Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie vertrekt wanneer naar de WVD in Zell am See en waar loge


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Wij zijn met 4: Kevin069, Chauffi, Sofie en ikzelf. We vertrekken donderdag en komen zondag terug. We hebben een kamer bij Frau Gruber maar het transport van de wespen is nog een probleem. Op een aanhangwagen kan ik max. 3 vespa's zetten maar geen 4 en voor grotere aanhangwagens heb je blijkbaar een apart rijbewijs nodig. Wij zoeken nog volop naar alternatieven om de beestjes krasvrij naar daar te krijgen.

Link naar reactie
Wij zijn met 4: Kevin069, Chauffi, Sofie en ikzelf. We vertrekken donderdag en komen zondag terug. We hebben een kamer bij Frau Gruber maar het transport van de wespen is nog een probleem. Op een aanhangwagen kan ik max. 3 vespa's zetten maar geen 4 en voor grotere aanhangwagens heb je blijkbaar een apart rijbewijs nodig. Wij zoeken nog volop naar alternatieven om de beestjes krasvrij naar daar te krijgen.

is er iemand die meegaat in het bezit van een rijbewijs B+E ?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De Clasic Vespaclub Brussels met 5 ezels (met de camionette) en een paardekop die persé wil bewijzen dat men met een originele ss180 tot over de Alpen geraakt, dit wordt dus lachen geblazen. Moest iemand een leuke route weten (zonder autoroute) om tot daar te geraken, altijd welkom!

Link naar reactie

Iedereen die zin heeft (en kan volgen) mag gerust aansluiten bij mij. Ik ga wel niet op hotel onderweg (wel op camping) en ik rijdt goed door, dus de trage rijders moeten maar een ander slachtoffer zoeken. ;-)

Ik ga via de kleinere wegen naar Oostenrijk rijden, dus geen autostrades, tenzij het echt niet anders kan. Ik ben van plan om dinsdag of woensdag te vertrekken (10 of 11 juni). De bedoeling is om gemiddeld 300 à 400 km per dag af te leggen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Waarom ga je niet met de vespa? Dit is zeker de goedkoopste manier om (misschien) tot daar te geraken.

Zijn er trouwens nog mensen hier, die van hieruit vertrekken op de vespa (buiten Erix, MGent en ikke)?

De rodage van mijn vespa loopt tot nu toe "gesmeerd"(nog 500km te gaan). Alleen mis ik nog een beetje power bij hogere snelheid (90km/u). Hopelijk wordt dit nog iets beter, anders ga ik de vooronsteking nog eens controleren (heb de indruk dat ze nog iets te vroeg staat).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Marc van de Speedboys gaat ook rijden, ik dacht zelfs met een faro basso ;-)

Ik vertrek donderdagochtend of woensdagavond met de auto+aanhanger.

Ik houd nog even de optie open om met de auto tot Zuid-Duitsland te rijden en de laatste 200 km aan te sluiten bij Marc en Erix met de Vespa.

Link naar reactie

Voor wie volgende week naar Oostenrijk vertrekt, enkele verkeersregels:

Verkeerslichten: rood en oranje samen betekent klaar houden om door te rijden, knipperend groen betekent voorbereiden tot stoppen.

Ritsen bij rijbaanversmalling.

Voorrangsregels

In zowel Oostenrijk als Duitsland gaat het groene verkeerslicht vooraf aan gelijktijdig rood en ambergeel.

Knipperend groen verkeerslicht betekent direct stoppen!

Bij een vermindering van het aantal rijstroken waar twee files zich in één enkele file moeten voegen, mag beurtelings een voertuig uit de ene file en een voertuig uit de andere file doorrijden (zogenaamde 'ritssluitingsysteem').

Een voertuig van de urgentiediensten (politie, brandweer, enz.) heeft altijd voorrang. (dus ook zonder signalen!!)

Inhalen en kruispunten

Het is verboden een schoolbus in te halen (voorzien van een gele plaat) wanneer hij stilstaat om kinderen te laten in- of uitstappen en hij zijn gele pinklichten laat werken.

Bij het inhalen van een stilstaande tram moet stapvoets gereden worden en moet een zijdelingse ruimte van minstens 1,50 meter vrij gelaten worden.

Wanneer op een bergweg twee voertuigen elkaar niet kunnen kruisen, moeten ze beide stoppen; achteruit rijden is dan verplicht voor degene die dit manoeuver het gemakkelijkst kan uitvoeren (afhankelijk van het type voertuig en van de situatie).

Het gebruik van de geluidshoorn is verboden in Wenen en in de nabijheid van ziekenhuizen.

Snelheidsbeperkingen

binnen de bebouwde kom : 50km/u (te Graz geldt een snelheidsbeperking van 30 km/u, behalve wanneer anders is aangeduid).

buiten de bebouwde kom :

Op autosnelwegen (minimum snelheid 60km/u)

Op andere wegen

Personenwagens en kampeerauto's tot 3,5T 130 km/u (1) 100 km/u

Personenwagens die een aanhangwagen of caravan trekken van max. 750 kg 100 km/u 100 km/u

Personenwagens met aanhangwagen of caravan van meer dan 750 kg :

Indien het gewicht van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan dat van het trekkend voertuig, en het maximaal gewicht van beide samen niet meer dan 3,5T bedraagt: 100 km/u 80 km/u

Anders: 80 km/u 70 km/u

Kampeerauto's van meer dan 3,5T 80 km/u 70 km/u (2)

(1) 110 km/u ‘s nachts tussen 22 u en 5 u op de volgende autosnelwegen: A10 (Tauern), A12 (Inntal), A13 (Brenner), A14 (Rheintal).

(2) 60 km/u op de meeste wegen in Tirol.

Wanneer een voertuig een ander sleept mag het niet meer dan 40 km/u rijden; voertuigen die een toelating hebben om in een woonerf te rijden ("Wohnstrasse") mogen er niet sneller dan 5km/u rijden.

Op de Oostenrijkse autosnelweg geldt een maximumsnelheid van 130 km. p/u.

Verlichting voeren tijdens het rijden

De dimlichten moeten altijd branden, ook overdag. De bestuurders die zich daar niet aan houden riskeren een boete van €15 (vanaf 15 april 2006).

Het gebruik van mistlichten is enkel toegelaten ingeval van regen, van sneeuw of mist wanneer de zichtbaarheid minder is dan 50 m.

Het maximale toegestane alcoholpromillage is 0,5 promille.

Verkeerslichten

Een groen knipperlicht betekent dat het rode licht zal verschijnen; voertuigen die er dichtbij zijn mogen doorrijden; de andere moeten zich klaar maken om te stoppen.

Een oranje knipperlicht dat samen met een rood licht brandt betekent dat het groene licht zal verschijnen.

Overnachten in een voertuig

Om de bestuurder de mogelijkheid te geven uit te rusten na een lang traject, wordt doorgaans toegelaten één enkele nacht door te brengen in een kampeerauto die correct geparkeerd staat op de openbare weg of op een autosnelwegparking (maar het is wel verboden tafels, stoelen, enz. rond het voertuig uit te stallen). (Let wel op plaatselijke- gemeentelijke- verboden).

Gevarendriehoek

Bij immobilisatie van een voertuig op een weg buiten de bebouwde kom (pech, ongeval, noodweer, plaats met slechte zichtbaarheid), moet de gevaarsdriehoek geplaatst worden op een voldoende afstand achter het voertuig.

Tolwegen en Autobahnvignetten

Voor het rijden op de snelwegen (A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen) heeft men een Autobahnvignet nodig.

Bij alle snelweg-grensovergangen in Oostenrijk bevindt zich minstens één verkooppunt dat 24 uur per dag en zeven dagen per week geopend is. In principe wordt evenwel aanbevolen het vignet te kopen voordat men op reis gaat.

Naast dit vignet dient u ook nog tolgelden te betalen voor bepaalde passen en tunnels. Deze zijn aangegeven met "Maut".

Veiligheidsvest

De bestuurder van een voertuig met 2 of meer assen moet in het bezit zijn van een reflecterend veiligheidsvestje. Hij moet het aandoen wanneer hij buiten de bebouwde kom uit zijn voertuig moet stappen op een autosnelweg of een express-weg, b.v. bij pech of ongeval, of om de gevaarsdriehoek te plaatsen.. Het vestje moet geel, oranje of rood fluorescerend zijn en overeenstemmen met de Europese norm EN471.

Wat u verder nog moet weten...

Bij knipperende lichten op praatpalen moeten bestuurders extra opletten omdat er verderop een verkeersongeval is gebeurd of er zijn dan files.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...