Wilby Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 Zitten ook in PX125, klinknagels uitboren en nieuw setje kopen. 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 57 minuten geleden, Wilby zei: Zitten ook in PX125, klinknagels uitboren en nieuw setje kopen. Enig idee waar ik zin setje kan bestellen? Op Sip en Scootercenter vind ik ze niet.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 Zoek op reparatie kit primair. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Heb die inderdaad gevonden ondertussen, maar geen enkele voor de P125X (enkel 2e generatie PXen) Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 Ik steek altijd ineens de PX200 varianten. Past prima en je bent klaar voor meer vermogen, mocht je ooit een grotere cilinder willen plaatsen. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Wacht even, deze zou ok moeten zijn : (?) https://www.scooter-center.com/en/primary-gear-repair-kit-oem-quality-vespa-px80-px125-px150-vnc-11001-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-ts125-vnl3t-gl150-vla1t-vbc-sprint-6-springs-3333756 Ik heb alleen geen gerief voor klinknagels Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Wat betreft de koppeling, is de 'improved' ring van BGM een aanrader? https://www.scooter-center.com/en/clutch-bush-bgm-pro-vespa-px-t5-125cc-cosa-rally-ts-sprint-gt-gtr-ss180-gs160/gs4-gl-super-vna-vnb-vba-vbb-bgm8091?number=BGM8091 Ten opzicht van origineel: https://www.scooter-center.com/en/clutch-bushing-piaggio-vespa-px-t5-125cc-cosa-rally-ts-sprint-gt-gtr-ss180-gs160/gs4-gl-super-vna-vnb-vba-vbb-9020043?number=9020043 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 37 minuten geleden, Frederik9111 zei: Ik steek altijd ineens de PX200 varianten. Past prima en je bent klaar voor meer vermogen, mocht je ooit een grotere cilinder willen plaatsen. Setje van BGM ok? https://www.scooter-center.com/en/primary-gear-repair-kit-bgm-pro-12-springs-reinforced-vespa-largeframe-px80-px125-px150-px200-cosa-t5-125cc-sprint-gs160/gs4-ss180-vnc-11001-gt125-gtr125-ts125-gl150-vbc-bgm0195f48?number=BGM0195F48 Of is OEM ook prima? https://www.scooter-center.com/en/primary-gear-repair-kit-oem-quality-vespa-px200-cosa-t5-125cc-rally180-vsd1t-rally200-vse1t-gs160/gs4-vsb1t-ss180-vsc1t-12-springs-4940088 Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 1 uur terug, Mivar zei: Ik heb alleen geen gerief voor klinknagels Gewoon in een bankvijs de klinknagels langzaam opspannen, wel opletten dat je ze niet krom maakt. En eerst alle klinknagels erin steken. Op het laatste kan je voorzichtig met een hamer de nagels die te ver uitsteken verder plat kloppen. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Thx! Eerst verhitten of niet? Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Graag ook advies voor bovenstaande aankopen: reparatiekit (BgM of OEM) en ring koppeling (Piaggio/BGM)! Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 11 minuten geleden, Mivar zei: Thx! Eerst verhitten of niet? Nope, is aluminium. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 Die ring van BGM kan mogelijk een betere smering geven, denk ik. Maar geen ervaring mee. Tot nu toe heb ik alleen nog maar de originele reparatiesets van Piaggio gekocht (de gaten komen mooi overeen met die in de primair), maar BGM is ook mogelijk van goede kwaliteit. Van die "OEM" kwaliteit zou ik afblijven. Probeer ook een boorstandaard te gebruiken om de oude rivetten uit te boren (eerst met 2mm, dan 4 mm) en gebruik een smeermiddel (afgebroken boortjes zijn moeilijk te verwijderen ) Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Mijn schokbrekers zijn ook kaduuk. Wat is een leuk setje voor n P125X? Is dit wat?: https://www.scooter-center.com/en/shock-absorber-set-yss-pro-x-vespa-px80-px125-px150-px200-t5-125cc-7675758 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 YSS is een prima budget keuze. Stuk beter dan de goedkope italiaanse merken. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 1 uur geleden, nero zei: Van die "OEM" kwaliteit zou ik afblijven. Die OEM's op ScooterCenter zijn setjes van CIF. Ik steek al jaren niks anders. PX-setjes van Piaggio zijn exact (!) dezelfde: zakje van CIF met een Piaggio zakje er om heen. Dat YSS-set is helemaal prima! Prijs/kwaliteit een hele verbetering qua wegligging ten opzicht van originele. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2023 Deze bij Sip zijn ook wel mooi: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/schokdemperkit-carbone-sport-voor-achter_71017037 Kwaliteit? Link naar reactie
Vespatje6264 Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 Leuk projecten en nuttig commentaar van o.a. Frederik en Nero ! Toevallig zelf bezig met revisie van een P125X blok van 1980 voor mijn 150Gl. Komt een 177 Alu Pinasco op. Ik maak zelf nog wel een thread. Heb alle materialen al waaronder inderdaad het CIF primair reparatiesetje dat me prima lijkt. ( ook al komt er een 177 op). De alu nagels had ik bij de primair van mijn GL eerst de kopjes afgedremeld en daarna met 2 en 3,2 mm uitgeboord en daarna met een drivertje van 4 eruit getikt. Ging prima. Op die manier verkloot je de passing van de nagels het minst. Nieuwe nagels gewoon direct vlak geslagen zonder eerst voorgeklemd te hebben in de bankschroef dus dat moet nu voor de P125X ook lukken. Ik maak me meer zorgen om die dubbele veren er weer in te krijgen. Zie ook mijn inlet vlak met ook een beschadiging. Ga ik niks aan doen. Kan alleen een iets moeilijkere start geven maar als dat het geval is gaat hij weer uit elkaar en smeer ik met een scheermesje hoogtemperatuur metaalpasta in het sleufje dat je op de foto ziet. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 april 2023 Delen Geplaatst: 20 april 2023 (aangepast) 2 uren geleden, Frederik9111 zei: Die OEM's op ScooterCenter zijn setjes van CIF. Ik steek al jaren niks anders. PX-setjes van Piaggio zijn exact (!) dezelfde: zakje van CIF met een Piaggio zakje er om heen. Heb in het verleden al OEM kitjes gekocht. De plaatjes klopten niet helemaal en de gaten moesten worden aangepast omdat ze niet overeen kwamen. Mogelijk klopt alles nu wel. Groetjes, nero. 20 april 2023 aangepast door nero Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 22 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2023 Op 20/4/2023 om 20:47, Mivar zei: Deze bij Sip zijn ook wel mooi: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/schokdemperkit-carbone-sport-voor-achter_71017037 Kwaliteit? Ik neig naar de Carbone ipv de YSS, vooral vanwege de kleur? Final verdict van de kenners? Wil graag snel gaan bestellen... OF Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 22 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2023 Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht. Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)? Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 22 april 2023 Delen Geplaatst: 22 april 2023 2 hours ago, Mivar said: Ik neig naar de Carbone ipv de YSS, vooral vanwege de kleur? Final verdict van de kenners? Wil graag snel gaan bestellen... OF Meh, ik zou zeggen basic kwaliteit uit Azië/China is tegenwoordig al beter dan basic kwaliteit uit Italië. Carbone is niet het beste merk, zeker niet de budget versie. Wil je echt kwaliteit dan eerder de schokbrekers van bv Sip. Maar dat is stukken duurder. Beste budget keuze: YSS Is mijn ervaring althans. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 22 april 2023 Delen Geplaatst: 22 april 2023 2 hours ago, Mivar said: Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht. Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)? Kwestie van proberen/testen, je kan kijken of iemand via largeframesetup iets soortgelijks heeft geprobeerd. Maar een bigbox touring op een standaard px125 cc cilinder slaat als een tang op een varken! Sterker nog, de standaard uitlaat is afgestemd op de cilinder, ga je er een veel grotere uitlaat opzetten, eigenlijk bedoelt voor bv een 177 cc cilinder, dan bestaat de kans dat je een vastloper krijgt! Misschien eens kijken naar die adapter van j&g? Te koop bij scooter center, dan kan je van je 125cc een 200cc maken. Betekent wel een complete revisie en meer aanpassingen aan bv versnellingsbak. Maar dan heb je een aanpassing die echt duurzaam is en werkt. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 april 2023 Delen Geplaatst: 22 april 2023 (aangepast) 13 minuten geleden, Niels_1977 zei: Maar een bigbox touring op een standaard px125 cc cilinder slaat als een tang op een varken! Pertinent onjuist. Eigenlijk heel jouw post slaagt nergens op. @Mivar altijd welkom om met heel je blok eens langs te komen en de opties in revisie en upgrade in persona te bekijken. 22 april 2023 aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 april 2023 Delen Geplaatst: 22 april 2023 (aangepast) 4 uren geleden, Mivar zei: Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht. Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)? Main jet 2 maten groter als alle andere parameters standaard blijven. BGM bigbox touring geeft meteen een leuke koppel- en vermogenswinst. 22 april 2023 aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen