbaar heeft hij ooit net iets te dicht gestaan bij iemand die aan het spuiten was en is hij een beetje beneveld met groene verf. Na enkele uurtjes simonizeren kwam dit er van onder uit. :

481580695_91d6ea6e81.jpg

en zo ging het verder. Stukje per stukje..

3244209950_a07b15b0a7.jpg

3244211906_6d271f6186.jpg

3243383859_005918b7e2.jpg

3244212902_019cde3bf5.jpg

3243382933_dda2d842d8.jpg

hij is nog niet volledig af,maar draait al :)

op mijn "to do lijstje" staat nog :

- originele vs1 motor en km-teller zoeken

- achterlicht monteren en rest van elektriek in orde brengen

- originele, oud-uitziende koplamp steken, (heb een originele socket terug gevonden)

- Vespa GS logo

- de ontbrekende voet lijstjes zoeken in gebruikte staat

- vleugel voor op voorspatbord in gebruikte staat vinden

- een oude maar werkende claxon zoeken

- Nero bedanken

Bedankt aan iedereen die me geholpen heeft en me overtuigd heeft om deze vespa bij te houden !

ciao

Link naar reactie

Proficiat! Het heeft meer dan waarschijnlijk veel bloed en tranen gekost, maar volgens mij heb je nu al één van de mooiste vespa's van het hele forum en zeker de meest waardevolle!

groetjes, nero.

ps: ik wacht nog vol ongeduld op een filmpje van de draaiende VS1.

Link naar reactie

Merci voor de leuke comment.

filmpje zal ik binnenkort eens maken want het blokje vliegt er binnenkort weer uit. de sleuf van de spie van het vliegwiel is al een beetje uitgesleten en zal er voor alle zekerheid een nieuwe krukas in steken, heb er toch nog ene liggen.

mvg Pieter-Jan

Link naar reactie

Inderdaad,en nooit wegdoen!!

Veel plezier ermee.

Denk dat ik nog een sierstuk liggen heb voor op het spatbord.

Vgr nico

Link naar reactie
Schitterend ding, proficiat.

Je zult de enige zijn in heel België die kan zeggen: "Mijn eerste Vespa was een GS150 VS1"

Probleem natuurlijk is dat het vanaf nu alleen maar bergaf kan gaan.

Want welke scooter kan je nog bekoren als je al een VS1 hebt ? :)

er zullen nog wel mensen da kunnen zeggen maar die zijn dan minstens 30 jaar ouder dan PJ hier ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...