Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Enkele dagen terug vulde ik het 2 takt reservoir bij van mijn PX 125. Nu vond ik een plasje olie onder de Vespa. Heb ik te veel bijgevuld? Hoeveel mag men bijvullen? Wanneer moet men bijvullen? Is er een alarm lampje ?
  3. Vandaag
  4. Hervé

    Bobine vgla1t

    Bedankt Frederik, Nu ik het bekijk vanop mijn laptop bekijk zie ik het nu ook maar vanop mijn gsm zag ik het niet Nogmaals hartelijk dank
  5. Hervé

    Bobine vgla1t

    Hey Frederik, Had ik ook al gevonden maar de VGLA1T staat er niet bij. Is deze dan compatibel met de VGLA1T
  6. Frederik9111

    Bobine vgla1t

    Nr. 64 - https://www.scooter-center.com/de/vespa-piaggio-vespa-150-vgla/explosionszeichnungen/zuendspule Wel een beetje moeite doen eej... 😬
  7. Hervé

    Bobine vgla1t

    Hallo. Ben op zoek naar een bobine voor mijn VGLA1T uit 1959. Moeilijk te vinden. Met welk model is dit compatibel. Grt.
  8. Mede PK rijders. was aan het kijken of een toerenbegrenzer is aan te sluiten op mijn PK50XL. Gaat dan om een 2 draden systeem. Een draad naar massa en de ander naar de pick-up. Kan ik de pick-up draad op pakken bij de CDI?? En welke kleur draad moet dit dan wezen? Groeten Dennis
  9. Hallo iedereen, zou graag mijn uitlaat met katalysator vervangen door niet-katalysator. Het origineel geluid van de PX wil ik behouden. Carburator met gescheiden smering SI20/20D correctorsproeier : 150 hoofdsproeier : 100 mengbuis : BE5 nevensproeier 42/140 Graag aanbevelingen voor een uitlaat en sproeiers. En kan iemand mij zeggen waar je het pinnetje plaatst die op de foto te zien is bij verwijderen van autolub?
  10. Gisteren
  11. Geluk is met de ... dus ik zal wel geluk hebben😀
  12. Bedankt Daan! Afgelopen weekend vanuit Dordrecht naar de Duitse Eifel gereden en nog naar Luxemburg gereden om even goedkoop te tanken 😉 Ging allemaal goed en wat rijdt het heerlijk, ook op de lange stukken! De koppeling begon wel te slippen bergop en toch maar weer naar huis gereden en gelukkig gehaald! Nu nieuwe platen set besteld en komend weekend vervangen!
  13. Pilaf

    Lx 125 top speed

    Kijk hier even op: https://www.easyparts.nl/models/Vespa-LX-125-m1559 Jouw type LX aanklikken en je hebt het originele gewicht bij de tekening van de vario staan.
  14. Ik soldeer altijd de kabelschoenen met een een stuk krimpkous erover dat ook ver genoeg over de draad zit, dan breken die niet meer af.
  15. ice man

    Lx 125 top speed

    Idd vuil de rollen gaan wij uit voorzorg ook vervangen,weet jij welke afmetingen hoeveel gram wij moeten kopen?want op het internet kom ik 2 maten tegen 19,15,5 en 19x17.
  16. TomP

    Pk lekt olie

    In het verleden lekte er wel eens benzine onder de carburateur. Ik neem dit mee in de troubleshooting. Bedankt voor alle tips.
  17. allen nog niet verkocht gereserveerd maar niet komen kijken rally prijzen nog wat hoger in prijs
  18. Als je de treeplaat (chassis waar je je voeten op zet) bedoelt, lekt je benzinetank/kraan/leiding (benzine verdampt, olie blijft achter).
  19. Welke kleur heeft de olie die weg lekt en op de vloer ligt? Komt die kleur overeen met de tweetakt olie of met de carterolie? Heeft jou PK een aparte olietank of meng je de mengsmering zelf?
  20. Welkom Privalis, je hebt idd een mooie oldtimer Vespa. Ik ben ook benieuwd jouw ervaringen te lezen want ik heb zelf ook al veel geleerd over Vespa sinds ik regelmatig op dit forum lees. Ja zoals Vespaciao zegt, het mag stilaan droger weer worden. mvg Arno
  21. TomP

    Pk lekt olie

    Heb de olie al afgelaten om te checken of het blok niet droog staat, dit was niet het geval. Aan de hoeveelheid olie die er nog in zat denk ik te kunnen afleiden dat dit niet de oorzaak is.
  22. Sjoerdo

    Pk lekt olie

    onwaarschijnlijk dat het lek uit de uitlaat komt. even goed het blok schoonmaken en dan kijken waar de olie vandaan komt. Plas van 10cm is flink groot lek je blok zal inmiddels wel droog staan.
  23. TomP

    Pk lekt olie

    Goeiemorgen, Mijn PK lekt al een tijd olie. Ik rij nu bijna dagelijks en het probleem wordt erger. De olie komt soms zowel links als rechts door de bodemplaat. Als de Vespa een nacht in de garage staat ligt een een plasje van 10cm diameter. Ik heb ook de indruk dat de uitlaat vervuild is met niet verbrande olie. De uitlaat is aan vervanging toe, een nieuwe is onderweg. Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de uitlaat, zodat ik het lek kan oplossen? Alvast bedankt
  24. Welkom privalis..mooie sixties-Vepa die zeker niet misstaat in het 'mooie Limburg' waar nog "veel Italiaanse invloed" is... Nu nog wat mooi "Italiaans zomerweer" en dan kan er weeral volop "rondgesnord" worden 😊 🌞 👍
  25. Afgelopen week
  26. Bij mij braken ze af juist boven de kabelschoen, hopelijk heb jij meer geluk. Groetjes, nero.
  27. IK kan het daar niet geheel mee eens zijn. Afgelopen week werkte mij rechter pinker ineens niet meer. Meten met de multimeter leverde een resultaat op van 98megaohm. Na het afknippen van het met de correcte tang(klemko) en fatsoenlijke kwaliteit kabelschoen was dit nog maar 7,4ohm vanaf het bilcontact tot aan einde draad bij de fitting. Nu nieuwe kabelschoen geklemd en gesoldeerd, ook de kabelschoen aan de fitting en voila de pinker doet het weer. Mogelijk is dit dan gelijk de oorzaak dat rechts achter elke keer het lampje stuk ging. Dus zolang je alleen soldeer aanbrengt op de plek war het zijn moet en dus niet de hele handel zo warm stookt dat het 3cm de draad in doorvloeit is solderen vaak wel de betere verbinding. Alleen wel wat lastiger los te nemen.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...