Ga naar inhoud
Vespaforum.be

van de weg gereden op de A12


josse

Aanbevolen berichten

367 km plezier gehad van mijn GTV250, snik.

Deze ochtend, op de A12 juist voor Breendonk, minding my own business. Komt er een Kia Sportage me kort langs rechts voorbijgestoken, op een plaats waar een volle lijn is en ik dus niet rechts mocht rijden. Al schuddend met zijn hoofd : 'wat doet dat brommerke op de snelweg'.

Ik steek mijn vuist omhoog, die pipo zijn vinger. Dan vertraagd hij, komt vlak voor me rijden en gooit alles dicht. Ik probeer nog naar links uit te wijken en hij stuurt gewoon mee, zodat ik vol tegen zijn linkerachterkant vlieg.

Daar lig je dan, midden op de A12. Snel aan de kant en de politie gebeld. Een uur wachten en dan verklaringen genoteerd. Die gast beweerd doodleuk dat hij moest remmen voor een dier dat de weg overstak.

Veel kosten aan de GTV, veel kosten aan de auto, gekneusde ribben en mijn trots gebroken. Ongelukken gebeuren, maar zoiets is gewoon onrechtvaardig. En ik ga nog mogen opdraaien voor de kosten ook !

Maar voor hetzelfde geld zit je niet enkele uren daarna achter de pc.

Link naar reactie

degoutant!!!

spijtig dat er zo'n automobilisten bestaan.

denkend dat ze goede chauffeurs zijn maar juist niets kennen van de verkeersregels en dan in hun gat gebeten zijn en achteraf nog ni eens hun verantwoordelijkheid opnemen...

en da verhaalke van da dier das dan zo'n verhaaltje dat ze zelf is aan den toog hebben horen vertellen.

fysieke letsels vallen blijkbaar heel goed mee! vespa versus Kia sportage klinkt heel gevaarlijk.

Van die rib ga je vannacht en de komende nachten veel last hebben, toen ik een gebroken rib had, had ik de keuze tussen brufen en pijnstillers of drank. het is dus dat 2e geworden en ik dronk mij elke avond zat :-) werkt veel beter en ge slaapt goed door :)

hopelijk vind je getuigen, misschien kan dat verandering in de zaak brengen.

Link naar reactie
367 km plezier gehad van mijn GTV250, snik.

Deze ochtend, op de A12 juist voor Breendonk, minding my own business.

ge had nog beter uwen 'own business gemined' en niet op die snul zijn reactie gereageerd.

Ik doe da ook niet meer, komt alleen miserie van. Als die piemels onozel willen doen over iets wat niet eens de moeite is dan is dat hun probleem.

Ik ben een half jaar geleden bedreigd geweest met een pistool op de E314 omdat ik een gebaar deed van 'wat zijt ge bezig vent!', sindsdien laat ik iedereen maar in zijn doen en probeer ik mij niet meer op te jagen in al die mongolen met hun manieren van in de middeleeuwen.

Ge zijt er nog goed vanaf gekomen het had veeeeeel erger kunnen zijn.

laat u niet ontmoedigen door zo'n voorval, bekijk het zo; ge hoort nu bij het groepke dat al gevallen is :)

groetjes Daniele

Link naar reactie

Klacht indienen voor verkeersagressie!!! Dat is zeker niet de eerste keer dat dit op de A12 gebeurt, deze keer gelukkig zonder dodelijke afloop... Laat u niet doen é!!!

Als ik het me goed herinner noemt dit "opzettelijk hinderen van het verkeer"... Wel jammer als er geen getuigen zijn. Echt niet zo laten...

Link naar reactie

Das natuurlijk ver van aangenaam. Gelukkig kan je het nog navertellen.

Ik ga ook regelmatig met mijn 250 gts op de snelweg. Helaas moet ik ook regelmatig vaststellen al rij je 90/100 men onze "brommerjtes" liever niet ziet op de snelweg met alle negatieve effecten vandien.

Tracht mij er ook niet in op te jagen doch als je sommigen hun rijstijl ziet is het niet eenvoudig.

Dit alles heeft tot gevolg dat ik tegenwoordig niet veel sneller meer dan 90 op de snelweg tuf.

Link naar reactie

als hij moest remmen voor dat dier is er geen verklaring voor het feit dat gij niet recht in zijn gat zijt gereden maar wel opzij vanachter.

dus als gij op u pv het verhaal hebt gezet als hierboven, kiest de rechter misschien wel uw kant...

maar voor hem heel moeilijk zonder getuigen, het kan even goed zijn geweest dat er een dier was, en gij met dat verhaal zijt afgekomen, in zijn ogen dan toch he!

Link naar reactie

met 40 man incluisief scooters aan zijn deur gaan staan en ne keer goe duidelijk maken de ge niet den enigste zijt die met zon'n 'brommerke' rijdt... :P

maar beter nog zoals eerder vermeld, gewoon niet reageren op van die onnozelaars, die gasten beseffen het niet eens dat ze met een mensenleven spelen op dat moment.

Link naar reactie

Misschien dat die kia-eikel al meer verkeersovertredingen op zijn naam heeft. Waarschijnlijk wel, een dergelijk gedrag komt niet uit de lucht vallen. In dat geval heeft hij de schijn tegen. Ik zou het hier absoluut niet bij laten.

Bovendien zijn dit soort mensen dom genoeg om zich te laten verleiden tot uitspraken die tegen hun werken.

Link naar reactie

Had de bestuurde van de kia je niet rakelings gepasseerd, had jij je vuist niet omhoog gestoken, had hij zijn middelvinger niet omhoog gestoken en nadien kort geremd, hij jij je splinternieuwe gts niet aan diggelen gereden, had hij geen schade aan zijn wagen gehad en was jij niet gewond geraakt.

Agressie lokt alleen maar meer agressie uit. Moest je op het moment dat hij fel remde, met een 20-tonner gereden hebben, had je hem waarschijnlijk met plezier "even" tegen de vangrails gedrukt of er gewoon over gereden.

In het verkeer geldt de wet van de sterkste. Als jij met een vespa op de snelweg komt ben je een zwakke weggebruiker, hou daar rekening mee.

@vespista: ik hoop dat je dit zegt om te lachen, anders zou het vervolg van het verhaal kunnen zijn: hadden jullie niet met 30 vespa's naar zijn huis gereden om hem op andere gedachten te brengen, had hij niet beginnen vechten, hadden jullie niet beginnen terug slaan, had zijn vader vanuit het raam boven met een pistool...

De enige juiste weg om je gelijk (proberen) te halen is de rechtbank en een goede advocaat. Probeer elk detail van het ongeval en wat er aan voorafging terug voor de geest te halen, dit kan altijd helpen.

Vraagje: wat hebben jullie gedaan in die tijd tot de politie arriveerde? Ik zou hem meer als waarschijnlijk mijn kapotte gts eens van nabij hebben laten bekijken. Sterkte , nero.

Link naar reactie
@ Nero :

als ik eerlijk mag zijn...

moesten ze mij zoiets flikken dan had ik zelfs met gekeusde ribben en politie aanwezigheid de str... uit zijn lijf genepen !

maar ja ik ben dan ook een agressief ventje hé...

Allé, de Josse heeft nog geluk dat gij nie met dienen kia reed. Als ge da rap genoeg na het ongeval doet kunt ge nog "onbedwingbare drang" inroepen op de rechtbank. Groetjes, nero.

Link naar reactie

accident1.JPG

en de zijkant geschaaft en gedeukt van het vallen

accident2.JPG

Kijk eens naar die bluts !

Het verhaal is zoals ik geschreven heb, geen woord gelogen of overdreven. Toen ik op de grond lag, had ik het gevoel dat hij wilde doorrijden, maar ik sprong als een jong veulen recht en trok mijn Vespa recht (die nog draaide) en zat erop nog voor ik het besefte. We zijn dan 150m verder aan de kant gaan staan. Tegen de tijd dat ik mijn helm afgezet had en naar hem toe liep, zat hij al de aanrijdingformulieren in te vullen terwijl hij zat te bellen. Op dat moment heb ik me gewoon kalm gehouden en de 101 gebeld. Die man is zijn auto niet uit gekomen, keek me zelfs niet aan.

Diegenen die me kennen, weten dat ik misschien wel een grote mond heb op cafe of anoniem op een forum. Maar in de echte wereld ga ik confrontaties liever uit de weg. Ik was niet van plan nog wat vonken op mijn oog te krijgen of een mes in de buik. (remember Tholen ?)

Ik zal mijn verzekeringsagent morgen eens bellen en kijken wat ik met de rechtsbijstand kan doen. Wat die aangifte van verkeersagressie betreft, er waren geen getuigen. De agenten(een ervan ook motorrijder) zeiden in ieder geval dat ze mijn verhaal wel geloofden, maar zonder getuigen zou ik weinig kans maken dat hard te maken.

We zien wel, tijd brengt raad. Wraak of er met een bende op af gaan is geen optie.

Aan al de toeristen zonder motovest en motobroek : Ik had hier niet gezeten zonder deftige bescherming ! En het is in mijn geval niet de eerste keer dat ik mede daardoor betrekkelijk goed weg kom.

Link naar reactie

Josse jong, ik vind 't spijtig voor je, echt...

Het siert je dat je in zo'n situatie kalm gebleven bent, ik weet niet of ik 't zou gebleven zijn...

Ik zou 'sowieso' een klacht indienen voor verkeersagressie, en ik hoop voor jou dat het goed utdraait. Belangrijkste blijft dat jij ervan wegwandelt!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...