Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Ik ben eigenlijk wel benieuwd Valt er wat te halen uit een pre hpe motor? Welke tool gebruik hiervoor? Gr Dylan
  3. Bedankt voor de update. Ik ben zelf ook weer een beetje verder gekomen (ik had weinig tot geen tijd). Maar ik heb het probleem nog niet helemaal opgelost. Ik heb de injector wel vervangen, maar het heeft nog geen resultaat opgeleverd. Vorige week heb ik de koppeling en de koppelomvormer afdichtingen vervangen. Deze moet ik nog testen als ik weer terug in NL ben... 😜 Wordt vervolgd
  4. Contactslot? Rij eens met de draden los aan de CDI... Jan.
  5. Update : uitlezen geeft aan dat de injector soms uitvalt.
  6. Sinds kort valt de PX200 van mijn vrouw elke paar km uit. 20 tellen wachten en 2 a 3 keer kicken loopt de motor en kan er weer een paar km gereden worden. Voorheen waren ritten van meer 100km geen enkel probleem. Inmiddels diverse dingen geprobeerd maar zonder resultaat. Carb schoongemaakt, vlotter en naald vervangen. Tank is schoon van binnen en geen roest. Ontsteking gecontroleerd staat op 23gr Mengsel afgesteld op hoogste toerental CDI omgewisseld met bougie en kabel Draden van de stator zien er nog netjes uit. (lijkt al eens vervangen zo mooi nog) Benzine kraan vervangen Beluchting tankdop gecontroleerd Lengte van de benzine slang (wel aan de korte kant) Eerste keer starten is meestal met de 2de kick, rijden is ook niet anders dan voorheen. Het stilvallen is tijdens het rijden niet tijdens het schakelen en hoog of laag toeren maakt niet zoveel uit. Lamp geeft wel licht als ik doorrol. Ben inmiddels zelf al wel een beetje door de ideeen heen dus tips zijn welkom Het is een PX200 uit 85 of 86, SIP road. 122 hoofd en 55/160
  7. Bedankt! Ga dit bestellen. De beugeltjes heb ik en kunnen idd blijven dienen. Groetjes, nero.
  8. Deze dan? Die metalen beugeltjes lijken me transplanteerbaar. Ook de metalen beugels zelf zijn er verkrijgbaar.
  9. wat hebben we geleerd... zaterdag zeker volgooien 😉 Volgende week is het zover, voor de geïnteresseerden zijn we te volgen op polar steps. https://www.polarsteps.com/AndyHendriks1/11304610-schotland-vespa-road-trip
  10. Gisteren
  11. Ben nu zelf een paar dagen terug van een Schotland trip en wederom weer spannend momentje gehad ivm tanken. We zaten met een strak tijdsschema en dus de eerste melding en mogelijkheid van tanken overgeslagen wetende dat er 8 mijl van onze voorlaatste bestemming een pomp was. Die zouden we dus na ons bezoek wel aandoen. Die pomp bleek dus leeg te zijn of buiten dienst (het was zondag en er was die dagen een whiskyfestival aan de gang dus veel drukker dan anders). Verder doorrijden naar een grotere stad was ook krap qua timing en naar mij goesting ook al te ver met de toch wel lege tank. Dus dan maar de andere richting uit naar een kleine benzinestation die ik nog ergens in een bocht wist liggen en dichterbij was an sich en meer in de richting dat we moesten zijn dus beter qua timing. Bleek die dus op zondag dicht te zijn en geen betaalmogelijkheden buiten aan de pomp. Wetende dat ik echt niet tot aan een grotere stad zou geraken bij het huis naast de winkel dan maar aangebeld en de vriendelijke dame die haar zondagmiddag dutje aan het doen was op de zetel heeft haar winkeltje / benzinestation geopend en me met veel plezier mijn tank laten vullen. Op mr Google stond die trouwens als open op zondag....
  12. Toch een leuke scooter hoor, zeker met die haakjes langs buiten bij de billen, kleine teller en sleutel op stuur. Als ik me niet vergis, is dit nog ontsteking met platines ? Zelf geen interesse, maar hoop dat hij een liefhebber vindt.
  13. ale, geinteresserden, graag een bod... dank u
  14. Speedracer

    Vering px200

    Idd, gatenpatroon onderaan is iets anders maar de YSS-vering is hierop voorzien
  15. Bedankt Frederic, maar 't is eentje met hetzelfde probleem als het mijne, zie "parkeervijsjes" rechts. Heb het mijne kunnen lijmen, voorlopig kan ik verder. Maar als er eentje in betere staat te koop is, hoor ik het graag. Groetjes, nero.
  16. Op iebeej staat er eentje dat al ferm geleefd heeft: linkje
  17. Iemand een handschoenbak of het deksel van een handschoenbak te koop voor een ETS (metalen scharnieren op de zijkant). Mag in het rood of in een andere kleur.
  18. Vespa ts 125 cc 1976. kleur Rosso Katmandu pia875. perfecte staat alle papieren aanwezig nog ingeschreven prijs 7250 euro
  19. Rob Overbeek

    Vering px200

    @Speedracer aan de voorkant? ik wil mijn PX ook verlagen.
  20. Volgens mij zijn die compatibel. Verschillen zijn oa de carburator, de overbrenging van de achteras naar het wiel (4 bouten voor VS3) naar 5 bouten om het achterwiel te bevestigen. Door het stuk met de 4 bouten weg te laten past een VS5- wiel zonder problemen. Een mogelijk verschil zou ook de achterrem zijn die verschilt (vertrekkend van 1 as ipv op 2 assen, maar daar ben ik niet zeker van. Dit maakt ook niet veel uit als je de VS5- arm gebruikt. Groetjes, nero.
  21. Hello Weet er iemand of een VS3 carter compatibel is met de inhoud van een VS5 carter? Merkelijke verschillen of identiek? En euh, long shot: iemand nog een goede VS5 carter op het schap liggen? Veel dank Nic
  22. Afgelopen week
  23. Nero, Warm loper denk ik niet. Heb gewoon nog goede compressie en zoals ik schreef, na de carburateur eraf hebben gehad en weer op rijd ie weer normaal. Misschien toch een klein vuiltje. Laten we het hopen.
  24. De choke geeft meer benzine. Waarschijnlijk toch een vuiltje ergens in de carbu of een "massief" luchtlek. Een andere ogelijkheid bij fors inhouden is een warmloper. Maar om dat te kunnen controleren moet de motor er best vanonder. Groetjes, nero.
  25. Forum leden. Hier even een probleempje wat vandaag voorviel. Heb hier een PK50XL met een 65cc DR cilinder en een 16.12 carburateur met een 58 sproeier. Met deze setting rijd ik nu inmiddels al een kleine 500km zonder problemen. Vandaag hield de Vespa in 1x heel erg in. Reageerde zeer slecht op het gas. Stationair bleef ie netjes lopen. Maar bij gas geven heel slecht op toeren komen. Rustig steeds meer gas geven gaat ie wel hoog in toeren. Op de choke rijd ie prima, maar niet stationair. Iemand dit ook al eens meegemaakt? En welke oplossing is ervoor gevonden? Carburateur heb ik eraf gehad en was netjes schoon, sproeiers gewoon open en filters waren schoon. Alles er weer onder gezet en liep weer als een zonnetje. Toch vreemd vind ik. Hoe werkt de choke eigenlijk? Zorgt ie voor meer of minder lucht of juist meer benzine?? Gr. Dennis
  26. En dan nog ne Cycle Jeep dealersticker uit Deurne!! Alleen daar al voor!!
  27. Early 80ies keerringen en kabelbomen zijn vandaag (ver) voorbij hun gemiddelde houdbaarheidsdatum (al zullen er uiteraard outliers te vinden zijn). Wie maagdelijke P's van deze generatie in overweging neemt, houdt dus rekening met een nakende motorrevisie- (minimaal de slijtagedelen & krukas, desgevallend cilinder, koppeling,...) en andere onkosten (vering, banden, gainen, kabelboom,...). De onderdelenfactuur alleen kan alles tussen €500 en 1500 zijn (+ werkuren). Gezien het geabimeerde beenschild en handschoenkastje zou ik hiervoor persoonlijk nooit meer dan €1700~1800 bieden. Alles daar boven komt in de buurt van een budget voor een ready to ride modernere PX disc. (P125X heeft overigens de vroegste en ruimste intake-timing. 18-19pk is bereikbaar met plug & play upgrades 🙂)
  28. Ik kan alleen voor de Nederlandse markt spreken, maar die prijs is niet idioot. Gezien de schade en algemene wat belabberde staat zou 2250 realistischer zijn.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...