Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De LML Star 125


fastpx

Aanbevolen berichten

Ga je voor een LML even veel geld krijgen als je hem na enkele jaren wil/moet verkopen (om welke reden dan ook: aanschaf krachtiger model, geen goesting meer, garage te klein) als voor een Italiaanse Vespa?

En reageer nu niet dat een Vespa geen investering is (weet ik), 't is gewoon een praktische bedenking...

DA doet er ni toe, de PX is op zijn einde. en de LML is een alternatief, da's alles. Als ge bij alles zo moet nadenken koop dan nooit meer een PC of een auto, die hebben ook al 50% waarde verloren als g'er de winkel mee buiten komt...

Link naar reactie
Snap wel niet dat een Vespa-freak een LML overweegt omdat de PX niet meer verkrijgbaar is: persoonlijk dan liever een 2dehandse PX of een nieuwe 4-takt LX, Gts of S.

Zoals hier nogal eens gezegd is, de helft van de PX bestaat uit LML onderdelen, dus gewoon die lelijke LML logo's deraf halen en niemand ziet het verschil, alleen uwe portomonnee ...

Link naar reactie

Tja waarom dan nog een merkjeans kopen, de namaakversie is ook van katoen...

Waarom een porsche 356 speedster kopen als je ook een Chesil/Tygan kitcar kan krijgen, niemand ziet het als je de logo's wijzigt en de kwaliteit is waarschijnlijk zelfs beter dan het origineel...

etc.

Snap wel niet dat een Vespa-freak een LML overweegt omdat de PX niet meer verkrijgbaar is: persoonlijk dan liever een 2dehandse PX of een nieuwe 4-takt LX, Gts of S.

Zoals hier nogal eens gezegd is, de helft van de PX bestaat uit LML onderdelen, dus gewoon die lelijke LML logo's deraf halen en niemand ziet het verschil, alleen uwe portomonnee ...

Link naar reactie
Tja waarom dan nog een merkjeans kopen, de namaakversie is ook van katoen...

Waarom een porsche 356 speedster kopen als je ook een Chesil/Tygan kitcar kan krijgen, niemand ziet het als je de logo's wijzigt en de kwaliteit is waarschijnlijk zelfs beter dan het origineel...

etc.

Snap wel niet dat een Vespa-freak een LML overweegt omdat de PX niet meer verkrijgbaar is: persoonlijk dan liever een 2dehandse PX of een nieuwe 4-takt LX, Gts of S.

Zoals hier nogal eens gezegd is, de helft van de PX bestaat uit LML onderdelen, dus gewoon die lelijke LML logo's deraf halen en niemand ziet het verschil, alleen uwe portomonnee ...

maar het is nu gewoon een feit dat de px hier niet meer verkocht kan worden. voor de mensen die een nieuwe scooter willen kopen is de LML wel een interessant alternatief.

Link naar reactie
Snap wel niet dat een Vespa-freak een LML overweegt omdat de PX niet meer verkrijgbaar is: persoonlijk dan liever een 2dehandse PX of een nieuwe 4-takt LX, Gts of S.

Sommigen willen geen 2e hands of een 4-takt. Trouwens, wat gaat ge doen met een oude Lambretta of oude Vespa waarvoor geen originele stukken meer verkrijgbaar zijn, laten staan en niet herstellen?

Link naar reactie

ah voila nu zeg je het goed: voor mensen die een nieuwe "scooter" willen is dit een alternatief maar niet voor mensen die een (nieuwe) "vespa" willen :)

Tja waarom dan nog een merkjeans kopen, de namaakversie is ook van katoen...

Waarom een porsche 356 speedster kopen als je ook een Chesil/Tygan kitcar kan krijgen, niemand ziet het als je de logo's wijzigt en de kwaliteit is waarschijnlijk zelfs beter dan het origineel...

etc.

Zoals hier nogal eens gezegd is, de helft van de PX bestaat uit LML onderdelen, dus gewoon die lelijke LML logo's deraf halen en niemand ziet het verschil, alleen uwe portomonnee ...

maar het is nu gewoon een feit dat de px hier niet meer verkocht kan worden. voor de mensen die een nieuwe scooter willen kopen is de LML wel een interessant alternatief.

Link naar reactie

ik bedoel met een nieuwe scooter een alternatief voor de px, die je nieuw niet meer kan kopen. niet iedereen wil restaureren, sommigen willen gewoon nieuw kopen...

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ga je voor een LML even veel geld krijgen als je hem na enkele jaren wil/moet verkopen (om welke reden dan ook: aanschaf krachtiger model, geen goesting meer, garage te klein) als voor een Italiaanse Vespa?

En reageer nu niet dat een Vespa geen investering is (weet ik), 't is gewoon een praktische bedenking...

DA doet er ni toe, de PX is op zijn einde. en de LML is een alternatief, da's alles. Als ge bij alles zo moet nadenken koop dan nooit meer een PC of een auto, die hebben ook al 50% waarde verloren als g'er de winkel mee buiten komt...

Binnen 30 jaar is de LML de nieuwe Messerschmidt onder de px'en ... :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag eentje gekocht en zal LML er gewoon laten opstaan. Als je ziet wat een 2de hands px kost is de keuze voor een lml snel gemaakt. mooi, lelijk... goed,slecht...

Ik zal het niet aan mijn hart laten komen en met veel plezier mijn hand opsteken naar jullie allemaal!!!

Link naar reactie

Ik heb van gister mijn lml Ik ben er heel tevreden over . een kameraad heeft een echte px 125 er zijn enkele kleine verschillen.

Dachbordklok kost orgineel bij vespa 75 euro

neuskap " " 40 euro

vespa heeft een heldere koplamp de pc heeft mat glas prijs 40 euro

De velg vanvoor bij een px 125 is een 5 spaak bij de lml 2 dezelde velgen zoals de achter bij de px.

De logo's natuurlijk. maar ik heb ze al veranderd door de orginele van vespa.

zodra ik de rest ook veranded heb zal niemand er een verschil aan zien. ps: de afwerking is trouwens beter dan de echte px

mvg

Link naar reactie

@DJMISHJAH : proficiat met je aankoop.

Maar een LML herbadgen tot een Vespa is gewoon zielig en respectloos.

Ik denk dat het ondertussen toch wel duidelijk is dat een LML gewoon aanvaard wordt in het wereldje.

Link naar reactie

Ik snap ook niet dat je de kwalitatief "betere" LML wilt vermommen als de "mindere" vespa. Speelt hier het schaamtegevoel van "ik wil een vespa, maar ik kan (of wil) er geen geld aan spenderen" een rol misschien? shame on you :) Groetjes,nero.

Link naar reactie
De meeste LML's die ik op straar zien staan heb hebben ook allemaal vespa logo's.Zou ik op m'n PX LML logo's plaatsen?

Zeer goed bekeken! De LML logokes kosten nu niks (ze smijten ze er toch allemaal af), ge verkoopt uw px-logo zeer duur (want iedereen wil tegenwoordig een PX-logo om op zijnen LML te plakken), en op lange termijn gaat uwen PX veel meer waard zijn omdat het een LML is geworden... :) Groetjes, nero.

Link naar reactie

Op een Lada uit de jaren '70 hang je toch ook geen Fiat Abarth logo's ... Doet mij denken aan de Golfkes met Mercedes ster ...

Ik verwijder waarschijnlijk zelf een en ander qua badge op m'n LML omdat ik nu eenmaal liever een scooter met zo weinig mogelijk logo's zie (ook op m'n PX zijbadge billen verwijderd), maar ga dat zeker niet gaan vervangen door Vespa/Piaggio logo's ...

Link naar reactie

de LML word wss wel aanvaard pijns ik in de kringen van de vespa. wrm zou je het embleem veranderen?

ik zou het belachelijk vinden, misschien koop ik zelf wel een LML want de prijzen zijn nog lang niet zo slecht.

een oranje PX125 bestaat niet dus het zou een belachelijk zicht zijn. tenzij je hem zelf hebt laten spuiten natuurlijk.

greets lars

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...