Ga naar inhoud
Vespaforum.be

oprichting Vespa Club De Kempen


javanu

Aanbevolen berichten

Hoy beste forumactivisten,

De bijeenkomst was zeer magertjes ! Het goede nieuws is echter dat er een 20-tal geïnteresseerden zich hebben gemeld via e-mail en via B-Streetzone (Geel - Zammel) die lid willen worden als er een club komt en die zal er komen. Het grootste deel van die 20 zijn van rond Geel en daarom hebben we de koppen bijeen gestoken en wij organiseren een rondrit voor scooters op 28 juni die vertrekt vanuit Zammel om 16u00 (terugkomst is voorzien rond 19u00). Aan deze rondrit mogen alle merken van scooters deelnemen. Het voorstel voor deze rondrit kwam van Bob van B-Streetzone (zelf een verdeler van Vespa). Op 15 augustus komt er hoogst waarschijnlijk een 2e rondrit maar hier heb ik nog geen gegevens over. Het is de bedoeling dat we op die rondritten eens van gedachten kunnen wisselen over de oprichting van een club en wat de wensen en voorstellen zijn van de kandidaat-leden.

De oprichting en het vastleggen van een clublokaal zal dus waarschijnlijk iets worden voor na de zomer. We gaan eerst eens rustig praten met iedereen en daarna beslissen welke vorm de club zal krijgen.

Gegevens rondrit van 28 juni :

Samenkomst tusen 15u00 en 16u00

Waar : 't Brasserieke Westerloseweg 1 2440 Geel-Zammel

Vertrek : om 16u00

Terugkomst : rond 19u00

Er wordt onderwegen een stop ingelast om iets te kunnen eten en drinken

De deelname is gratis !

groeten,

Javanu

Link naar reactie

Er zijn nu eenmaal (oldtimer of andere) rondritten waar je wel inschrijvingsgeld moet betalen.

Hier krijg je dan bv roadbook, Rallyplaat, eten, consumpties enz. voor in de plaats.

Bij deze rondrit zal dit dan warschijnlijk ook niet zo zijn.

Is dit dan zo moeilijk te verstaan?

Link naar reactie

Even een en ander proberen te verduidelijken hier. De kempen en antwerpen hebben in de verste verte niets met elkaar te maken. Sterker nog, Antwerpen city ligt zelfs buiten de kempen. De kempen strekt zich uit over gedeelten van 3 provincies in vlaanderen (limburg, vlaams brabant en antwerpen) en ook nog een stukje in Nederland.

Maar in wezen gaat het hier uiteraard niet over de afstand natuurlijk.

Ikzelf ben afkomstig uit de kempen maar woon sinds 10 jaar in centrum antwerpen. Nu ben ik niet meteen de meest geschikte persoon om te oordelen over het bestaansrecht van een club, ik ben namelijk zelf van geen enkele club lid. Maar blijkbaar vinden sommige mensen uit antwerpen het niet eerlijk dat er een tweede club zou bestaan in de provincie. Daarom maar even van de VCA-site geplukt:

Elke 3de vrijdag van de maand is de Vespa Club Antwerpen te vinden in café “De Nieuwe Zurenborger”, op de Dageraadplaats 4 (rechts van de kerk) te Antwerpen. Waarom daar? Wel we hebben leden van Niel tot Kalmthout en van Lier tot Malle; Antwerpen ligt nog altijd het meest centraal.

Kijk, de dageraadplaats is vlak bij mijn deur, maar het is en blijft de uithoek van de provincie, alles behalve centraal! Het is maar logisch dat je de meeste leden hebt in de buurt van je evenementen. Als de mensen van VCA verwachten dat heel de provincie lid gaat worden, wel, dan is er de simpele oplossing om jullie te vestigen centraal in de provincie... laat ons zeggen in Vorselaar, dat is voor iedereen bereikbaar. De Vespa's zijn nu eenmaal niet gemaakt om honderden kilometers op een dag te doen (waar ik niet mee wil zeggen dat het niet gaat).

Ik kan initiatieven als een club in de kempen enkel maar steunen.

groetjes

Link naar reactie

@Dimi : beter lezen vriend. VCA is NIET tegen het oprichten van een clubke in de kempen. Alleen vind ik het geen OF/OF-verhaal.

En uw argument van Vorselaar is leuk gevonden, echter hebben we 80% van de leden kort bij Antwerpen. En wat vooral telt, is dat dat een hele leuke, trendy buurt is, waar elke zomerdag wel iets te doen is.

Alle andere vrijdagen organiseert Bob van de VCA een drink in telkens een andere locatie, tot zelfs in Lier.

Ik zie wel een ander probleem opduiken en dat is al een tijd aan de gang. Als elke club minstens elk jaar een rit/event gaat organiseren, dan zie je nergens nog volk.

Link naar reactie
@Dimi :

Alle andere vrijdagen organiseert Bob van de VCA een drink in telkens een andere locatie, tot zelfs in Lier.

Lier is nu nog niet de Kempen hé ;)

En zeker nog niet centraal in de provincie Antwerpen.

Ik zie wel een ander probleem opduiken en dat is al een tijd aan de gang. Als elke club minstens elk jaar een rit/event gaat organiseren, dan zie je nergens nog volk.

Daar heb je wel een punt, te veel evenementen is niet altijd goed, hoewel de opkomst meestal ook wel afhankelijk is van het weer.

Link naar reactie

dat is in engeland al jaren een probleem als je in scootering de feedback leest. elke club organiseert een run of een do (en in engeland zijn er wel wa) en iedereen begint enkel nog binnen een straal van 20km naar runs te gaan.

Link naar reactie
En uw argument van Vorselaar is leuk gevonden, echter hebben we 80% van de leden kort bij Antwerpen. En wat vooral telt, is dat dat een hele leuke, trendy buurt is, waar elke zomerdag wel iets te doen is.

Ja, ik weet waarom ik in antwerpen woon ;)

Zoals ik al zei is er een reden waarom de leden vooral uit het antwerpse komen, als de club gesticht zou zijn in turnhout, geel, herentals of eender waar 20km of verder van Antwerpen zouden er weinig of geen leden uit Antwerpen city zijn. Het argument dat geloof ik al eerder gegeven is, om verschillende afdelingen op te richten (bijvoorbeeld VCA noorderkempen, VCA regio geel,... ) zou misschien het beste van 2 werelden betekenen. Een verveelvoudiging van leden, een verveelvoudiging van organisatorisch talent en een verveelvoudiging van geografische strekking, zonder dat er per sé meer evenementen worden georganiseerd. Misschien spreek ik enkel voor mezelf, maar ik zal nooit meedoen in een ronrit in Antwerpen als mijn vrienden uit de kempen niet zouden komen wegens de afstand. met verschillende lokale vestigingen zou zoiets anders kunnen zijn. Maar het is natuurlijk meer werk.

Alle andere vrijdagen organiseert Bob van de VCA een drink in telkens een andere locatie, tot zelfs in Lier.

Je moet me eens een plezier doen en even een kaartje van de provincie antwerpen opzoeken (ik zie dat je vertegenwoordiger bent, je zal het zo ook wel voor ogen kunnen halen natuurlijk). Maar het is echt overduidelijk hoor, een vespaclub kan onmogelijk voor zo'n groot gebied een actieve club zijn. Als iedereen nu gewoon de krachten zou bundelen, dan zal vast iedereen er beter uitkomen.

Link naar reactie

@Dimi : aan leden geen bebrek. Afdelingen maken zal er waarschijnlijk nooit van komen.

30/40km te ver voor een rondrit... . ik laat het commentaar van anderen komen.

Soit, kom eens naar een kroegavond en dan kun je zelf oordelen aan reacties van anderen.

Link naar reactie

30/40 km TE VER??? Ik ben zelfs ooit te voet naar Margate geweest.

Achter de konijnepijp in't stad hadden we al een gat in de piston gereden,

( na 10 km bollen )en hadden we geen beter plan gevonden dan maar te voet verder te gaan. Den Dieter had nen nonkel in Oostende wonen en die zag dat zitten om efkes heen en weer naar Antwerpen rijden, dan stonden we toch al voor de ferry naar Dover.

Dan stappen van Dover tot Ramsgate, ( toen werd het nog gekker ) tot we den dorpsidioot tegenkwamen op zijn goalkar voor 4 man ( ongeveer zo gehandicapt als papa dax )

En dan maar trappen tot de meeting. Schoon zicht was dat 2 skins / foempi en ne vespa op de achterbank

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...