Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opkuis Grand Sport 160.


jeansprint

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Hallo, langzaam maar zeker komt alles voor mekaar! De carrosserie staat ondertussen in de witte lak. Het idee van de “tricolore” Grand Sport is even afgevoerd. Heb ondertussen heel wat originele toebehoren verzameld en ga eerst deze monteren alvorens met kleuren te beginnen spelen, het mag geen kleurboek worden hé! Er is alleszins geen haast bij, ik heb drie andere scooters die rijden, dus ik geniet van het “langzaam” opbouwen. Als ik eens tijd heb, post ik nog eens een foto, merci voor de interesse, Jan.

NB: volgende toebehoren heb ik reeds gevonden: een vleugeltje rond “P” embleem “Ulma”, een sierstuk voor op de toeter “Super”, New Old Stock siervelgen “Vigano”, sierstuk met lampjes rond de nummerplaat “Biemme”, handvaten/ levers/ tassels “Metalplast”, New Old Stock spatlappen voor en achter…..Jag-lihgts zijn onderweg, namaak uiteraard!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hallo, merci voor de reacties!

=> de opmerking van het rode zadel heb ik nog al gekregen, ik had oorspronkelijk een donkergroen in gedachte. Maar heb voorlopig voor de makkelijkste oplossing gekozen, een grijs exemplaar.

=> ze is inderdaad vroeger klaar dan gepland. Het is te zeggen, het is terug een hele Vespa, maar het is de bedoeling om nog wat accessoires te monteren.

=> de wieldoppen en kapje op de voorvork zijn nieuwe onderdelen uit een oude stock, ze zijn van het merk Vigano en niet meer te koop in de reguliere handel. Zoeken is de boodschap en hopen dat de prijs meevalt!

=> waarom de Faro Basso lamp: de 160GS wordt een Mod-scooter, bij het woord “Mod” denk je natuurlijk meteen aan Engeland. In de jaren zestig, de glorie periode van de Mods en de Vespa natuurlijk had iedere dealer die zichzelf respecteerde een “Dealer-Special”, het is juist daar dat ik de mosterd ben gaan halen! De opvolger van de 160GS, de 180SS werd door vele dealers opgezet. De bekendste is de “Grimstead Hurricane”, er is ook de “Mona” waar het tankje van de 90SS tussen de benen is monteert. De gekste ideeën konden, zo is er een “Brilliant Ligthing” van Supreme Motors met dubbele koplamp op het stuur. Toffe link: http://piston-ported.netfirms.com/.

Groeten Jan.

Link naar reactie

Gisteren nog toevallig zo'n "illustere" figuur gestoten: André Baldet, topverkoper van vespa's (vooral GS150) en avonturier van de beste soort.

Hier een paar voorbeelden van zijn herwerkte modellen:

12980784914e5c9db7a.jpg

129807853403cda8d09.jpg

2296470502a9efd6187.jpg

22964838463ab4c5158.jpg

1480498416be5f6ab40.jpg

Momenteel wordt er op ebay deze kopie van een "Andre Baldet-sierstuk" voor op het spatbord te koop aangeboden:

http://cgi.benl.ebay.be/Reproduction-Andre-Baldet-Comet-Mascot-for-Vespa-Scoote_W0QQitemZ110438822592QQcmdZViewItemQQptZUK_Car_Parts_Vehicles_Automobila_ET?hash=item19b6aab2c0

@Jeansprint: heel mooie restauratie, maar in het "licht" van de nieuwe generatie curry-FB's misschien iets minder goed gekozen...:)

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...