Ga naar inhoud
Vespaforum.be

eindelijk een 125!


BartPK

Aanbevolen berichten

eindelijk heb ik de overstap gemaakt, bij lambrettafinder toch iets gevonden dat ik wel zag zitten.

http://www.flickr.com/photos/34379290@N07/

(heb geprobeerd via de zoekfunctie te zoeken hoe je nu weer foto's post, maar ik krijg zoveel zoekresultaten dat ik er niet meer aan uit kan. Daarom gewoon de link)

Ik heb hem nog daar laten staan, ik heb namelijk nu nog geen plek om hem te stallen. Mijn Pk moet eerst verkocht geraken, ik laat vespa's liever niet buiten staan. Ik heb dan ook enkel maar een voorschot betaald(250€).

Er is ter hoogte van de zijbil wel een klein barstje in het frame. De haak waar de bil mee vasthangt aan het frame heeft het frame een beetje doen barsten. Wat ik bedoel is dat door die haak veel te laten schieten er een barstje in is gekomen.(het is zo'n systeem waarbij je de billen los moet maken met klemmetjes onder het zadel)

Volgens sam is dat echter geen heel belangrijke plek van het chassis en zou dit niet verder scheuren. Hij zou het voor mij lassen als hij een bepaalde lasmachine had, maar dat had hij dus niet. Dat zou niet gaan met gewoon een laspost met bagetten...

Er staat ook geen roest op of rond die barst,de vespa ziet er in zijn geheel eigenlijk nog vrij goed uit en ik ga hem ook niet herspuiten ofzo. Liever origineel laten dnekik. Achja dat kan misschien in de jaren die nog moeten komen nog veranderen.

Ik heb hem nog niet kunnen laten proefdraaien omdat de tank langs de binnenkant verroest is, maar ik herinner mij dat er hier iemand op het forum hetzelfde probleempje had en dat dit simpel verholpen kon worden door er een productje in te kappen.

Ik ben afgegaan van het feit dat de vespa in het algemeen er goed onderhouden uitzag, ook de remmen werkten goed, de versnellingen werkten(al duwend) er is zelfs moeite gedaan om de lak hier en dara bij te werken.

Dus ik denk dat ik voor een mooie prijs(850) een vespa heb waar volgens mij niet al te veel werk aan is. Hopelijk dat product erin kappen en rijden.

Alleszins als hij niet meteen rijdt dan zal ik er ook voldoende plezier van hebben en dan zal Sid mij op den duur beu zijn ;)

Ben alleszins heel opgetogen en ik kan haast niet wachten om eraan te beginnen, eerst even examens doen... Oja ineens bij deze:

Welk product heb ik nodig voor de naftbak een coating te geven?

Wat voor lasmachine heb ik nodig? Zou ik dat vinden bij de dichtstbijzijnde carossier?

Link naar reactie

tja idd die roest, wat is het gemakkelijkste om dat te doen? Als ik hem heb ga ik gewoon stiekem mijn broer zijn naftbak overplaatsen.

Da toereke moet er zeker van komen. :D dat zit er al zo lang aan te komen... Wat is een paar maand? want het gaat wel nog een maandje duren voor ik alles in orde heb. Ik moet namelijk nog langs de DIV in brussel, moet nog wachte op platen. Ja het is een ingevoerde italiaanse vespa...

Link naar reactie

een tip om de roest te verwijderen:

vul uw naftbak met een hoop moeren en een beetje naft. maak hem vast in een betonmolen en laat een tijd draaien. daarna alles eruit en naspoelen. normaal moet je er dan zelfs geen produkt in doen. ipv de betonmolen kan je ook gewoon lang, lang met je naftbak schudden.

Link naar reactie

cool, da zal me wel lukken dan, maar dan zal ik in mijn sleutelkitje voor onderweg een naaldje moeten steken zeker(vo de sproeierkes allis vrij te make)? die roest zal er wss onmogelijk allemaal uit geraken. Alleszins bedankt voor de tip! goedkoper kan ni denkik :)

@aljoscha, awel tege april is dat hopelijk allemaal in orde :) moet zeker nog even zoeken welke dingen ik nog allemaal moet doen voor de papieren.

Link naar reactie
danku! sorry voor de 'valse hoop' trouwens. Ik had wel graag een echte oude vespa gehad, maar misschien is het voor mij beter om te beginnen met een PX.

en jij beschouwde die van Geert als een echte oldtimer... ...man man man, dat wordt hier met het uur erger ;-)

proficiat met uw aankoop.

Link naar reactie

Proficiat,

Ik had hem gisteren nog zien staan bij Sam.

En zoals Fajes zegt, een betonmolen zou de roest moeten verwijderen. Schudden heb ik al eens geprobeerd, maar dat is niet aan te raden...

En er zijn dan ook nog speciale Hars coatings te vinden (Voss-Chemie een 21€ dacht ik).

Succes

Link naar reactie

proficiat - ziet er toch goed uit zekerst - succes met de (beperkte) opmaak

't geen de fajes zegt zou ik toch ook maar opvolgen - chris heeft me hierover ook een en ander gezegd (benzine of aceton of ... moeren of goedkope kiezeltjes ...)

anderzijds is joene's voorstel ook ni al te slecht - een goedkoop 2dehands benzinetankje

alleszins succes gewenst

grts frutsab

Link naar reactie

dankjullie,

misschien dat een tweedehands bakje wel een optie is, hangt vanaf wat dat kost. Ik heb Nu de overstap na 125 gedaan omdat ik nu even geld had(ik trek 330 euro terug van de belastingen). Na de aankoop van de px moet ik weer een maandje niet op café gaan, maarja nu met de examens kan dat misschien geen kwaad.

Ik zal ook eens zoeken naar die post van chris dan.

Link naar reactie

die roest verwijderen heb ik bij een andere brommer eens gedaan met cola en wat knikkers. moeren zijn misschien wel beter door hun randjes? je moet eigenlijk proberen om fosforzuur te pakken te krijgen, dat is het 'roestlossende' bestanddeel van cola. Hierna kun je proberen om de puntroest die achterblijft te stabiliseren met tanine (looizuur) oid.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...