Ga naar inhoud
Vespaforum.be

De LML Star 125


fastpx

Aanbevolen berichten

Op een Lada uit de jaren '70 hang je toch ook geen Fiat Abarth logo's ... Doet mij denken aan de Golfkes met Mercedes ster ...

Hoeveel Fiat en Alfa Romeo chauffeurs zie je niet rondrijden die denken dat ze met een Ferrari rondrijden.

Och laat ze doen...

De ene wilt geen badges, de andere wel... Ieder zijn scoot...

Misschien kun je de LML logo's vervangen door Bajaj... ;-)

Link naar reactie

Kan je die LML nu eigenlijk ook krijgen in 150cc uitvoering? En dan bedoel ik de volledige scooter en dus niet enkel het motorblok hé.

Als ik ga kijken op de website bij classicscooter of bij legendsbike vind ik nergens iets terug van die 150cc wel van de 125cc. Er is hier toch sprake geweest over die 150cc met een reedvalve enzo...

Link naar reactie

Voor eene grijze lml nu al wachten tot eind juli dus vandaag maar een oranje besteld wat trouwens mijn eerste keuze was. Vandaag ook naar verzekering gebeld 199 ballen per jaar dit terwijl ik er 2 wagens, brand en diefstalverzekering lopen heb.

Ben 30 jaar en enkel 10 jaar geleden een ongevalletje met blikschade gehad.

Is dit niet veel te duur?

Link naar reactie
Voor eene grijze lml nu al wachten tot eind juli dus vandaag maar een oranje besteld wat trouwens mijn eerste keuze was. Vandaag ook naar verzekering gebeld 199 ballen per jaar dit terwijl ik er 2 wagens, brand en diefstalverzekering lopen heb.

Ben 30 jaar en enkel 10 jaar geleden een ongevalletje met blikschade gehad.

Is dit niet veel te duur?

Lijkt me wat prijzig.

Ik betaal een goede 160 EUR zonder enige andere verzekering bij die verzekeraar. Heb ondertussen ook al 3 ongevallen (2 ervan niet in fout) gehad, polis is niet significant gestegen.

Link naar reactie
Voor eene grijze lml nu al wachten tot eind juli dus vandaag maar een oranje besteld wat trouwens mijn eerste keuze was. Vandaag ook naar verzekering gebeld 199 ballen per jaar dit terwijl ik er 2 wagens, brand en diefstalverzekering lopen heb.

Ben 30 jaar en enkel 10 jaar geleden een ongevalletje met blikschade gehad.

Is dit niet veel te duur?

Veel te duur als je het me vraagt... Daarjuist eens op www.ethias.be geprobeerd, en ik kwam aan 225 euro als ik niets anders van verzekering bij hen had! en een 111 indien je al jaren klant was... Je kan dit online bekijken!

Link naar reactie

En zie vanaf nu de waarde van je px zakken.

Niks tegen iemand die eentje gekocht heeft , zal er ongetwijfeld (hoop ik toch) veel plezier aan hebben , maar voor iemand die dan een originele heeft is het wel jammer.

Heb nu wel niet zoveel ervaring in de vespawereld tot nu toe , wel eentje besteld en op komst (snel hoop ik) , maar als het is zoals in de 'wereld' waar ik wel ervaring heb... ..

En idd , begin nu niet met vespalogo's te kleven , of (als de lml aanslaat) er zullen ineens veel vespa's rondbollen

Link naar reactie
  • 3 weken later...
En waarom is dit nu plots 'goede curry' ??? Honderden bijdragen lang wordt hier gepalaverd over 'curry dit en curry dat', nu is de LML plots een waardig alternatief voor de PX ? Sorry , ik ben de logica kwijt.

Met 'curry' word algemeen gerefereerd naar restauraties van oude Vespa's/lambretta's met HEEL dubieuze kwaliteit, frames die uit verschillende oude frames aan elkaar gelapt zijn, en niet meer structureel veilig zijn (enkele weken gelden is het frame van een zogezegd gerestaureerde Lambretta die eigendom was van één van de 'Dirty Devils' in elkaar gezakt tijdens het rijden, gelukkig zonder ernstige gevolgen, omdat een stuk van de dragende buis van het frame vervangen geweest was door een zelgemaakt stuk buis uit materiaal dat de helft zo dun is, en slecht aan elkaar gelast was).

Motoren die rijdend gemaakt worden door krukassen op te lassen waar de dichting loopt, geplooide drijfstangen omdat het carter uit het center werd uitgeboord van 125cc om een 200-cilinder te kunnen monteren. Dikteschijven om de versnellingsbak de juiste speling te geven die gemaakt worden van kapotgesneden colablikjes...

Er zijn voorbeelden genoeg te vinden op dit forum, en het hele internet!

LML is een firma die scooters maakt met de dezelfde kwaliteitscontrole als Piaggio, met nieuwe onderdelen van gecontroleerde leveranciers (trouwens de helft, indien niet meer van de onderdelen van de 'echte' PX zijn dezelfde als op de LML van dezelfde fabrikant, maar in een ander plastiekje).

Deze scooters zijn gehomologeerd om op de openbare weg te brengen en doorstaan emissienormen die zelfs de PX niet haalt.

De scooter waarover je het hebt kwam uit Engeland, als zijnde 'british restored SX200' en was destijds aangeschaft ipv een aziatische omdat iedereen zei dat de aziatische slecht waren en britse goed zouden zijn. De scooter koste bij aankoop zo'n 1500 euro meer dan een aziatische. Kwam hier toe en zat vol vietnam onderdelen (waaronder ook degelijke, maar veel 'home made brol') en had een frame van een Li150. Ik meen te mogen stellen dat de Engelman die dat verkoopt hier de allergrootste klootzak is ?

Ik heb alleszins heel veel spijt dat ik geen vietnamese heb gekocht, dan had ik maar 2000 euro weggesmeten en geen 4000...

En ik heb nog eens een hetzelfde verhaal van een 'british restored' scooter die compleet indisch was en waarvan het frame het ook geen 3000 kilometer volhield. Het was nogthans van een Brit die zogenaamd een goed reputatie had, alhoewel zijn zaak nu niet meer bestaat...

Link naar reactie

wat ik niet begrijp is dat mensen blijkbaar duizenden euros willen betalen voor een scooter die ze niet in levende lijve zien laat staan testrijden ... enkel op basis van een paar foto's online en een paar mails met info een paar duizend euro's neertellen is niet mijn ding.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heb deze morgen mijne LML opgehaald bij den dealer(de gele versie), en moet zeggen het eerste contact is wel heel goed verlopen, heb 10 jaar met een pk50xl gereden daardoor moet ik hem wel wat gewoon worden.

Klopt het dat het verbruik maar 3.2l/100km is zoals erop de papieren staat?

Link naar reactie
Heb deze morgen mijne LML opgehaald bij den dealer(de gele versie), en moet zeggen het eerste contact is wel heel goed verlopen, heb 10 jaar met een pk50xl gereden daardoor moet ik hem wel wat gewoon worden.

Klopt het dat het verbruik maar 3.2l/100km is zoals erop de papieren staat?

Ik heb dit overlaatst nagekeken, en ik dacht van wel ja.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...