Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies px125... Zaterdag kijken


Monster1100

Aanbevolen berichten

Goedeavond,

 

ik ga zaterdag naar een px 125 kijken, zwart met bruin zadel. Mooie px.

heeft 15000km, bouwjaar 2006...

Volledig origineel, dochter van verkoper heeft ermee gereden..

staat is volledig origineel... Prijs: 2000€

mijn vraag nu :) 15000km, is dat veel voor een 2 takt? 

Als hij goed start, rijdt enz... Bepaalde geluiden waar je kan uit afleiden dat het blokje niet goed is?

heb ervaring met 4 takten maar 2 takt is mij nieuw sinds mijn laatste mtx50 in de jaren 80...

ik ga kijken in Dilsen Stokkem by the way..

 

ik zie jullie adviezen tegemoet! Tx alvast

 

 

 

Link naar reactie

Wil je vrouw er nu mee rijden? En kan ze erop rijden. Zelf heb ik geen ervaring met px'en. Is het een LML misschien? 

Verder kun je kijken naar de voorvork of deze krom is. En het eerste dat ik doe, is even bij de uitlaat voelen of deze warm is (Ter hoogte v.d.cilinder). Dan heeft de eigenaar hem al gestart en start hij binnen 1 kick. Warm laten lopen, als hij oploopt in toeren heb je een lekke keerring. Verder even schakelen en koppeling tijdens de rit (logisch). Mijn advies aan een beginneling is als de vespa stil staat niet aan de versnellingen te zitten, maar lichtjes naar voor en achter te rollen als je schakelt. Dan lopen de assen mooi in elkaar en verloopt het schakelen soepeler. roest in de tank... Tja een ander heeft vast ook aanvullingen. Succes met de koop. Persoonlijk vind ik het lekkerder om ietsje zwaarder dan 125 te rijden. 80 kmpu is echt de max. (voorover gebogen over het stuur in mijn geval). Vind het persoonlijk prettiger om op een N-weg (In holland een 80 km weg) met het verkeer mee te kunnen als het een paar km harder gaat.

Link naar reactie

 

Merci Daan!

Mijn vrouw gaat er idd mee rijden en mag max 125cc met haar rijbewijs... Dus 200 is geen optie..

die 15000km, ca va bij normaal gebruik?

 

is een px 125 bouwjaar 2006, geen lml, volledig standaard.

Link naar reactie

:) allez komaan jong, hou me niet in spanning... ..

 

 

Merci Daan!

Mijn vrouw gaat er idd mee rijden en mag max 125cc met haar rijbewijs... Dus 200 is geen optie..

die 15000km, ca va bij normaal gebruik?

 

is een px 125 bouwjaar 2006, geen lml, volledig standaard.

Link naar reactie

Normaal gaat dat geen problemen geven hoor 15000 km , je hebt van de week toch al eens met je maat zn 125 gereden ? Dan weet je toch al hoe zoiets rijdt ? 

Ga gerust eens kijken naar dat  scootertje , en doe een testrit , en bekijk die vespa eens goed , een vespa van 10 j oud is nog niet versleten hoor .

En als je nog niet overtuigd bent , zeg dat je er even over gaat nadenken en schrijf en vraag hier op het forum als er je iets niet aanstaat aan die scooter .

Grtzz 

J

Link naar reactie

Dank u spaniard! De cava heeft u getriggerd he ;)

idd ik weet hoe zoiets rijdt maar zou gewoon niet graag direct revisie aan mijn been hebben snap je...

al heb ik begrepen dat een zuiger en veren niet het eind vd wereld is??!

 

muchas gracias amigo por su respuesto

Link naar reactie

:) , eigenlijk lust ik geen cava , geef mij maar een cerveza , ik rij met motovespa's , daarom de nickname spaniard :) , kben dus een paella-man haha 

grtzz 

Link naar reactie
Zojuist, Spaniard zei:

:) , eigenlijk lust ik geen cava , geef mij maar een cerveza , ik rij met motovespa's , daarom de nickname spaniard :) , kben dus een paella-man haha 

grtzz 

Hasta luego ! ;)

Link naar reactie

persoonlijk vind ik 2000€ veel voor een scooter van 10j...maar da's goesting hé

in vergelijking,Kristofd hier op't forum kocht vorig jaar een nieuwe LML voor juist geen 2000€..maar 't is waar,dat is geene vespa.

Link naar reactie

Ik weet niet wat er aan het gebeuren is maar naar een overmaat honen ken ik niet? Een versnellingsbak die aan zijn eerste overmaat zit ken ik ook niet? Een beetje uitleg zou ik leuk vinden want ik ben nooit te oud om bij te leren. 15000 km kan geen probleem zijn maar de prijs is dan wel een stuk te veel.

Link naar reactie

Edit... Ik heb de 15000km gelaten en een ander exemplaar gaan bekijken van 2008 en gekocht ;)

rijdt super en schakelt super... Op de schakelhendel zit wel speling (vergeleken met de nieuwe van mijn co.lega / maat) die bij mij staat met geen 1000km op teller . Wat hij wel doet is een ratelend geluid maken stationair. Bij minste gas is het weg en wanneer hij in versnelling staat doet hij het niet... Koppeling op zijn eind????

heeft 5100 km gelopen en ziet er echt super uit. Ook zwart met bruin zadel...

Iemand adresje in buurt van 9300 Aalst waar ik hem kan binnensteken en waar jullie goede ervaringen mee hebben? Moet toch es nagezien worden en achterband heeft ook beste tijd gehad...

voor mooi prijsje gekocht dus hopelijk niet te erg dat ratelen??? 

mocht iemand in de buurt wonen en es willen komen kijken / luisteren, welkom en koffie / pintje / whatever on the house!!!

 

Blije vespa owner :)

 

Link naar reactie

Voor het ratelend geluid , draai uw bougie er eens uit ( zodat er niet te veel compressie is ) en laat dan iemand de kick start os starter indrukken terwijl jij kijkt en luistert , het kan zijn dat de schoepen van uw vliegwiel (koeling ) de afdekking hiervan raken 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Je bent toch zeker dat het een px is en geen lml he? Naar mijn weten werden die zwarte met bruin zadel gemaakt tem 2006 en hadden ze in 2007 de ultima serie. Daarna geen px'en meer tot 2011.

het kan natuurlijk eentje zijn die pas in 2008 voor de eerste keer ingeschreven werd.

Link naar reactie

@misterT : Honen is een rondslijpbewerking die toegepast wordt om versleten cilinders in diameter te vergroten zodat ze weer als nieuw zijn. In combinatie met een nieuwe overmaatse zuiger die enkele tienden groter is, heb je weer een vernieuwde cilinder-zuigercombinatie. Na 15000 km is het minstens nodig om je zuigerveren te vervangen, en meestal zijn dan de hoonsporen in je cilinder verdwenen zodat de smering bemoeilijkt wordt.

Wat de versnellingsbak betreft, heb ik het over de uitgaande as waarop 4 tandwielen naast elkaar draaien > deze slijten in en na 15000km is de speling vergroot van standaard 0.15 naar ongeveer 0.25 of 0.3 mm . Om deze vergrote speling op te vangen steek je een overmaatse shimring.

Tenslotte lijkt het me vreemd dat iemand met jouw ervaring deze fenomenen niet zou kennen.

Link naar reactie

Ik zal een fotoke posten een dezer. Alst ni regent neem ik eentje :)

 

op gva staat idd 2004, de eigenaar waarvan ik hem kocht heeft hem in 2008 ingeschreven. Is weldegelijk een PX.. Mooi en optisch goed onderhouden vespa...

heb een afspraak gemaakt bij united te Halle om hem eens een onderhoud te geven en dat geratel stationair te bekijken... Ook achterbandje moet vervangen worden en remmetjes eens nakijken. Ik vermoed dat dat geratel / geklop een lager is of zo??? Iemand een idee... ? Eens koppeling ingegerepen of in versnelling is het weg...

Rijdt vlot 85 per uur en schakelt nu nog beter, deze morgen clutch kabels bijgespannen... Waar youtube goed voor is :)

heeft 5100km op teller maar met een 2de hands is het altijd koffiedik kijken uiteraard.

bagagerekje heb ik er ook al afgegooid...

 

 

 

Link naar reactie

Volgens mij is dat boren en is honen juist de cilinder wand een beetje opkuisen. Ik heb hier zelf een hoontoestel liggen en als ik een cilinder zou moeten honen naar een overmaatse piston dan ben ik drie dagen bezig. Bijkoment klopt je uitleg over de versnellingsbak wel maar na 15000 km lijkt me dat zeer vroeg. Ik zelf doe een px, t5 blok open als er iets aan scheelt en dit is meestal  rond 35000 km maar heb nog nooit een overmaatse ring moeten steken.

Nu heeft de persoon die achter de px ging kijken een juiste envolledige uitleg.

 

Bedankt en de groeten

 

Link naar reactie
20 uren geleden, Spaniard zei:

Foto ? :-)

Wat snel genomen foto's... Intussen 2de spiegel eraf en het bagagerekje...

misschien gaat de linkse spiegel er ook af en een kniespiegel in de plaats...

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...