vincenzo Geplaatst: 24 maart 2008 Delen Geplaatst: 24 maart 2008 Goeiedag allemaal, Ik heb al een 2 tal jaren met deze vespa rondgereden maar hij was slechts half in orde. Ik heb er dan ook al de problemen mee gehad die ik had kunnen hebben. Vorig jaar zat ik in een dilemma om hem weg te doen en een andere te kopen of hem te restaureren. Ik had al zoveel meegemaakt dat ik hem niet kon loslaten, dus heb ik besloten hem te restaureren! Hieronder de foto's: Mijn wespje zal nu terug opgemaakt worden in een zo origineel mogelijk staat als een vespa 50 special in de kleur bianco spino ofte spierwit wat ook een orginele kleur was van dit type. Zodra er vorderingen zijn zal ik extra foto's toevoegen. Ik hoop zo snel mogelijk terug op mijn trots te kunnen springen om terug te kunnen rondrijden, gewoon om niet af te stappen! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 24 maart 2008 Delen Geplaatst: 24 maart 2008 mooi!!! Moed niet verliezen,en er blijven voor gaan! Suk6 Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 24 maart 2008 Delen Geplaatst: 24 maart 2008 Heeft een vespa v50 een deurtje in de linker bil. Ik dacht dat dit alleen voorkwam bij een primavera. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 dacht t zelfde, lijkt me primavera frame Link naar reactie
rockit Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 sommige belgische specials hebben een deurtje in de bil..kheb da nog gezien.. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Je ziet deze Specials met een deurtje in de bil veel in Duitsland. Latere serie Specials. Link naar reactie
vincenzo Geplaatst: 25 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Dat opbergvakje in de linkerbil was voor mezelf ook langetijd een raadsel! Ik dacht eerst dat 2 verschillende vespa's (voorkant van een special+ achterkant van een primavera)tot 1 was versmolten. Dat was ook een mogelijke reden om hem weg te doen en een andere, "echte" te kopen. Ik vond dit eigenlijk nooit ergerlijk dus heb ik besloten om er een zeer vespa 'special' van te maken. Ik ben doch zeer blij te horen dat het toch geen samenraapsel is van 2 wrakken! Bedankt voor de kritische commentaren, ik wist wel dat jullie dit zouden merken! Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 Mijn zoon heeft ook een special met een deurtje in de bil, inderdaad weinig of geen verschil met primavera. Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 en verander je de neus en het stuur dan wordt het heel moeilijk om een verschil te zien... zo heb ik het gedaan... Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 25 maart 2008 Delen Geplaatst: 25 maart 2008 die heb ik al eens eerder gezien Link naar reactie
vincenzo Geplaatst: 26 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2008 mooi mooi! ik heb ook al mijn rechthoekige stuur omgeruild in dat van een rond alleen zal de voorkant bij mij deels (toeter) uit plastik bestaan aangezien dit niet makkelijk/niet te veranderen is, ook al vind ik dit niet echt mooi. Of kan ik dit volgens jullie toch veranderen? Welk type achterlicht heb jij op je vespa geplaatst,vespaleek? nogmaals bedankt voor de reacties! Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 26 maart 2008 Delen Geplaatst: 26 maart 2008 foto van het achterlicht : en die neus is makkelijk te vervangen hoor,die zijn verkrijgbaar in plastic of metaal, kost ongeveer een 40€. gewoon met tec7 erop geplakt,beetje uitgeplamuurd en mee gespoten... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 Hey vespaleek .Als hij ooit te koop staat laat iets weten . Vind het een prachtmachientje , nog veel geluk.greetz stijn Link naar reactie
vincenzo Geplaatst: 27 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2008 De neus is echt fantastisch mooi gedaan en ik overweeg nu ook om hem te veranderen.. Ik heb al wat rondgekeken op SIP maar zie het onderdeel om de neus om te bouwen niet meteen staan. Kan je me juist zeggen waar ik dit vind? Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 @ arti-bella : heb die voor mijn vrouw gebouwd,die zou ni happy zijn denk ik,maar ik zal het onthouden,begin jij al maar te sparen :-) @vincenzo : heb ik gekocht bij classicscooter in Nieuwrode,Jan had die op stock liggen... Domi. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 Snap niet zo goed waarom iedereen nou zo nodig een Special wil ombouwen naar een ouder model... Had dan zo een gekocht! Op den duur is er weinig orgineels meer over. Persoonlijk vind ik het vierkante stuur van de special fijner dan een met een rond licht. Breder, voelt steviger. Tis ook wat apparter. Een ja, dat plastic neusje, waarom niet? Een Vespa 'orgineel' houden is ook iets. Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 voor mij hoeft een vespa niet "origineel" te zijn,toch niet in dat opzicht tenminste.ik bouw wat ik graag zie,of in dit geval,wat mijn vrouw graag ziet. ik zie ook helemaal niet dat een special stuur breder en en steviger is dan een primavera stuur. (als ik mij niet vergis heb ik nog zo is een discussie gehad over mijn "brouwsels" :-))) en euh.."had dan zo Ă©Ă©n gekocht" ; zet de prijzen maar is naast mekaar van een special en een primavera,mijn keuze was rap gemaakt ! Domi. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 voor mij hoeft een vespa niet "origineel" te zijn,toch niet in dat opzicht tenminste.ik bouw wat ik graag zie,of in dit geval,wat mijn vrouw graag ziet.ik zie ook helemaal niet dat een special stuur breder en en steviger is dan een primavera stuur. (als ik mij niet vergis heb ik nog zo is een discussie gehad over mijn "brouwsels" :-))) en euh.."had dan zo Ă©Ă©n gekocht" ; zet de prijzen maar is naast mekaar van een special en een primavera,mijn keuze was rap gemaakt ! Domi. en is dit wel legaal? LOL ;-)) Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 maart 2008 Delen Geplaatst: 27 maart 2008 @fajes, LOL !!!! joeng,ik heb tranen in mijn ogen van't lachen !!!! wacht tot ze mijn volgende "kreatie" zien,dat gaat weer iets geven !!! Domi. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 Ahja ik kon maar proberen he vespaleek trouwens de mijne mag er ook zijn hoor vind alleen heel knap gedaan de uwe .Ik had zo graag een 4 bak gehad .Khad eens gezien dat er een kit bestond om je 3 bak naar een 4 bak om te vormen maar is niet meer te koop.spijtig GROETJES STIJN . Link naar reactie
vincenzo Geplaatst: 3 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2008 vervolg fotoreeks: spuitwerk afgerond! Nu vraag ik me af of ik zoals gepland een cylinder van 50 zou inplanten of zou ik er iets zwaarder in zetten? Wat zegt de wet hier over en hoe zit het met het verzekeren? ciao Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 3 april 2008 Delen Geplaatst: 3 april 2008 mijn mening is: standaard 50cc rijden binnenkort koop ik me toch een "zwaardere", en een vespa hoeft voor mij niet snel te kunnen rijden, zolang ik er maar genot aan heb ma ja, das mijn mening natuurlijk Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 3 april 2008 Delen Geplaatst: 3 april 2008 hallo, zo een pas gespoten vespaframe is toch altijd mooi hé! veel succes met het monteren van je wespje! groeten jan Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 23 april 2008 Delen Geplaatst: 23 april 2008 mijn mening is: standaard 50cc rijdenbinnenkort koop ik me toch een "zwaardere", en een vespa hoeft voor mij niet snel te kunnen rijden, zolang ik er maar genot aan heb ma ja, das mijn mening natuurlijk Als je het geld ervoor hebt om een zwaardere dan zou ik dat ook doen ! Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 23 april 2008 Delen Geplaatst: 23 april 2008 mijn mening is: standaard 50cc rijdenbinnenkort koop ik me toch een "zwaardere", en een vespa hoeft voor mij niet snel te kunnen rijden, zolang ik er maar genot aan heb ma ja, das mijn mening natuurlijk ieder zijn mening jah en as ge u motor nu ook zwaarder maakt , dat ziet ge toch niet van buiten af , dus de stijl en het uiterlijke aanzciht blijft het zelfde... Ik ken veel mensen die hun vespa orgineel zetten (voornamelijk de oudere vespisten) en de jongere maken hem iets sneller , het is nu ook wee nie da je door een groter cilinderke erop te zetten een ducatie hebt e dusja voor ene betere doortrek alleen al zou ik het doen... grtz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.