Ga naar inhoud
Vespaforum.be

oprichting Vespa Club De Kempen


javanu

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn eerste Vespa gekocht nadat ik het virus via mijn familie in Sicilïe had gekregen en niet zoals als die wannabee mods die toevallig naar Quadrophenia hadden gezien, dat waren toen de mannen die de hype volgden het beste bewijs daarvan is het feit dat je van die mannen bijna niemand nog tegenkomt !

De kempen maken volgens mij nog altijd deel uit van Antwerpen.

Ik vind het een grappig gedacht dat die modernisten van tegenwoordig heel modern naar muziek van een halve eeuw geleden luisteren, en nog steeds in de klederdracht van diezelfde periode buitenkomen. Mods zouden vandaag de dag best jumperkes kunnen zijn.

Regelmatig worden moderne, nieuwe dingen gehyped.

(Ik heb niks tegen mods, vind de muziek best goed, maar dit wilde ik nou even kwijt)

vespa club antwerpen lijkt me een club die vooral actief is in de stad antwerpen. Waarom zou deze club de enigste club in de provincie antwerpen moeten zijn.

Het is bv. ook niet zo evident om met een 50cc telkens 60km naar antwerpen te bollen, om dan laat op den avond terug diezelfde 60km te moeten doen.

Er is toch ook turbojugent antwerpen en turbojugent kempen? Ik zie daar toch geen graten in.

Meer clubs = meer evenementen, ride outs. (wel slechter voor het milieu :-) :-))

Link naar reactie

Het enige wat ik hier wil/kan melden, is dat je 20 km moet verwijderd zijn van een Vespa Club om er een andere te beginnen, in geval je wil aansluiten bij de Belgische Vespa Clubs, erkend door de VC België. Indien niet, dan moet je de toestemming krijgen van de club(s) die binnen de straal van 20 kilometer liggen. Ik weet dit enkel door het feit dat ik de aansluiting van VC Leieland had gevraagd bij de VC België. Dit werd trouwens geweigerd omdat wij geen plaatsnaam in onze clubnaam hebben...

Link naar reactie

Bedankt voor de vele reacties !

Mijn e-mail blijft ook ter beschikking voor kandidaat-leden of voor hen die interesse hebben voor onze voorstellen. Als ik de gegevens heb kan ik jullie op de hoogte houden van de toestand. We wachten tot begin juni om bekend te maken waar en wanneer we bijeen komen. We hebben dan nog een maand om zoveel mogelijk adressen te verzamelen. Er zijn in ieder geval al verschillende positieve reacties en ik hoop dat er nog vele binnen komen !

groeten,

Javanu

Link naar reactie

Eindelijk komt er een Vespa Club in de kempen,niet iedereen houd van een aaantwaarps aksent,al hou ik wel van de antwerpenaren.Dus een rasechte kempische club is mischien wel welkom in deze contrei-en tussen Haaaaseelt en aaantwaarpe. :))

Link naar reactie

Ik vind de oprichting van een club in de Kempen ook helemaal niet zo'n slecht plan.

Ook is het me al een paar keer opgevallen dat sommigen hier op het forum een beetje een "us against them"-mentaliteit hebben. Mensen die nieuw zijn in het Vespawereldje worden door hen nogal gauw afgeschreven als "fake". Ik vind dat nogal kinderachtig, het doet me een beetje denken aan mezelf toen ik een punkertje van 15 was en elke nieuwkomer in die "scene" voor mij gelijk had afgedaan.

Begrijp me niet verkeerd, 't is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, ik zeg gewoon wat ik hier (jammer genoeg) al enkele keren heb vastgesteld.

Link naar reactie
Eindelijk komt er een Vespa Club in de kempen,niet iedereen houd van een aaantwaarps aksent,al hou ik wel van de antwerpenaren.Dus een rasechte kempische club is mischien wel welkom in deze contrei-en tussen Haaaaseelt en aaantwaarpe. :))

Groot gelijk bij deze, maar dit zit nog in de kinderschoenen, dus nog even wachten op onze bijeenkomst in juni ! We zullen dan wel zien of we kunnen doorgaan met ons idee.

goetjes,

javanu

Link naar reactie
Ik vind de oprichting van een club in de Kempen ook helemaal niet zo'n slecht plan.

Ook is het me al een paar keer opgevallen dat sommigen hier op het forum een beetje een "us against them"-mentaliteit hebben. Mensen die nieuw zijn in het Vespawereldje worden door hen nogal gauw afgeschreven als "fake". Ik vind dat nogal kinderachtig, het doet me een beetje denken aan mezelf toen ik een punkertje van 15 was en elke nieuwkomer in die "scene" voor mij gelijk had afgedaan.

Begrijp me niet verkeerd, 't is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen, ik zeg gewoon wat ik hier (jammer genoeg) al enkele keren heb vastgesteld.

Natuurlijk is dit geen slecht idee; we hebben daarover al verschillende gesprekken gehad met mensen die ons idee steunen. We gaan er voor !

Link naar reactie

Maak jezelf bekend als je achter ons voorstel staat! Het is toch zo dat er meer kan worden georganiseerd als er meerdere clubs zijn. Als een andere club een organisatie doet doen we daar natuurlijk aan mee. Daar kunnen we toch iets van leren !

Ik zie aan de reacties dat ons plan kans van slagen heeft en dat geeft weer kracht om door te gaan !

Link naar reactie

Gewoon doen Javanu. Zelfs al zijn jullie maar met vijf, who cares? Als jullie allemaal een beetje bij elkaar in de buurt wonen is het toch gewoon fantastisch om een clubje te hebben waar je op georganiseerde manier samen mee gaat rijden, en waarmee je kan deelnemen aan evenementen van andere clubs.

En da's trouwens het enige waar het om draait: met wat gelijkgestemde zielen de baan op om te genieten van het pure rijplezier van onze vespa's.

Al de rest is zever.

Link naar reactie

zo hebben wij ook de 'Keep Belgium Scouse' sc. een 5-tal leden, af en toe een ritje. samen naar de matchen gaan kijken en proberen minstens één keer per jaar naar Anfield te gaan. (@belfastjohn: interested?).

dus wat houd u tegen?

Link naar reactie

Zeker doen! Hoe meer zielen hoe meer vreugd (hoop ik toch). Ik heb wel constant de indruk dat dit initiatief een hoog "Fox" gehalte heeft en vraag me dan ook af of de wind van daar komt.

Succes met de oprichting en we horen het wel als het zover is.

Ik vind wel dat de persoon (Javanu) die hier het topic is begonnen op zijn minst de beleefdheid mag hebben om zijn profiel deftig in te vullen.

Link naar reactie

Goed idee

ik sluit mij aan

waar spreken we af?

via deze weg zoek ik Vesparijders uit de regio's Turnhout, Herentals, Geel en Mol om in de maand juni ergens bijeen te komen en dit met de bedoeling om in de Kempen een Vespaclub op te richten. je kan mij bereiken op mijn e-mailadres (jacques.vannuenen@telenet.be) of op mijn gsm (0496/568274).

zelf heb ik een Vespa GTS 25Oie. en mijn vrouwke een GT 200. ik ben woonachtig in Weelde (boven Turnhout). ik ben zelf al 12 jaar voorzitter geweest van een grote vereniging (tafelvoetbal provincie Antwerpen) maar ben wegens blessures moeten stoppen. mijn nieuwe hobby is nu de Vespa en hier zou ik graag in clubverband en samen met andere leden van alles organiseren.

graag vele reacties !

Link naar reactie

Ik snap de commotie niet echt, als iemand een clubke wil oprichten, moeten ze dat vooral doen. Ik word in elke geval zeker lid van VC Hoevenen, VC Ekeren en VC Brasschaat als die er komen.

Niets staat lidmaatschap van VCA in de weg, ik zou eerder zeggen dat het zelfs helpt om samen met enkele gelijkgezinden uit dezelfde buurt u ook lid te maken van VCA. Je hebt binnen VCA verschillende klikjes van mensen die samen optrekken en afspreken.

Besef echter wel dat er beperkingen zijn om een officiële Vespa Club te worden, als je dat al zou willen. Maar wat zou het.

Het enige probleem gaat echter zijn dat je het moet volhouden ! Dus waarom niet eerst eens lid worden van ee bestaande club en bekijken hoe het er daar allemaal aan toe gaat... misschien bevalt het je wel beter dan verwacht !

Een ander probleem is dat elke club een aantal aktiviteiten wil organiseren en natuurlijk verwacht dat er daar andere clubs komen opdagen. Momenteel staat de activiteiten-kalender stampvol !

Link naar reactie

20 jaar geleden heb ik ook een clubke opgericht (SC Daddy Kool)

en tot nu ben ik nog altijd het enige lid.

Iemand enig idee hoe dat kan komen ? Ik stink nochtans niet té uit mijn bek

of onder mijn oksels. Strange !!

Daar ik het enige lid ben en mannelijk, dus ook geen blote tetten te zien in "onze" club.

Bij deze wat reclame voor mijn clubke !!!!

Link naar reactie

Ja Bart , een scooter club i.p.v. een vespa,of lambrettaclub .Ik zit ook al een tijdje met zoiets in mijn gedachte.

Greets Quick

Link naar reactie

@Sirjohnluke :Shit maat, nu weet ik het : 't feit dat ik het enige lid ben en blijf, 't ligt aan mijne "moeziek".

@Quick : Ja eerst was het Vespaclub maar daar er geen leden bijkwamen heb ik er SC van gemaakt en vanaf dan ... nog altijd nougatbollen. Hahahahahahahahaha !!!

Geduld is een schone deugd !

Je zal zien, vanaf juni zal ik niet het enige lid meer zijn. Maar de ledennummers gaan maar tot 200 en dan sluit ik af. Jipieeeeeeee !!!

Link naar reactie
...

Je zal zien, vanaf juni zal ik niet het enige lid meer zijn. Maar de ledennummers gaan maar tot 200 en dan sluit ik af. Jipieeeeeeee !!!

Misschien een een vergadering beleggen om te zien of SC Daddy Cool uit Halle en VVC Zuun (VVC = Vrije Vesparijders Club) uit Sint-Pieters-Leeuw niet beter zouden fusioneren ?

Link naar reactie

ik als nederlandslimburger snap de commotie betreffende dit item niet...

je hebt vespaforum.be het overkoepelend orgaan... maak er een paar afdelingen bij... afdeling kempen, afdeling maasmechelen, afdeling maaseik... enz... je bent dan lid van vespa belgië en lid van de regioclub.. ???

Link naar reactie
ik als nederlandslimburger snap de commotie betreffende dit item niet...

Begrijpelijk als Nederlander dat je dat niet begrijpt. Belgen houden er namelijk van om zo veel mogelijk af te splitsen, op te splitsen, tegen de gevestigde instellingen in te gaan...Dat is nu eenmaal onze natuur ;)

Link naar reactie

Laat die mens de club oprichten,denk aan de ritjes en de events die erbij gaan komen :P

Lukt het niet,dan zal ze toch een stille dood sterven,lukt het wel,dan zijn we een goede club rijker...

Ik zou zeggen..go for it!!!

Link naar reactie

Het doet mij deugd om te zien dat er vele positieve reacties binnen komen op het forum en op mijn e-mailadres !

De lijst van kandidaat-leden en geïnteresseerden blijft groeien en dat geeft ons goede moed om hiermee door te gaan. Zoals het er nu voor staat kunnen we misschien al eerder bijeen komen dan voorzien was. De bijeenkomst zal op een zaterdag in juni doorgaan maar de juiste datum en locatie ga ik tegen einde mei doorgeven. Wij zoeken nog even verder.

Hoe meer reacties, hoe liever !

Link naar reactie
Aan hoeveel man (en vrouwen) zit ge al?

Waar zocht ge deze bijeenkomst te houden?

Altijd leuk om een groep vespakes voorbij te zien komen.

Groeten Coney

Beste Coney,

Er zijn toch al een twintigtal geïnteresseerden (waaronder enkele vrouwen) en daar zijn we heel blij mee ! Waar en wanneer we bijeen komen zal ik einde mei bekend maken. Iedereen is welkom !

groeten Javanu

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...