Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie vertrekt wanneer naar de WVD in Zell am See en waar loge


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Even tijd gevonden om een berichtje te posten vanuit de Oostenrijkse bergen.

Een massa volk hier, meer dan 3000 vespisten uit 20 landen. Heel wat Belgen tegen de lijf gelopen of tegengekomen ergens.

Het weer valt niet echt mee, regen en zon wisselen elkaar af.Gelukkig gisteren bij de beklimming van de Grossglockner scheen de zon. 3755 meter hoog een beklimming van zowat 35 kilometer en nadien terug naar beneden. 7 graden boven en een pak sneeuw, maar onvergetelijk. Minpunt enkele ongevallen met onervaren vespisten, de meeste met wat krassen maar toch eentje welke zwaar gekwetst naar het ziekenhuis werd afgevoerd.

Vandaag de corsso met rondrit door de stad (chaos) en rond het meer.

Grusen aus Zell am see.

PS: De Gentse bende stelt het hier wel, dit voor het thuisfront :-)

PS2: De aanhangwagen voor de Erix is geregeld, komt mee met Doc. Erix heeft ook transport terug. De stramheid was gisteren bijna uit zijn spieren, hij stelt het goed...

Link naar reactie

Eindelijk internet en tijd gevonden.

We (Sprima} en ik zitten nog altid in Oostenrijk maar rijden morgen naar huis met de remorque. ttz als het weer niet te slecht is rijd ik mee tot in Luxemburg om de laatste km´s met de vespa terug te rijden. Nu is het weer hier trouwens prachtig 30 graden.

Tot nu houdt de vespa prachtig stand, amper 3 pannes.

Een uitgebreid verslag en foto´s bij terugkomst.

Bedankt voor de steun op het thuisfront en die van Marc ter plaatse.

Groetjes en tot over een paar dagen, nero.

Link naar reactie

Wij zijn om 10u vertrokken vanuit oostenrijk. Gps wilde ons via frankrijk sturen, maar wij wisten wel beter : recht omhoog door duitsland = snelheid, goede wegen en geen peage.

Alleen was blijkbaar heel duitsland vandaag in de auto gesprongen. File file en dat afgewisselt met werkzaamheden en wegversmallingen.

14u onderweg geweest enkel gestopt om te tanken en een broodje te eten.

Soms vraag ik me af waar we toch mee bezig zijn :-)

Link naar reactie

heb pas nu laatste posts gelezen van Z-A-S-topic (vanaf donderdag)

nen dikke proficiat aan diegenen die tot daar gingen (= aan mij (nog) niet besteed - te onervaren)

hopelijk iedereen goed geamuseerd

@erix hopelijk alles ok (vooral met lijf en leden) en hopelijk valt schade aan scoot ook nog mee - 't zit je precies ni mee de laatste tijd - succes man !

grts frutsab

Link naar reactie

gisterenavond thuisgekomen met de gentse bende en erix sorry hoor,maar we hebben uw wrak samen met mijn wrak onderweg verkocht,voor de thuisblijvers er was nog een ongeval met de belgen maar we hielden het stil zodat mijn vrouw niet nodeloos ongerust zou zijn op het thuisfront.

het ongeval gebeurde tijdens de afdaling van de berg waarvan ik de naam niet direkt meer weet (glock... .)op een binnenbocht kwam ik vermoedelijk in aanraking met een vrouwelijke vespiste waarna ik gewoon het ravijn in belande(ik zeg wel vermoedelijk omdat ik het mij niet meer 100% voor de geest kan halen,maar de dame in kwestie na mijn val zich uitgebreid kwam excuseren)door de val(ik was de eerste 10 min niet meer helder bij de geest)en de adrenalinestoot ben ik deze dame uit het oog verloren,later op de dag zijn alle puzzelstukjes beetje bij beetje op zijn plaats gevallen,wat letsels betreft heb ik enkele gekneusde ribben,een hopelijk niet gebroken pols en wat blauwe plekken op de heup,mijn scooter is alleen gevallen tussen de rotsen nadat ik er af gesprongen ben,mijn linker bil is volledig ingedeukt en het voorspatbord ,en beenschild lichtjes gedeukt,al bij al valt de schade aan mijn ss180(gezien het terrein) nog redelijk mee,frame en fource zijn niet geplooid

ik post wel eens een foto

groetjes Roufio

Link naar reactie

Aiai, vorig jaar plooi ik een scooter in Zwitserland, dit jaar proberen ze allemaal een scooter te plooien in't buitenland. Ik ben precies toch een beetje een trendsetter é!

Hopelijk is de lichamelijke schade voor de betrokken partijen beperkt, die scooters, da's spijtig maar die zijn onbelangrijk op dit moment...

Link naar reactie

Zo te horen zal ik eerst nog enkele km moeten oefenen voor ik mij aan zo'n avontuur waag, Vespa rijders zijn blijkbaar straffe stootbestendige gasten! Al bij al is alles blijkbaar goed afgelopen en die scoots zullen ook wel weer uit te strijken zijn ;-) In alle geval veel respect voor zij die het allemaal hebben uitgereden! Groeten en tot binnenkort bij VCG, Jo65

Link naar reactie

Bij mij zit de eerste werkdag er hier ook al op en begin nu eigenlijk meer en meer te beseffen dat dat ervaringen zijn die niet meer te vergeten zijn...

Idd chapeaux voor de mensen die tot ginder gesjeesd zijn maar ik ben al tevreden met wat ik nu gedaan heb!! K vond het de max en t is zeker voor herhaling vatbaar!!!

Na de geweldige prestatie van mijn ss op 3785m was hij dan weer niet meer te koelen op de rit rond het meer met alle gevolgen vandien.. Vandaag alles al eens opengelegd en op zoek naar het probleem (ontsteking denkt onze zwarte deskundige Nero)... Morgen zoek ik verder.

Foto's volgen nog wel en heb nog wa filmkes ook met Nero in de bergen (gelukkig niet in de ravijnen).

Hopelijk zijn de gekwetsen al aan het revalideren ? In elk geval véél beterschap gewenst!!!

Tot de volgende rondrit!!

S.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...