Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa pk50 uit 74 op voeren


vesparacer

Aanbevolen berichten

het opvoeren van een 50 cc is bij wet verboden dat weten we allemaal.

Maar het is ook niet meer veilig om op te rijden, een 50 cc is niet gemaakt om pakweg 70 a 90 per uur mee te rijden, vooral de remmen zullen te kort komen om tegen deze snelheden veilig stil te geraken bij een noodstop.Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, ik geef alleen maar goede raad.

Link naar reactie

dat het niet mag, ok, maar nu gaan zeggen dat het onveiliger is dan een PK125, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Buiten een dikkere voorvork, is er volgens mij niet direct een groot verschil in constructie. Misschien stevigere schokdempers, maar remmen gaan geen groot verschil maken.

Link naar reactie
dat het niet mag, ok, maar nu gaan zeggen dat het onveiliger is dan een PK125, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Buiten een dikkere voorvork, is er volgens mij niet direct een groot verschil in constructie. Misschien stevigere schokdempers, maar remmen gaan geen groot verschil maken.

PK125 heeft veel betere remmen dan PK50 en 50 Special, de remschoenen zijn dezelfde als van een PX, terwijl de PK50-schoentjes een stuk kleiner zijn...

Link naar reactie

opvoeren is ni cool ofzo, wacht tot ge 18 zijt en ge kunt legaal 100 km/u en sneller rijden of 21 en ge kunt nog een PAK sneller. ik snap ni da iedereen (vooral die boosterjohne) da wil doen, da is slecht voor uwe patter, want da is er ni voor gemaakt, anders zou het geen 50cc zijn... iemand die ik ken kan 140km/u op de rollen me zenne powerrangermobiel (mbk nitro, spauwlelijksten bak aller tijden)! ik ga liever tegen 45-50km/u, legaal, met verzekeringsdekking tegen de grond dan aan 120, illegaal, ZONDER dekking(ik ga eiglijk gwn liever ni tegen de grond, ma soit).

En iedereen moet hier toch WETEN da Vespisti ni sneller moete rijden dan anderen om cool te lijken!

VESPISTI ZIJN ZOWIESO COOL! ;-)

Link naar reactie
dat het niet mag, ok, maar nu gaan zeggen dat het onveiliger is dan een PK125, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Buiten een dikkere voorvork, is er volgens mij niet direct een groot verschil in constructie. Misschien stevigere schokdempers, maar remmen gaan geen groot verschil maken.

Je kunt beter de vergelijking maken tussen 50cc met standaard 10" wielen en Primavera (ET3). Die hebben nl. exact dezelfde remmen, schokbrekers en voorvork (op voorspatbordophanging na bij de PK).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...