Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V 50 special in restauro


vincenzo

Aanbevolen berichten

Goeiedag allemaal,

Ik heb al een 2 tal jaren met deze vespa rondgereden maar hij was slechts half in orde. Ik heb er dan ook al de problemen mee gehad die ik had kunnen hebben.

Vorig jaar zat ik in een dilemma om hem weg te doen en een andere te kopen of hem te restaureren. Ik had al zoveel meegemaakt dat ik hem niet kon loslaten, dus heb ik besloten hem te restaureren!

Hieronder de foto's:

030b1f4166373.gif

48e2ca4166374.gif

2080cc4166375.gif

73aa074166377.gif

6672374166378.gif

d5b7994166379.gif

49e11e4166380.gif

df30c94166381.gif

8129ea4166382.gif

Mijn wespje zal nu terug opgemaakt worden in een zo origineel mogelijk staat als een vespa 50 special in de kleur bianco spino ofte spierwit wat ook een orginele kleur was van dit type.

Zodra er vorderingen zijn zal ik extra foto's toevoegen.

Ik hoop zo snel mogelijk terug op mijn trots te kunnen springen om terug te kunnen rondrijden, gewoon om niet af te stappen!

Link naar reactie

Dat opbergvakje in de linkerbil was voor mezelf ook langetijd een raadsel! Ik dacht eerst dat 2 verschillende vespa's (voorkant van een special+ achterkant van een primavera)tot 1 was versmolten. Dat was ook een mogelijke reden om hem weg te doen en een andere, "echte" te kopen. Ik vond dit eigenlijk nooit ergerlijk dus heb ik besloten om er een zeer vespa 'special' van te maken. Ik ben doch zeer blij te horen dat het toch geen samenraapsel is van 2 wrakken! :)

Bedankt voor de kritische commentaren, ik wist wel dat jullie dit zouden merken!

Link naar reactie

mooi mooi! ik heb ook al mijn rechthoekige stuur omgeruild in dat van een rond :) alleen zal de voorkant bij mij deels (toeter) uit plastik bestaan aangezien dit niet makkelijk/niet te veranderen is, ook al vind ik dit niet echt mooi. Of kan ik dit volgens jullie toch veranderen? Welk type achterlicht heb jij op je vespa geplaatst,vespaleek?

nogmaals bedankt voor de reacties!

Link naar reactie

Snap niet zo goed waarom iedereen nou zo nodig een Special wil ombouwen naar een ouder model... Had dan zo een gekocht! Op den duur is er weinig orgineels meer over.

Persoonlijk vind ik het vierkante stuur van de special fijner dan een met een rond licht. Breder, voelt steviger. Tis ook wat apparter. Een ja, dat plastic neusje, waarom niet? Een Vespa 'orgineel' houden is ook iets.

Link naar reactie

voor mij hoeft een vespa niet "origineel" te zijn,toch niet in dat opzicht tenminste.ik bouw wat ik graag zie,of in dit geval,wat mijn vrouw graag ziet.

ik zie ook helemaal niet dat een special stuur breder en en steviger is dan een primavera stuur.

(als ik mij niet vergis heb ik nog zo is een discussie gehad over mijn "brouwsels" :-)))

en euh.."had dan zo Ă©Ă©n gekocht" ; zet de prijzen maar is naast mekaar van een special en een primavera,mijn keuze was rap gemaakt !

Domi.

Link naar reactie
voor mij hoeft een vespa niet "origineel" te zijn,toch niet in dat opzicht tenminste.ik bouw wat ik graag zie,of in dit geval,wat mijn vrouw graag ziet.

ik zie ook helemaal niet dat een special stuur breder en en steviger is dan een primavera stuur.

(als ik mij niet vergis heb ik nog zo is een discussie gehad over mijn "brouwsels" :-)))

en euh.."had dan zo Ă©Ă©n gekocht" ; zet de prijzen maar is naast mekaar van een special en een primavera,mijn keuze was rap gemaakt !

Domi.

en is dit wel legaal? LOL ;-))

Link naar reactie
  • 3 weken later...
mijn mening is: standaard 50cc rijden

binnenkort koop ik me toch een "zwaardere", en een vespa hoeft voor mij niet snel te kunnen rijden, zolang ik er maar genot aan heb

ma ja, das mijn mening natuurlijk

ieder zijn mening jah :D en as ge u motor nu ook zwaarder maakt , dat ziet ge toch niet van buiten af , dus de stijl en het uiterlijke aanzciht blijft het zelfde... Ik ken veel mensen die hun vespa orgineel zetten (voornamelijk de oudere vespisten) en de jongere maken hem iets sneller , het is nu ook wee nie da je door een groter cilinderke erop te zetten een ducatie hebt e :P dusja voor ene betere doortrek alleen al zou ik het doen...

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...