Ga naar inhoud
Vespaforum.be

eindelijk een 125!


BartPK

Aanbevolen berichten

Als je geen beter tankje scoort, en niet met een seal middel gaat werken, zorg dan iig dat er minstens een filter tussen je tank en carb zit; met 80 ineens geen benzine toevoer meer hebben omdat er roest in je carb (of carb filter) terecht is gekomen is niet grappig.

Link naar reactie

hey dankje sid! Het heeft lang geduurd, maar eindelijk toch de stap gemaakt. Ik ben wel blij dat ik eerst met de 50heb leren rijden. Ik beschouw het als een goede leerschool, mee dankzij u heb ik toch al vrij veel geleerd.

ooo das wel enorm handig dan! Hoeveel vraag je voor het naftbakje?

Mag ik gewoon volgende week ergens komen bellen? Om hoe laat kom ik dan het beste? (Het is maar dattik jullie niet kom storen tijdens het eten ofzo, of wanneer uw kids al slapen)

grtjs,

bart

Link naar reactie

ik wou 20 euro voor het bakje het is van het oude type PX volgens mij hetgeen jij nodig hebt en het is volgens mij in dezelfde kleur ,het is van binnen in perfecte staat

om langs te komen moet je maar even zien als er licht is ,is er iemand thuis ik zal hem klaar leggen en mijn vrouw ook inlichten dan kan zij hem ook eventueel geven

grtz sidvespa

Link naar reactie

hehehe, mijn armspiere zouden dat altijd kunnen gebruiken, maar ik ga toch gaan voor het bakje van Sid.

sid: Het is idd het oude type, nog zonder automatisch mengmechanisme. Dat bakje is wss zonder naftkraantje? Dat kraantje van die verroeste tank zou ik dat nog kunnen recupereren?

Link naar reactie

oei dan is het niet dezelfde want deze heeft al wel het olietank buisje maar hij past er wel in je moet dan maar zien of je hem wilt

hij is indedaad zonder benzine kraan .dat kraantje van u moet je dan eens na kijken als het er uit is kan zijn dat het nog bruikbaar is na proper maken

grtz sidvespa

Link naar reactie

Als je tank gaar is, kun je er bijna wel vanuit gaan dat je kraantje ook gaar is. Die dingen kosten gelukkig niet de wereld nieuw.

Daarbij zijn er een aantal essentiële onderdelen op je scoot waar je beter geen genoegen neemt met oud of minder; kabels, remschoentjes (sowieso na aanschaf checken hoe ze ervoor staan), banden en alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat je motor niet blokkeert (schone tank, goed kraantje, goede leiding naar de carb, revisie van de carb, goeie bougie, etc. (en je ontstekingstijdstip dubbelchecken voor je gaat rijden).

Link naar reactie

dankje cult,

dat is misschien idd iets voor mij, maar dat is helemaal in limburg... Kan ik niet gewoon die van de sid aanpassen?

@mr160: je ontstekingstijdstip checken... hoe doe je dat net? heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

Link naar reactie

Makkelijkste en snelste controle is een stroboscoop bij de markering op je vliegwieldeksel houden en kijken. Ze hebben bij de PXen heel handig een streepje op het deksel en een puntje op je vliegwiel gemaakt daarvoor. Als je niemand met zo'n ding kent, zou je het vliegwiel los kunnen halen en kijken of de markering op je carter overeenkomt met je ontstekingsplaat. Voor precies aftellen is het iets meer werk.

Ik heb zelf een gat in een T5 piston gebrand (op de snelweg :S) net na ik de scoot had gekocht, omdat de ontstekingsplaat een stukje was verschoven (door trillen ofzo? of door slechte actie vorige eigenaar?) - dus dan let je er misschien wat eerder op dan iemand anders dat zou doen :)

Link naar reactie

wow, ok bedankt voor de goeie raad/waarschuwing :D Dat zal wel een geweldig avontuur geweest zijn...

Ik heb net gezien dat op scooterhelp enorm veel informatie staat omtrent het checken van de timing.

lijkt me ingewikkeld maar wel interessant om ne keer mee bezig te zijn. Als ik het goed begrijp mag ik er wel van uitgaan dat bij een niet aangepaste motor(standaard dus), het gewoon neerkomt op het overeenstemmen van de twee streepjes op de ontstekingsplaat en op de carter?

Link naar reactie

nee, nog niet aan begonnen, dat zal voor na de examens zijn. Volgens sam zou da echter geen probleem vormen. Ik moet gewoon naar de DIV in brussel en toeval wil dat dat amper 10 min rijden is vanaf mijn kot :)

btw, wat een mooie kleur op je px! :)

Link naar reactie
Vrijdag gaan we nog is naar Brussel. Zullen wel zien.

Het is niet echt nodig om tot in Brussel te gaan hoor, ik heb alles van thuis uit geregeld, en op een goede 2 weken was het in orde. Tenzij ik natuurlijk geluk had met de persoon die mijn papieren onder de neus kreeg

Link naar reactie
Hij komt ook van bij de Sam, heb momenteel een beetje problemen met de papieren.

Vrijdag gaan we nog is naar Brussel. Zullen wel zien.

Ja eerst en vooral uw examen, succes ermee.

Dankje!

ja dat kan wel, ik heb al meerdere keren hier ergens gelezen dat als je wat problemen hebt, dat je gewoon een andere dag moet terugkeren als er iemand anders achter het loket zit.

succes alleszins! Bij mij heeft het natuurlijk geen geweldige haast, moet eerst zien dat ik hem rijdend krijg :)

Link naar reactie

mja eigenlijk heb je gelijk, moest het om één of andere manier niet lukke met de papiere zou ik alle moeite voor niets gedaan hebben... Ma ik ben alleszins ni zone pipo die ermee op de baan zou gaan zonder papieren hoor! Ik weet wel beter :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...