Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jacobh

Leden
  • Items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Gelderland
  • Mijn Scooter(s)
    P200e
    PX200
    PK50XL
    GTS300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Epse
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Jacobh's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente badges

0

Reputatie

  1. Zou dit ook een werkende oplossing kunnen zijn https://www.sip-scootershop.com/en/product/carburettor-kit-sport-dspc-19-round-slider_19623930?usrc=Carburettor als alternatief voor de 16.16
  2. Ik gebruik de malossi 16.16 intake via SIP een andere was daar niet beschikbaar. Als ik het in elkaar zet op de werkbank dan is het allemaal maar minimaal. De afgeschuinde kant van de intake vs de positie van de oring. Met standaard luchtfilter En ja met vilt ring, met ingevette vilt ring geen verschil.
  3. Allen, Ik zit in middels muurvast met het oplossen van naar wat het lijkt valse lucht waardoor stationair toerental niet terug komt alleen met choke uittrekken. We zijn begonnen met een goed rijdende originele 50cc. De wens was wat meer power. We hebben het blok voorzien van een Polini 75cc en daarbij een 16.16 carb als ook de bijpassende aanzuigbuis. Ontsteking aangepast naar 17 graden. Dit kregen we niet goed aan het lopen. Na gas geven blijft het toerental hoog en komt alleen terug met de choke. Geen reactie op mengelstelschroef. Veel dingen nagelopen op valse lucht. Vooral bij de aansluiting van de carb op de aanzuigbuis. De 16.16 (nieuw) is voorzien van een oring en heeft geen vilt ring nodig. Ook met geprobeerd met dat helpt ook niet. Om valse lucht via de keerringen uit te sluiten hebben we het blok gesplitst en opnieuw opgebouwd echter zitten we nu met precies hetzelfde probleem. Ook met een vergroting van de idle jet van 42 naar 45 zien we geen verandering. Wat me wel opvalt is dat de originele 16.10 strakker op de aanzuigbuis zit dan de 16.16f Dus is alle hulp welkom Jacob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...