Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa114

Leden
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk125 1984

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiรซ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vespa114's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

5

Reputatie

  1. @Niels_1977 Ja , klopt. Best goed warm rijden..niet direct vol in de toeren. Daarom zou ik hem graag zeker niet te arm afstellen. Dat hij snel in de toeren loopt. Hij wil vooral zo eerst rijden. Nadien zien we wel. Het kost hem al wel genoeg zo. De DR cilinders zijn best goed, prijs / kwaliteit dacht ik. De brommerboer zei ook dat er best een goede zuiger inzat. Dus straks de 73 eens vergroten naar 85 ofzo denk ik. En eens opstarten ? Maat sproeiers niet zo vertrouwd mee. Het mechanische overige gedeelte wel ๐Ÿ˜€. Bedankt om mee te denken. Altijd fijn Groet!
  2. Het is eigenlijk een aankoop van een kennis. En ben hem hiermee aan het helpen. Polini evo2 zat erop. Dus hij wil die absoluut behouden. Vind het zelf ook niet in verhouding correct. Standaard blok zonder reedvalve. Race krukas met rotary inlaat dus. Standaard carb. Voorlopig polini open filterbox. En dan de dr102cc. Niet fantastisch op elkaar afgestemd, dat besef ik ook.. Maar dit materiaal heeft hij nu eenmaal erop staan, zo kocht hij hem. Dus ga nu toch proberen hem zo aan de praat te krijgen. Onderblok is nieuw. Ontsteking ook correct. Start al. Ik dacht zelf aan 85 hoofdsproeier ofzo. Wil zeker niet te schraal inrijden.
  3. @Frederik9111 Met zo'n expansie-uitlaat polini evo2 nog rijker dan? Je stelde 78-84 voor met semi expansie. De kleur van de bougie is nu wel wat koffiebruin. Maar ken het verleden niet. Ms ook oudere bougie om te testen na defect enzo. Wil nu zeker ok safe zitten, niet zoals vorige eigenaar:) Mvg Dave
  4. Hoi hoi. Ja dacht al dat het te klein was. Was idd wel gemonteerd. Er zit een polini evo 2 expansie uitlaat op. De bevestigingsflens hebben ze wel iets gelast, binnrndiameter aan flens was groot ( dacht 28 mm) , was bijna zo groot dan het materiaal aan de uitlaatpoort cilinder. Dus nauwelijks raakvlak van de uitlaatflens. Er zat nog een site uitlaat bij, maar zonder de 90 graden bocht aan de cilinder. De vertanding is 24-72 trouwens. Door de expansie uitlaat dacht ik ook veel te arm. Hij had een warmloper en gebroken zuigerveer. Beschadigde cilinder en drijfstang ook wat speling. Dus nu alles opgebouwd maar nog even finetunen. Zelf heb ik er ook 1 met polini 130, wel nog met open Polini airbox. Was zo'n polini road kit. Nog nooit last mee gehad, heb er zo'n soort van filterkous over gedaan ( aan de holes). Maar ik ga het eens bezien. Met originele filter bokte hij alleen maar bij opstart en het minste wat ik deed, was ook direct reactie op het lopen van het blok. Filtermateriaal voor de holes van de open Polini box enzo. Hij verdraagt weinig weerstand. Bij de road kit met polini 130, primaire anders, standaard carbu en race krukas +semi banaan zat er sproeier 92 en 95 bij. Rij nu met de 92 erin voorlopig. Alvast bedankt om wat kennis te delen . Mvg Dave vc
  5. Beste, Net revisie gedaan van een PK50XL in vrij slechte staat. Lagers, dichtingen, schakelkruis, koppeling, ... Mazzucchelli race krukas en simpele DR 102 cc race gestoken. Standaard carbu SHBC19.19 met open Polini airbox (voorlopig). De krukas was defect gegaan, daarom dus de race krukas en de nieuwe DR 102cc race. Ook zit er een universele HPI ontsteking op. Voorlopig staat deze op 16 graden voorontsteking. Stationair 45 Choke 60 Hoofdsproeier zit nu 73 in gemonteerd. Wat adviseren jullie van hoofdsproeier en voorontsteking? Alles staat klaar om hem op te starten, hij start echt vlot. Kort laten draaien zo. Alvast bedankt om even mee te denken. MVG DAVE VC
  6. Ondertussen correcte schrma gevonden. Zie bijlage. Vooraan aan het balhoofd is er een rood kastje. Zie foto. Nummer 14 in elektrisch schema. Wat is dit? Hier vertrekken ook 2 grijze draden die aankomen achteraan, waaronder pinkrelais. Alvast bedankt om even mee te denken .
  7. Beste. Bezig aan een px200 ( 89 dacht ik ). Verschillende problemen opgelost. Enkel de pinkers is geen succes. Deze hebben een 3polig pinkrelais. Benaming L1 C L2 aanwezig. Ergens las ik dat deze ook op wisselspanning staan. Zou het niet logischer en beter zijn dat dit DC zou zijn ? In bijlage een foto van het relais. Ik vond een schema maar dit komt niet overeen. Graag een uitleg over de werking en de 3 aansluitingen. Alvast bedankt .
  8. Lijkt me een te arm mengsel. Meer naft geven, grotere sproeier. Of een mogelijkheid tot aanzuigen valse lucht,ergens aan of rond de carbu ( inlaatspruitstuk). Krijgt hierdoor onverwacht meer lucht na passage mengselsamenstelling in carbu. En hierdoor een ongewild armer mengsel. Hierdoor hangt hij gretig in de toeren. Mvg Dave VC
  9. Hoi. Bedankt voor de info. Bij mij is dus geen lip te zien. Nu zit er onder de lak een kleine boring met een pennetje ingelijmd. In het slot hebben ze een groef gemaakt, waar het pennetje invalt. Vandaar dus de verwarring. Ik was aan het zoeken naar zo'n lipje. Toch bedankt voor het antwoord. Mvg Dave Vc
  10. Hoi. Ik denk dat het een gewone pk125 is, op de papieren toch. Zeker geen Xl. Ik heb net een foto genomen van handschoenkastje, zodat er geen verwarring is. Alvast bedankt.
  11. Hoi. Dat zijn schroefdraadbussen. Soortgelijk. Helicoil met loctite vastzetten en nadien met een gewone tap vastzetten. Ik denk inderdaad dat de aflaatbout M7 is. Moet je eens even checken. En ook de spoed. Wat Nero geeft is een schroefdraadbus, dat is geen spiraal, maar uit 1 materiaal. Ik werk bij crossmotoren veel met helicoil, met loctite bevestigen even boutje erin. Nadien tap ik met de correcte tap er even door (afmeting bout) en dan is overtollige loctite weg.als je dat correct aanbrengt, geen miserie mee,al hoor je soms wel verhalen. Schroefdraadbus zoals Nero aangaf is soms licht taps en komt misschien iets vaster te zitten,maar heb je meestal meer materiaal voor nodig. Iets dikker dan helicoil.
  12. Beste, Mijn cilinderslot van handschoenenkastje ratelt wat tijdens rijden. Nu hij goed rijdt, begin je u te ergeren aan de kleine prul. Echter, hoe demonteer ik dit? Kunstof behuizing. Niet direct pen of circlips te zien. Iemand hier ervaring mee? Slijt de "boring" van het slot ook uit, plastic is veel zachter. Of zijn hier oplossingen voor. Vet komt vooraan ook wel aan met warme temperaturen. Alvast bedankt. Mvg Dave vc
  13. Hoi. Een helicoil is dus een kleine stalen spiraal. Je koopt dit als setje in een doos voor de benodigde maat. Dit setje bevat een boor, specifieke tap, helicoils natuurlijk en een monteertool, alsook een slagpennetje voor laatste krulletje af te breken. Dus eerst boren met de boor van het setje, dan tappen met wat snijolie of wd40 ofzo. Dan met brake cleaner opkuisen. Dan aan de buitenzijde van spiraal wat loctite en deze erin draaien. Monteergereedschap grijpt in op achterste krulletje. Nooit extra drukken, gewoon rustig indraaien. Vooraf lengte eerst checken. Indien nodig vooraan enkele windingen inkorten. Zeker zien dat voorkant helicoil volledig in schroefdraadmateriaal zit. Best is dat de helicoil overal rondom materiaal heeft en er ook achteraan niet uitkomt. Nadien met slagpennetje krulletje afkloppen. Deze heeft een kleine inkeping, dus breekt snel. Wel stom, want valt naar binnen. Je maakt dus een stalen schroefdraad in een iets groter getapt gat, waar op zijn beurt de helicoil in vast zit. Succes ermee!
  14. Dankjewel voor de tips. Hier kan ik wel wat mee. Groeten !
  15. Beste, Bedankt voor het antwoord. Ik zag het gisteren vrij laat. Ik kan de uitleg volgen. Zoals u zegt: De stationair, en stelschroef is voor het hele bereik, hoofd vanaf 50% ongeveer. Wij hebben dus soms dat hij bijna "verzuipt" bij warm weer, bij tot stilstand komen en dan hernemen. Als het iets kouder is, is dit euvel weg. Als ik nu de stationair verklein, is dit ook over het hele bereik? Dat is bij gewone motoren echt een stationair circuit, dus wat anders. Het gaat toch wat proberen zijn, maar niet simpel bij zo'n smallframe ๐Ÿ˜…๐Ÿ™ˆ In bijlage een foto van de bougie na een 60 km. Bedankt alvast Dave VC
×
×
  • Nieuwe aanmaken...