Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Technische keuring voor motorfietsen.


Progetto 300

Aanbevolen berichten

Juist een mailtje gehad van het BFOV:

Men praat opnieuw over ...

... het invoeren van een technische keuring voor motorfietsen. Het is mevrouw de senator Vanessa Matz van de cdH die het wetsvoorstel ingediend heeft.

De BFOV meldt u dat zij een afspraak heeft met deze senator op 16 september 2008. Het is belangrijk om een dialoog tot stand te brengen om onze liefhebbers van oude motorfietsen te beschermen.

We hebben ook gemerkt dat er intussen al een petitie gelanceerd werd tegen dit wetsvoorstel. We verzoeken onze oldtimerliefhebbers OM NIET DEEL TE NEMEN AAN DEZE PETITIE maar om het resultaat af te wachten van onze afspraak met deze senator.

U kan ondertussen wel uw opmerkingen en/of suggesties naar ons toesturen per email bfov@skynet.be en dit voor 10 september 2008.

We houden u verder op de hoogte van het verdere verloop via email of via onze website www.bfov.be - rubriek Lopende Dossiers / TK Motorfietsen.

Wij danken u voor uw hulp en begrip.

De BFOV

Link naar reactie

en binnenkort de fietser, voetganger en gebruiker van openbaar vervoer... :-(

Hebben die nu echt geen belangrijker taken uit te voeren dan van die stompzinnige regeltjes te verzinnen. POLITIEKERS ZUIGEN!!!!

Link naar reactie

Wat gaan ze dan weer weten als ze een oude vespa zoals een Faro basso met een mengeling van 5 of 6% de co meten of dergelijke.

Dan nog zwijgen over de remmen en dempers bij de oudjes...

En met al die namaak uit india kwestie van achterlichten,voorlichten enz die geen E-norm tekentje bevatten,een zeer spijtige zaak zal het zijn voor sommige,of beter velen.

Als ik sommige choppers,naked bike's en andere motoren zie zullen er wel tegenpetitie's verschijnen of beter nog opstanden van de vele motorclubs.

Als het dan toch bijna zo ver moest gaan zou ik zeggen"alle VC's naar brussel of weet ik waar!

Alleé ben er mee weg en mogen we hopen dat dit niet ingaat.

Gr nico

Link naar reactie

Maar waarschijnlijk is het enkel als je een ongeval gehad hebt of bij verkoop.

Ik weet niet wat ze anders gaan controleren , je kan dan met een naked bike met een motorblok vol vet komen en ze mogen er niks van zeggen aangezien je bv bij een cbr1000 of goldwing het blok ook niet ziet (of gaan ze dat daar eens demonteren ?)

En tegen dat ze de machines gaan hebben om die keuring te doen... ... .

Link naar reactie

Ben ik dan de enige hier die ook een voordeel ziet in de TC? Voor een oordeel te vellen lees je misschien beter eens op bvb de website van de MAG (Motorcycle Action Group - die zijn daa al JAAAAAAAAAAAAAREN mee bezig) wat de voor - en nadelen zijn. Er zijn er van alletwee. In elk geval zullen motoren van VOOR 1974 (zoals faro basso's) kunnen doen wat ze willen. Net zoals bij de auto's van VOOR 1972 (allemaal zonder GVA).

Ik ga het hier allemaal niet uitleggen over het voordeel van de papieren (O-platen,verkopen,gedaan met curry's??... ..) enz...misschien moeten jullie zelf eens op zoek gaan naar de pro's (en die zijn er zeker) en de contra's.

Link naar reactie
Wat gaan ze dan weer weten als ze een oude vespa zoals een Faro basso met een mengeling van 5 of 6% de co meten of dergelijke.

Dan nog zwijgen over de remmen en dempers bij de oudjes...

En met al die namaak uit india kwestie van achterlichten,voorlichten enz die geen E-norm tekentje bevatten,een zeer spijtige zaak zal het zijn voor sommige,of beter velen.

Als ik sommige choppers,naked bike's en andere motoren zie zullen er wel tegenpetitie's verschijnen of beter nog opstanden van de vele motorclubs.

Als het dan toch bijna zo ver moest gaan zou ik zeggen"alle VC's naar brussel of weet ik waar!

Alleé ben er mee weg en mogen we hopen dat dit niet ingaat.

Gr nico

Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Oldtimer-auto's worden toch ook niet superstreng aangepakt.

Het belangrijkste van een keuring is dat het motorpark er veiliger op word. En door een verplichte keuring bij verkoop zouden

bvb de curry-dealers aangepakt kunnen worden.

Ik ben nu ook niet pro maar ook niet absoluut tegen een keuring. Maar zoals Ar zei: eer dit hier geregeld zal zijn zal het nog even duren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...