Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn nieuwe aanwinst: Vespa ts van '75


Joene

Aanbevolen berichten

Na 4 weken intensief zoeken heb ik haar dan toch gevonden in Sassuolo.

Ze is van 1975 en ze was de 640ste die toen van de band rolde. Er zijn er ooit 28704 van gebouwd tussen 1975 en 1978 (bron: www.scootermaniac.org)

De eigenaar van wie ik haar kocht heeft haar zelf 3 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar maar er owv privé redenen nooit echt mee gereden. Jawel van diens garage naar zijn garage. Maw ze heeft 3 jaar stil gestaan en mooi wezen zijn in een droge en verwarmde garage. Heel af en toe mocht ze mee naar de bakker, de krantenwinkel nabij de kerk of stond ze aan het Palazzo Ducale te pronken langs het zonnige terrasje waar haar baasje geregeld van een latte macchiato genoot om daarna weer wat uit te rusten in haar knusse garage. Zij is in een prachtstaat met nog originele lak, nooit gerestaureerd en met een lijf zo strak, daar zouden veel 30-plussers jaloers op zijn.

Nu mag ik haar verder verwennen :))

Met dank aan:

- Vespapostino en zijn vrouwtje voor hun Italiaanse passie en alle hulp die ik kreeg bij de vertalingen en het contact in het algemeen met de verkoper in Sassuolo !

- Mijn vriendin voor het geduld en het begrip voor mijn volgens haar soms "gekke" hobby.

- Mijn vrienden van SC Primavera voor de steun, de tips en goede raad en het mee op punt stellen van de ts ...

- De vriend die haar voor mij meebracht uit Italië !

tsjeroen4yk7.jpg

tsjeroen3pc1.jpg

tsjeroen7dj7.jpg

tsjeroen8db3.jpg

Link naar reactie
Mooi! Heeft die het zelfde chasis als een rally en/of sprint(en stuur)?

inderdaad, de ts is het 125cc zusje (een snel masjientje met drie inlaatpoorten)

Link naar reactie
ps : men beweert dat gele curryvoetjes onder grijze ts'en prachtig staan ;) grts frutsab

ik ben idd aan't twijfelen ;)) want ik heb die dingen hier nu liggen

Link naar reactie
mijn adres vind je in mijn profiel wannneer ze te koop komt

ik zal het noteren maar tegen dat ik haar eventueel te koop zou stellen ben jij misschien al met pensioen, dan zou je (nog) meer tijd hebben om er mee rond te toeren ;-)

Link naar reactie
mijn adres vind je in mijn profiel wannneer ze te koop komt

ik zal het noteren maar tegen dat ik haar eventueel te koop zou stellen ben jij misschien al met pensioen, dan zou je (nog) meer tijd hebben om er mee rond te toeren ;-)

ok - is genoteerd - das dan zo tussen 2018 en 2020 - ik begin nu al mijn uitstapjes te plannen ;)

ps : alhoewel ik voorstander ben om "oudere" wespen (en ook andere voertuigen) volledig te restaureren (lak, motor, techniek, ...) zou ik deze juffrouw toch helemaal originale laten - MET inbegrip van haar zwarte voetjes

ps2 : en post nu niks meer terug aub want dan moet ik altijd voorbij die bovenste foto's en wordt ik keer op keer meer jaloers

succes en grts frutsab

Link naar reactie

Proficiat Joene! Als voorzitter van SC Primavera, kan ik niet anders dan tevreden zijn met je nieuwste aanwinst. We hebben er weer een mooie klassieker bij in onze club en zo hoort het. We zijn niet voor niets een “klassieke” scooterclub. Geniet ervan en tot ergens onderweg! Jeanke.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...