Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gs anno '55


Gast apj

Aanbevolen berichten

Ik heb der een mailtje aan gewaagd:

De door u gemelde aanbieding wordt zo snel mogelijk onderzocht.

Om alle objecten zo snel en zo doeltreffend mogelijk te kunnen controleren, houden we onze gebruikers niet op de hoogte van de ondernomen actie. We beloven wel de door u verstrekte informatie nauwgezet te onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

De scooter op de foto's in deze advertentie is een (nog niet voltooid) restauratieobject van een bekende; hij staat zeker weten niet te koop in Rende, Italie.

Dit is zijn restauratieverslag:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=97329

Deze verkoper gebruikt of oneigenlijke foto's om zijn scooter aan te smeren, of de scooter in de advertentie bestaat in het geheel niet.

Link naar reactie

dit is een trucje dat vele oplichters gebruiken je kan dit echter wel voor jezelf counteren mocht je ooit twijfelen om tot een aankoop over te gaan van iets waar twijfel over is ,door aan de verkoper te vragen om een foto te posten met het object op als ook de eerste pagina een populaire krant van die dag of volgende dag zodat je kan zien dat het een recente foto is ,als de verkoper oprecht is is het geen probleem om deze te leveren

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik kreeg reactie van ebay,

Beste eBay-lid,

Helaas kunnen wij geen actie ondernemen zonder bewijzen. Heeft u een

objectnummer van uw aanbieding op eBay vanwaar de afbeelding is

gestolen?

Ik raad u aan contact op te nemen met de verkoper en hem vriendelijk te

verzoeken deze foto zelf te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Camilla Beekman

eBay Afdeling Regels en Veiligheid

Link naar reactie

Hallo, als je dit zo allemaal leest, vraag ik me af in wat voor een wereld we leven! Er is heel veel luxe op deze aardbol en wie het niet kan betalen die steelt het dan maar van ander. Alhoewel ik de slaagkansen van de oplichters laag inschat, we zijn nog maar eens gewaarschuwd voor de gevaren van handelen op internet. Groeten Jeanke Sprint.

Link naar reactie

Misschien al onze foto's hier of ergens anders merken bv met een transparante tekst of naam overhoeks over de volledige foto.

Dan zullen de mesten het al niet meer zien zitten om photoshop nog eens te gebruiken.

Echt straf!

Vgr nico

Link naar reactie

Zo zie je maar welke gevaren er kunnen schuilen op internet. Je deelt je restauratiepproject op het forum en een andere maakt er misbruik van.

Toch is dit te relativeren ... de verkoper kon er ook een foto opzetten van eender wat (een GS, BMW,...) hij in werkelijkheid niet heeft/verkoopt. Kopen op afstand is inderdaad altijd een risico.

Wie een beetje waakzaam en argwanend is, vermijdt een verkoper zonder ernstige waardering/feedback (deze verkoper heeft een waardering van "0") en zaken aan een prijs die te mooi zijn om waar te zijn.

Hoewel het theoretisch mogelijk is dat de verkoper enkel foto's "geleend" heeft van PJ, zou ik er toch maar geen geloof aan hechten ...

Link naar reactie

mailtje gekregen van ebay:

Beste Pieter- Jan,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Aangezien de item op de Italiaanse-site word aangeboden hebben wij uw

verzoek naar de desbetreffende afdeling verstuurd.

Met vriendelijke groet,

Janice Andrews

eBay Afdeling Regels en Veiligheid

Link naar reactie
Als je nu eens ingaat op de advertentie en "nu kopen" aanklikt, dan heeft de malafide verkoper de e-bay(verkoop)kosten en jij kan zeggen dat je wacht op de levering alvorens te betalen. Negatieve feedback kan je als koper niet krijgen.

Als jij bij iemand slechte feedback nalaat, dan kan hij daarop reageren en ook slechte feedback geven!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...