Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijn er vespisten met hetzelfde probleem???


TheFox

Aanbevolen berichten

Ondertussen is Decock met c o c k aangekomen bij LX125 (AKA modern scoot lover) het zweet staat op lx125 zijn voorhoofd, deze jongen heeft iets te verbergen denkt Decock met c o c k.En hij legt hem het vuur aan de schenen hulend geeft lx125 toe dat hij een voorstander is van moderne vespa's en dat hij het classic forum besmeurt met zijn foto's van moderne vespa's EN JA ZELFS EEN GELE, hij heeft banden met erix en vca en squadra veloce. Hij haat classic rijders , omdat ze echte Babe magneten zijn met hun stoere classics, zeker die met een rally, de wijven blijven niet rond die mannen uit, iedere nacht hebben ze er minstens 2 in bed, LX125 schreeuwt het uit, hij was jaloers, hij wou ook zoveel succes met de babes, maar zou daar zeker geen moord voor plegen, mischien hier en daar een classic scooter omduwen , maar iemand vermoorden nooit.Decock met c o c k geloofd hem, bijna voelt hij mee met LX125, , en dan gaat lx125 verder heb je seriespecial, hij heeft zelfs een shirt waar italian gigolo op staat, 800$ first night free, en al die wijven willen hem de eerste nacht natuurlijk,hij huilde gelijk een meisje.Het werd Decock met c o c k teveel en besloot een toevlucht te zoeken naar jan wandelaar.Decock met c o c k drinkt aan zijn fles, hij krijgt zin in vis, plots staat er een gebruinde Rene achter hem, rene komt juist terug van een zeiltrip, Rene heeft informatie van de aziaten over THEFOX hij zou bij hun dealer zitten een plaats genaamd VESPAS, de baas is een hele loese kerel, hij verkoopt hun stuff , en maakt dikke winst.

Decock met c o c k vraagt zich af als de avond valt over de beregende straten of THEFOX zijn schuiplaats verlaat om zich in de schaduw van de straatverlichting richting forum building te begeven.

wordt vervolgd

Link naar reactie

In the mean time heeft Decock met c o c k zich gehaast naar zijn bekende stamcafe met uitzicht op de hoeren. Dit keer is hij vergezeld van zijn assistent met de naam Vetter. Vetter is een echte wijvengek en kijkt continu naar buiten naar wat er achter de ramen zit te lonken. Op het zelfde moment hoort Decock met c o c k het geluid van een startende gazonmaaier. Hij kijkt naar buiten maar ziet geen gras. Het is Sir John Luke op zijn GTS die zojuist bij het meisje tegenover het cafe op bezoek is geweest. Het meisje is een echt currysletje. Ze zwaait Sir john Luke na en steekt haar duim op. Wat heeft dat te betekenen ? Vetter zegt daar haar tietjes wat klein zijn. Er zitten wel twee leuke moedervlekjes op beide tietjes zegt ie. Vetter grist de lege fles jan wandelaar uit Decock met c o c k's jas en houdt hem voor zijn ogen. Door de fles heen kijkt hij naar het meisje die door de vervorming van het glas nu ineens wel een stel grote joekels heeft. Wooow!! roept vetter. Laat mij eens zien zegt Decock met c o c k. Hij kijkt eveneens door de glazen fles en roept, ooooooh !! Mooi he zegt vetter. Nee stomme kartoffelkopf, zegt Decock met c o c k.

Dat zijn geen moedervlekken maar twee tattoos. Eentje is de naam vespa en de andere is een afbeelding van een GS. Nou en zegt vetter. Nou en !? zegt Decock met c o c k. Deze GS heeft mooie 8inch wielen en geen 10inch zoals het jammergenoeg hoort. Ik denk dat we in een megazaak van bedrog zijn beland waar de honden geen brood van lusten. Die curryslet zit in het circuit! Ik denk dat we een zwendel op het spoor zijn. Kom mee we gaan erop af. Ze stormen naar buiten en lopen in hun haast een oude man met een viskar ondersteboven. Zijn hele lading vis ligt op de grond. Hijzelf ligt er tussen. Met zijn gezicht naar beneden ligt hij te spartelen tussen zijn stinkende vis. Vetter draait hem om... het is Rene, wat doet die hier?

Link naar reactie

Kijkt waar u loopt juffrouw roept Rene, terwijl hij opkijkt, o excuseer mijnheer Decock met c o c k. Decock met c o c k en Vetter helpen vlug de vis weer op de kar gooien. Wanneer ze opkijken is er geen spoor meer van de jonge dame van lichte zeden.Krijg nou wat roept Decock met c o c k ontsteld, Vetter heeft een oplossing zijn gaan het cafe binnen en eisen dat alle dames hun borsten laten zien, Vetter krijgt bij deze een vettig lachje op zijn gezicht. Ze controleren alle borsten, maar geen enkele heeft een tatoo van een vespa, en ze hadden nochtans goed gekeken.In een donker hoekje van het cafe merkt Vetter een meisje op, ze heeft een strak t-shirtje aan, haar rondingen staan erin gespannen Vetter gaat haast onderuit, het is de jonge deerne van het classic vespa forum, "Nou juffrouw" zegt Decock met c o c k "trek je t-shirt maar even omhoog" Vetter bied prompt zijn hulp aan, daar zijn de 2 tattoo's, links het opschrift GS en rechts een afbeelding van een GS met 10inch wielen, de bazin van het cafe komt erbij, het is Margeaux, " Dit is KIm" zegt ze wil je haar hebben, ze doet alles voor een GS, Decock met c o c k bedankt vriendelijk, Vetter daarentegen ziet het wel zitten, alleen heeft hij geen GS, dus de deal gaat niet door.Margeaux wordt ondervraagd, Vetter ziet haar vespa zak en vraagt om hem te openen, de verbazing is groot, er zitten sleutels van een GTS in.Decock met c o c k eist de sleutels op, "nou Vetter" zegt hij " ik denk dat het tijd wordt om eens met Sir John Luke te gaan praten" Vetter hoort geen woord van wat Decock met c o c k zegt, hij staart nog steeds naar de tatoo's van kim.

@Bolderik LOL :)

Link naar reactie

Jo de manne

Jo de vrouwe

Ik moet toegeven dat ik met dit slecht weer ook wel enige problemen heb.

Het is bangelijk vast te stellen wat dit allemaal kan veroorzaken.

Hopelijk zijn er geen blijvende hersenletsels.

Verzorg je!

René

PS

Is het een toeval dat bij lezen van antwoorden, van sommige forumleden uit een bepaalde provincie, mijn antivirus-killer in gang schiet?

Link naar reactie

Stilaan begint Vetter zwaar op Kim’s systeem te werken. “Wat sta je daar nou te kijken man”? Roept ze. “Wil je ze soms eens vastpakken”?

Dat had ze niet moeten zeggen. Haar woorden waren nog niet tegoei uitgesproken of Vetter stond al te graaien en te grabbelen dat het een lieve lust was. De kwijl liep hem daarbij vlotjes uit de mond.

Op dat moment komt net Denilson het gure stamcafé van Decock met c o c k binnengestapt. Op zijn alomgekende wijze : afgestreken gezicht, geen spoortje van emotie vertonend.

Dat was dan buiten het tafereel gerekend dat zich voor zijn ogen afspeelde. Zat daar nu een andere man met de tatoos van Kim te spelen? Zag hij dat goed? Een ouwe man dan nog!?

Denilson werd overmand door wrede gevoelens van jalousie. Dit had hij nooit verwacht van “zijn” colegaatje. Plots kon je wél enige emotie op z’n gezicht bespeuren. In een vlaag van waanzin duwde hij Vetter opzij.

Decock met c o c k die van dit hele voorval niets gemerkt had komt Vetter tegemoet gelopen. “Nu is het mijn beurt”! riep hij en hij stak zijn armen al vooruit de handen daarbij ver opengesperd. Ook hij mocht zich aan een fikse por verwachten van Denilson die nog steeds geen idee had van wat er hier allemaal gaande was. Hij pakte Kim vast en schudde haar eens goed door elkaar. “Niet doen Dennis” riep ze, “ daar is men t-shirtje niet tegen bestand”.

Na een beetje afgekoeld te zijn verteld Kim aan haar Denilson dat ze enkele dagen geleden een telefoontje kreeg van een man die haar een GS beloofde . Ze moest dan enkel mee zorgen dat alle andere classics van de baan zouden verdwijnen. Hij zou zelf enkele voorbeelden stellen in de dagen die daarop volgden.

Niet veel later verschenen de eerste topics over “rare” ongevallen.

Nadat er reeds jaren na mekaar fietsers en bromfietsers over het fietspad reden knalde er vorige week ineens iemand tegen een tak in het Gentse. De scooter werd daarbij uiteraard flink geraakt en moet op stal geplaatst worden;

Ook in de buurt van Lier deed zich diezelfde dag, als Kim het zich goed kon herinneren een eigenaardig ongeval met een classic voor.

Toen Kim doorhad dat deze man het meende, zag ze zichzelf al rondbollen op een GS en vond dat ze dit nieuws snel aan Marginaal Margeauke moest gaan vertellen, ervan overtuigd dat ze Margeauke eens flink jalours zou maken. Zo kwam ze dus in dit marginale cafeetje terecht.

In al dit tumult zagen Decock met c o c k en Vetter niet dat Margeaux op een GTS met overdreven groot windscherm sprong en er in zeven haasten vandoor reed daarbij bijna de kar met vis van René rammend. “Kijk toch uit juffrouw “! Riep hij nog in een poging om zelf overeind te blijven.

Link naar reactie

Decock met c o c k en Vetter, konden net niet zien welke kleur van gts het was, het enige wat ze konden doen was richting moderne vespa forum gaan, om daar eens een flinke stok in het hoenderhok te gooien.Mischien was margeauke daar wel naartoe.De felle neonreclame verblinde Decock met c o c k haast, binnen was het een drukte, ongeveer de helft van squadra veloce was daar voor een barbeque, de gril was een gestripte classic, het speenvarken hing boven het vuur te draaien aan een motor van een vm1.De tafelpoten waren gemaakt van voorvorken van gs'en, deze kerels waren geen lievertjes, in de tuin waren ze om het verste aan het gooien met een kader van een ss180(grimstead).In de schaduw van een boom zat Renoretro vastgebonden, en verplicht te kijken hoe ze een gs150 platwalste met gevulde biervaten, deze hadden ze uit de persoonlijke stock van patrick(vroeger bekend als penning meester van sc primavera)Renoretro was er kapot van, vietnam was hier niks tegen.Decock met c o c k wist dat hij hier op zijn hoede moest zijn, indien hij niet in de plaats van het speenvarken wou belanden

Link naar reactie

Allereerst werd Renoretro (AKA De ALU LASSER) uit zijn benarde positie bevrijd, hij liep recht naar huis, met beelden van platte GS'n op zijn netvlies gebrand.Decock met c o c k riep versterking, de hele keet werd uitgekamt, uiteindelijk werd Margeaux aangetroffen in de bierkelder tussen een hoop curry stukken, beenschilden-koplampen-staanders-kilometertellers, al deze stukken werden hier klaar gemaakt om op straat te verkopen, aan woekerprijzen.Margeaux had de tranen in de ogen, uiteindelijk bezweek onder een enorm schuldgevoel, zij had de kapper (AKA t'coiffeurke) omgebracht, maar het was niet met opzet, Zij had problemen met haar vliegwiel en had het gerepareerd met een vork waar ze de avond ervoren spaghetti had gegeten, maar de vork hield de enorme druk van het vliegwiel niet, en werd weggekatapulteerd, de kapper was gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats, de vork vloog recht aan zijn mond in, hij had geen schijn van kans, had de vork hem niet dadelijk gedood was hij waarschijnlijk bezweken aan de restjes spagettisaus, ze had snel haar sporen willen wissen door met een gts rond het lijk te rijden, maar het mocht niet baten, Margeaux werd gestraft, en mag nooit meer de vespazak samen met het tafelkleed dragen.

Rene heeft ondertussen een bad genomen op aanraden van DEcock met c o c k, de visgeur zal nu wel weg zijn.

Renoretro zit in een instelling en maakt goede vorderingen.

THEFOX hebben we een paar nachten niet meer gezien of gehoord, naar het schijnt denkt hij nog steeds gevaarlijke informatie te hebben over een paar forumleden.Ondertussen is ook gebleken dat hij zijn medicatie al een tijdje gestopt heeft, tegen waanideën.

Erix is nog steeds gewoon erix, hij trachte valse sporen aan te brengen om wat in de kijker te lopen, en dat is hem gelukt, hij is gefilmd door ATV.

Voor mezelf ben ik blij dat alles nog goed is gekomen, mijn inspiratie raakte trouwens op, en de zon gaat stilletjes beginnen te schijnen.

Moest er nog iemand twijfelen, als je met een rally rijd ben je inderdaad een Babe magneet.

Groetjes

Link naar reactie

En ondertussen ligt het onderzoek naar de potentiële moordenaar van de kapper, die in het veld gevonden was, even stil vanwege andere problematieken. Weer een duidelijk geval van vrouwelijke bemoeienis. :-)

Link naar reactie

Decock met c o c k heeft van deze hele gebeurenis een erge honger gekregen. Ga je mee wat eten vetter? Vetter dan vetter kan niet dus antwoord hij daarop zonder overtuiging JA! Ik weet nog een goede currytent hier om de hoek waar ze een goede vis weten klaar te maken. Zo gezegd zo gedaan. De twee stappen een vreetcafe binnen en bestellen beiden een visje. Hoe moet ie worden klaargemaakt !? Vraagt een aftandse opgestijfde oude curryserveerster. Nou, zegt vetter, doe die van mij maar klaargemaakt in olie. Welke olie bedoeld u dan meneer ? Synthetische natuurlijk en graag snel want ik heb nog een afspraakje met iemand hier net om de hoek snauwt hij. Waarom synthetische olie en geen minerale, vraagt Decock met c o c k. Omdat een visje in synthetische olie beter naar binnen glijdt dan wanneer hij is klaargemaakt in minerale. Doe mij er dan ook maar zo een zegt Decock met c o c k.

De gemummificeerde serveerster loopt weg en kijkt vetter met een vernietigende blik aan. Vetter kijkt haar na en ziet dat haar kont al redelijk onderhevig is geweest aan de zwaartekracht. Beide billen hangen als pannekoeken in haar veel te losse jurk. Ik hoop dat de vis er beter uit ziet als haar kont, anders vrees ik het ergste, denkt hij. Na zo'n tien minuten komt de serveerster er aan met beide visjes. Ze kijkt opvallend vriendelijk. Alstublief heren dat het u moge smaken. Trut, denkt vetter. Je stinkt sterker dan deze vis. Wegwezen ! Eet smakelijk vetter zegt Decock met c o c k. Vetter heeft weinig tijd en is reeds begonnen. Bij de tweede hap in zijn visje voelt hij zich plotseling kotsmisselijk worden. Gadverrr! zegt hij. Die trut heeft de vis laten klaarmaken in minerale, ik moet braken ! Hij zet het op een lopen naar de toiletten. Decock met c o c k kijkt hem na. Je hebt dezelfde billen als die serveerster van daarnet denkt hij. Nu lust ik mijn visje ook niet meer. Vetter is aangekomen in het toilettenblok en trekt de eerste de beste deur open. Wat hij daar ziet maakt hem nog misselijker. Hij ziet stanman op het toilet zitten met blote voeten. Hij heeft zojuist zijn teennagels gelakt en is ze aan het bekijken met een make-upspiegel. Het is niet zomaar een make-upspiegel, het is de spiegel van een PX ! Vetter houdt het niet meer en kotst stanman volledig onder. Ook zijn toilettas moet er aan geloven. De kots spuit door de geopende rits zo het tasje in. Sorry zegt vetter, en probeert de boel schoon te deppen met toiletpapier. Het is zo'n bende dat de rol snel op is. In een vlaag van automatisme graaien zijn handen in de toilettas naar papieren zakdoekjes. Wat hij voelt tart zijn verbazing. De hele tas is gevuld met spiegels van misschien wel honderd PXen. Stanmans is niet alleen een jannet maar ook nog eens een spiegelfettishist. Geen wonder dat er hier zoveel PXen zonder spiegels rondrijden. In één keer weer een zaak opgelost. Het misterie van de PX zonder spiegel is ontmanteld.

Link naar reactie

Laatste keer, want het is een boek met een open einde.

Edoch, het lot beslist anders. De deur van het toilettenblok wordt ruw opengegooid en kletst hard tegen de muur. Stanmans flesje nagellak glijdt van de spoelbak zo in zijn broek recht de bilspleet in. Nog voordat vetter zich kan omdraaien naar de deur krijgt hij een klap op zijn hoofd met een zware duitse camera. Hij zakt door zijn knieen met zijn hoofd op stanmans schoot. Stanman kan geen woord uitbrengen, zijn mond blijft open staan. Hij verkeerd in een acute shocktoestand en kan slechts een kreunend geluid voortbrengen. Vetter is in elkaar gemept door een meisje, je raad het al, kim ! De legendarische tweeoog rolleiflex nog in haar hand houdend steekt ze de tas met px spiegels snel onder haar arm en verdwijnt door het wc raampje naar buiten... en weg is ze. Decock met c o c k, inmiddels ongerust geworden waar vetter blijft, arriveert bij de toiletten. Hij ziet vetter op zijn knieen met zijn hoofd in de schoot van stanman zitten en hoort stanman kreunen, dit is toch niet wat ik denk dat het is, roept hij. Omdat vetter hierop niet reageerd geeft hij hem een trap onder zijn reet. Vetter valt schijnbaar levensloos omver waardoor Decock met c o c k in één keer ziet dat de boel niet pluis is. Hij geeft hem een tweede trap onder zijn vette achterste waarop hij langzaam bij zijn positieven komt. Wat is er gebeurd ? Zegt Decock met c o c k. Vetter begint te verhalen over nagellak en px make-up spiegels terwijl hij kijkt naar de lege plek waar de toilettas zopas nog stond. De tas is verdwenen, roept vetter. Decock met c o c k trekt zijn vermoedens in een rechte lijn door naar de vespaclub antwerpen. Het zijn die vespisten die dringend om spiegels verlegen zitten. Hij besluit ter plaatste om te infiltreren in deze club. Gezien het postuur van vetter's nek is vetter daar uitermate geschikt voor. Nu is het misschien toeval, maar vetter is al jaren in het bezit van een himmelblauwe pk50 automatica. Zo gezegd zo gedaan. De dag daarop verschijnt vetter op het hoofdkantoor met zijn pk50. Hij krijgt van de hoofdcommisaris himself instructies mee hoe te infiltreren in de rattenclub der antwerpse vespisten. Vetter heeft een trots initiatief ondernomen en zichzelf één zwarte pothelm gekocht voor de prijs van twee bij de aldi. De helm klemt enorm op zijn vette kop. Zijn hoofd met ongeschoren dikke kinbakkes ziet er daardoor uit als een versgevallen glimmende eikel uit een dito boom. De hoofdcommisaris verteld hem aan te bellen bij ene bart in antwerpen en hem te vragen naar het fel begeerde lidmaatschap van de ratten der ratten club vca.

Aldus geschiede. Vetter wringt zijn modderige lichaam op de pk50 en start hem. Zijn zelf aangebrachte knipperlichtjes knipperen als een lieve lust. Hij geeft volgas maar lijkt niet van zijn plaats los te komen. Slechts heel langzaam komt hij weg. Om meer snelheid te kunnen maken neemt hij een diepe racehouding aan. Decock met c o c k staat vanachter het raam te kijken naar de vertrekkende dikzak. Tsjeemig denkt hij, net een potvis op CONVOI EXEPTIONEL zo met die knipperlichtjes.

Link naar reactie

Voorlopig, still here! Het heeft hier de afgelopen weken wel druk geweest. Een hoop lawaai op straat, schoten, geroep en getier, Vespa's af en aan, en constant van die gozers met aanhangsels die hier binnen en buiten liepen. En elke keer de voordeur openging was het achter de balie niet te harden wegens een vieze visgeur die binnenwaaide! Ik zal morgenvroeg een memo achterlaten voor de directie op de 25ste verdieping met de vraag om die vuiligheid buiten eens op te ruimen, want het is echt niet meer te doen. Jurgen zal vanaf woensdag toch ook enige vervanging moeten voorzien want ik heb het even gehad hier. Ik heb wel iemand gevraagd 's nachts een oogje in het zeil te houden. Kwestie dat er toch iemand een opmerking maakt bij niet-ingevulde profielen en ander ongeregeld. Nu dat René meer tijd spendeert aan z'n viskar, Stanmans permanent bij de manicure zit, Erix ergens in een wei staat te grazen en met z'n vork sla te prikken en Krikke, Bolderik en Vetter ruzie maken over wie aanspraak kan maken op de inhoud van Kim's t-shirt. En dan Schelm die een coup voorbereid. Tjonge jonge jonge, sterkte Jurgen! Rough times ahead! Ik zou 's nachts toch m'n rug in 't oog houden, als ik jou was. Voor je 't weet hebben ze de poten onder je forum vandaan gezaagd. And keep an eye on those Moderns from across the street! Weird bunch!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

En de Cock met c o c k en zijn collega De Vetter zijn die nog steeds op zoek naar de moordenaar van ons lief onschuldig kapperke uit Torhout? Al een tijdje geleden dat we nog iets vernomen hebben hoe de onderzoek nu verder verloopt...

En enkele van de hoofdverdachten vluchten momenteel richting Mormoiron/Spanje/ Griekenland/voormalige Oostbloklanden, etc... Wat is daar de bedoeling van?

Link naar reactie

Volgende week op reis naar een stukje nederland waar de beschaving nog niet is ingetreden. Ik heb op de kaart gekeken, het gebied heet friesland. Het schijnt dat ze er een taal spreken die veel lijkt op de eerste communicatiegeluiden van onze voorouders, de primaten. In die week worden er wedstrijden gehouden met houten boten met zeilen van zelfgeweven textiel... Eens kijken of ik daar een cultuurshock kan teweegbrengen. Om daar te geraken neem ik mijn vw transporter als vervoermiddel. Ik hoop NIET dat ze mijn ruimteschip met stenen bekogelen. Bovendien moeten ze met hun handen van mijn vriendin afblijven.

(ik hoop trouwens WEL dat ze dit niet hebben gelezen !)

Link naar reactie
Volgende week op reis naar een stukje nederland waar de beschaving nog niet is ingetreden.)

Ik dacht dat dit gold voor het grootste deel van Nederland.

Al enige vorderingen gemaakt met de laswerken, of zitten jullie nog niet in het bronstijdperk?(lol). Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gelukkig ben ik nog niet vertrokken want blijkbaar was er vannacht geen vervanging voorzien aan de nachtbalie. Ik draai dus maar nog een shiftje.

Hebben wij hier in het gebouw van het forum ook een legal department? Ik kreeg namelijk vandaag een dreigbrief in pdf-formaat. Enkele citaten: "... zodat je het plaatsen van een cosa koppeling in een PX met de dood zal bekopen..." en "...wij je cosa koppeling deze week gesaboteerd hebben. Dit is een verwittiging!" en ook nog "... dat iedereen moet stoppen met aanpassingen aan die oude knarren. Buy LX or GTS! Modern Rulez!"

Het is vooral dat laatste citaat dat mij doet vermoeden dat deze doodsbedreiging van een lid of leden van het Modern Forum hierover moet komen. Zijn er nog forumleden die gelijkaardige bedreigingen kregen?

Ik ga in elk geval uitzoeken hoe de vork aan de steel zit, dus...

If Thefox is not back in twenty days, you call the cops!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Dat verklaard veel, onlangs trachte een individu mijn banden af te laten van mijn rally, terwijl ik reed, hij bewoog zich voort op een vespa afgietsel called LX, hoe hij op dit idee kwam om het al rijdend te proberen is mij nog altijd een raadsel, voor hij met zijn sjaal tussen zijn schijfrem kwam en vlotjes het het betonnen rijvak een poetsbeurt met zijn lichaam gaf hoorde ik hem nog vloeken, "miljaar die dopkes draaien mee met het wiel".

Link naar reactie

@schelmke, ok, deze is voor mij.

Na de big bang denkt de mens het wel te snappen. Het uitdijen van het heelal en zo.

Voor de big bang was er natuurlijk ook al iets. Echter dat snapt de homo sapiens niet helemaal. Daarom hebben wij het begin van het heelal gedefinieerd als big bang. Zo houden we het simpel omdat we simpel zijn.

We vergeten soms dat de ruimte niet drie-dimensioneel is. Het heelal is namelijk geen kamer met vier muren en een vloer en plafond. Dat zou betekenen dat het heelal eindig is. Zou het eindig zijn, wat is er dan achter die muur. Als je daarover langere tijd doordenkt wordt je als het ware een beetje misselijk. Terug landen op aarde is dan de beste remedie. Wij denken ook dat het hier en nu gebeurd. Maar er is een periode voor en een periode na. De periode voor is oneindig, de periode na ook. Ik word nu weer een beetje misselijk. Kijken op de klok helpt dan weer. De tijd is op dit moment 21:50hr...aha het is de tijd !... .. De tijd die ons levensritme in de greep heeft (leeftijd, cyclustijd, werktijd, vrijetijd) is voor ons een lineaire gebeurtenis. Daarop hebben wij geen vat. Slechts Einstein was in staat in de tijd iets anders te ontdekken. Het verstrijken van tijd is er altijd al geweest. Vandaar het woord ALTIJD. Tijd is datgene wat niet in een driedimensionele vorm past. Noem het daarom de vierde dimensie. Het is een illusie te denken dat het ophoud met een vierde dimensie. We kunnen dan wel de vierde dimensie aan den lijve ondervinden, we kunnen natuurlijk niet alles waarnemen. Wie zegt mij dat er niet ergens een vijfde of zesde dimensie is. Dat moet wel want hoe kun je anders het oneindige heelal verklaren. Drie dimensioneel kan namelijk niet want er is altijd iets achter het laatste muurtje. Ik denk niet dat wij als mens de capaciteiten hebben ooit verder te geraken dan de vierde dimensie. Om het heelal te begrijpen moeten we verder kunnen kijken dan het hier en nu. Ook verder dan de materie die wij met onze ogen kunnen waarnemen. In feite vormen we onze ontdekking naar de vorm waarin wij denken. Niet alles is wat het lijkt is hier wel heel erg op zijn plaats. Arrogant als ik natuurlijk ben vind ik de zoveelste ontdekking van weer een sterrenstelsel ergens ver weg niet meer dan een baby die zijn teentjes heeft ondekt. Toch krijg ik al kippevel wanneer ik met mijn 6x20 kijkertje achterover in het gras in het pikkedonker op mijn rug het heelal inkijk. Maar ja, ik ben dan ook een mens èh.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...