Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Primair tandwiel met een tandje minder.
  3. Bedankt Nero! Ik kijk het nog eens na!
  4. Dag iedereen, Momenteel in bezit van een PK50 XL die lekker bolt, maar helaas iets te snel. Het volgende is er onder geplaatst door de vorige eigenaar: DR 75cc 19.19 Carburateur Wat moet ik wijzigen om deze terug onder de grens van 50 km/u te brengen? -> De carburateur (16.16F) in combo met de 75cc cilinder (mits ander spruitstuk) -> Zowel carburateur als 50cc cilinder (met ander spruitstuk) -> Of een andere optie? Thanks! 😃
  5. Gisteren
  6. De vl3 had dikwijls een conversie stuk om de “nieuwe” lichtschakelaar te monteren. Die werken ook beter dan de oudere. (Kunstof). Aan je stuur te zien heb je die ook nodig. Ik heb wss nog een originele liggen. Ik zie zelfs dat je de conversie hebt liggen. Dus
 100% vl3 stuur dat je hebt liggen.
  7. Is het stuur mooi uitgelijnd? De bout lossen en het stuur mooi haaks zetten op het frame. Indien dat niet helpt is het mogelijk dat de voorvork krom is door bvb een ongeval. Groetjes, nero.
  8. Ben redelijk nieuw hier, dus excuses indien dit topic al eens is behandeld. Deze winter had ik een ET2'tje op de kop getikt en de onderdelen beginnen restaureren, spijtig genoeg was het kader redelijk rot onderaan en (bijna) niet meer te redden. Ik heb toen een andere ET2 gevonden met een gezond(er) frame en ben hier de 'gerestaureerde' onderdelen beginnen onder bouwen. Ik had eerst het motorblokje eronder gehangen en er al eens een toertje mee gebold.. Viel redelijk mee, behalve dat de voor vering volledig versleten was. Ik heb er dan de voorvork van de andere onder geplaatst met nieuwe schokdemper etc, en sindsdien trekt hij naar links. En dit is me met de originele vork niet opgevallen. Oplossing ligt waarschijnlijk voor de hand; de vork die eronder gemonteerd was een opknap beurt geven en terug eronder, maar aan de vork die er momenteel onder hangt zie ik niets fout. Doe ik iets fout? Balhoofd staat goed vast - geen speling.
  9. Ik zie eigenlijk ook niet direct een verschil tussen het stuur dat je wil kopen en hetgene dat er nu op staat. Mogelijk de breedte? Groetjes, nero.
  10. Volgens mij is het stuur op de foto bovenaan toch correct? Wat is er fout aan dat stuur? Jan.
  11. Het stuur dat op jouw struzzo staat is van een vl3. stuur eens wat foto’s
  12. Inderdaad, maar toch verkocht ondertussen heb ik gezien...
  13. Goedemorgen allen, Een paar posts hierboven zien jullie het stuur dat op mijn VL3 zat, maar volgens Maskes is dat een Faro Basso stuur en niet het juiste stuur voor op mijn scooter. Nu heb ik in Italie het stuur hieronder gevonden, kosten €280,- ex verzendkosten. Is dat een goede prijs voor een stuur zoals op de foto afgebeeld? Ik heb nog betere foto's van dichtbij gevraagd, maar het lijkt me dat met wat stevig poetswerk er zeker wat van te maken is. Ik kan bij Maskes mijn stuur mogelijk ook ruilen voor het juiste VL3 stuur, maar hij wist niet zeker of dat ging lukken ivm een ander project waar hij mee bezig is en hij had er maar Ă©Ă©n liggen. Benieuwd wat jullie hiervan vinden voor deze prijs.
  14. Afgelopen week
  15. En u ook niets anders laten aansmeren als sae30 , ik koop de mijne bij de Gamma , is gewoon olie voor grasmachine
  16. Alleen de rechtse killswitch groene! De andere groene heb je nodig voor CDI-massa.
  17. OK bedankt voor de informatie.
  18. Fre bedoelt twee keer met SAE 30. Dan is die ook gespoeld, je hoeft dus geen speciale flushingolie te gebruiken.
  19. CDI is vervangen door een nieuwe. Kan nog wel eens met de groene draden (dacht ik) losrijden idd.
  20. Bedoel je eerste keer met flusingolie en 2 de keer met SAE30. Grt
  21. Motoren origineel houden is vur jan
 đŸ˜—đŸ€ŒđŸ»
  22. Om de 5000km of 1 keer per jaar. Alleen SAE30 en niks anders. Als je geen onderhoudsgeschiedenis van de motor kent: eerste keer vervangen, 10minuten warm rijden, 2de keer vervangen.
  23. Ik wilde het vooral origineel houden en heb voldoende power met een eigen gewicht van 70 kilo als solo rijder. mvg Arno
  24. "topsnelheden van 160 km/h" Koop je dan niet beter een Ducati als dit de ambitie is?
  25. Om de hoeveel km moet de transmissieolie vervangen worden bij een Vespa van het jaar 1959. Is het nodig de transmissie eerst te spoelen mat flushingolie alvorens nieuwe transmissie olie in te doen. Grt
  26. Goede Avond allemaal Heb een mooie Tunings Update, voor de Vespa rijders met name de GTS HPE en GTV HPE * PROBLEEM BIJ DEZE MODELLEN!!!! max topsnelheid 132 km/h met ASR disk 143 km/h Met de Tuning word dit probleem opgelost, topsnelheden van 160 km/h op de weg is getest op standaard 300 GTV. zie dyno rapport. Upgrades aan de motor : 294ccm, high camshaft, big intake, exhaust arrow without cat. Ecu Performance Tuning by Maicson 34,4pk Vespa GTS 294ccm HPE
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...