Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop px 125cc uit 1978


Mivar

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden, Wilby zei:

Zitten ook in PX125, klinknagels uitboren en nieuw setje kopen. 

thumb_IMG_2821_1024.jpg

Enig idee waar ik zin setje kan bestellen? Op Sip en Scootercenter vind ik ze niet..

Link naar reactie

Ik steek altijd ineens de PX200 varianten. Past prima en je bent klaar voor meer vermogen, mocht je ooit een grotere cilinder willen plaatsen. 

Link naar reactie
1 uur terug, Mivar zei:

 

Ik heb alleen geen gerief voor klinknagels :(

 

Gewoon in  een bankvijs de klinknagels langzaam opspannen, wel opletten dat je ze niet krom maakt. En eerst alle klinknagels erin steken. 

Op het laatste kan je voorzichtig met een hamer de nagels die te ver uitsteken verder plat kloppen. 

Groetjes, nero. 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Die ring van BGM kan mogelijk een betere smering geven, denk ik. Maar geen ervaring mee. 

Tot nu toe heb ik alleen nog maar de originele reparatiesets van Piaggio gekocht (de gaten komen mooi overeen met die in de primair), maar BGM is ook mogelijk van goede kwaliteit. Van die "OEM" kwaliteit zou ik afblijven. 

Probeer ook een boorstandaard te gebruiken om de oude rivetten uit te boren (eerst met 2mm, dan 4 mm) en gebruik een smeermiddel (afgebroken boortjes zijn moeilijk te verwijderen :)  )

Groetjes, nero. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
1 uur geleden, nero zei:

Van die "OEM" kwaliteit zou ik afblijven. 

Die OEM's op ScooterCenter zijn setjes van CIF. Ik steek al jaren niks anders. PX-setjes van Piaggio zijn exact (!) dezelfde: zakje van CIF met een Piaggio zakje er om heen.  

Dat YSS-set is helemaal prima! Prijs/kwaliteit een hele verbetering qua wegligging ten opzicht van originele. 

Link naar reactie

Leuk projecten en nuttig commentaar van o.a. Frederik en Nero ! Toevallig zelf bezig met revisie van een P125X blok van 1980 voor mijn 150Gl. Komt een 177 Alu Pinasco op. Ik maak zelf nog wel een thread. Heb alle materialen al waaronder inderdaad het CIF primair reparatiesetje dat me prima lijkt. ( ook al komt er een 177 op). De alu nagels had ik bij de primair van mijn GL eerst de kopjes afgedremeld en daarna met 2 en 3,2 mm uitgeboord en daarna met een drivertje van 4 eruit getikt. Ging prima. Op die manier verkloot je de passing van de nagels het minst. Nieuwe nagels gewoon direct vlak geslagen zonder eerst voorgeklemd te hebben in de bankschroef dus dat moet nu voor de P125X ook lukken. Ik maak me meer zorgen om die dubbele veren er weer in te krijgen. Zie ook mijn inlet vlak met ook een beschadiging. Ga ik niks aan doen. Kan alleen een iets moeilijkere start geven maar als dat het geval is gaat hij weer uit elkaar en smeer ik met een scheermesje hoogtemperatuur metaalpasta in het sleufje dat je op de foto ziet.

26543545-B050-45C1-B645-8FF1DD1DC027.jpeg

CCC3E9EA-AD54-44BD-891C-4ACA78335D86.jpeg

Link naar reactie
2 uren geleden, Frederik9111 zei:

Die OEM's op ScooterCenter zijn setjes van CIF. Ik steek al jaren niks anders. PX-setjes van Piaggio zijn exact (!) dezelfde: zakje van CIF met een Piaggio zakje er om heen.  

Heb in het verleden al OEM kitjes gekocht.  De plaatjes klopten niet helemaal en de gaten moesten worden aangepast omdat ze niet overeen kwamen. Mogelijk klopt alles nu wel. 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie
Op 20/4/2023 om 20:47, Mivar zei:

Ik neig naar de Carbone ipv de YSS, vooral vanwege de kleur? Final verdict van de kenners? Wil graag snel gaan bestellen...

image.png.b1a8523f73025c8d74442453c191f0fd.png

 

OF

 image.png.cba8d1c102ce725bfb6a5d0470adf15d.png

Link naar reactie

Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht.
Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)?

Link naar reactie
2 hours ago, Mivar said:

Ik neig naar de Carbone ipv de YSS, vooral vanwege de kleur? Final verdict van de kenners? Wil graag snel gaan bestellen...

image.png.b1a8523f73025c8d74442453c191f0fd.png

 

OF

 image.png.cba8d1c102ce725bfb6a5d0470adf15d.png

Meh, ik zou zeggen basic kwaliteit uit Azië/China is tegenwoordig al beter dan basic kwaliteit uit Italië.

Carbone is niet het beste merk, zeker niet de budget versie.

Wil je echt kwaliteit dan eerder de schokbrekers van bv Sip.

Maar dat is stukken duurder.

 

Beste budget keuze: YSS

Is mijn ervaring althans.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
2 hours ago, Mivar said:

Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht.
Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)?

Kwestie van proberen/testen,

je kan kijken of iemand via largeframesetup iets soortgelijks heeft geprobeerd.

Maar een bigbox touring op een standaard px125 cc cilinder slaat als een tang op een varken!

Sterker nog, de standaard uitlaat is afgestemd op de cilinder, ga je er een veel grotere uitlaat opzetten, eigenlijk bedoelt voor bv een 177 cc cilinder, dan bestaat de kans dat je een vastloper krijgt!

Misschien eens kijken naar die adapter van j&g? Te koop bij scooter center, dan kan je van je 125cc een 200cc maken.

Betekent wel een complete revisie en meer aanpassingen aan bv versnellingsbak.

Maar dan heb je een aanpassing die echt duurzaam is en werkt.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Niels_1977 zei:

Maar een bigbox touring op een standaard px125 cc cilinder slaat als een tang op een varken!

Pertinent onjuist. Eigenlijk heel jouw post slaagt nergens op.

@Mivar altijd welkom om met heel je blok eens langs te komen en de opties in revisie en upgrade in persona te bekijken. 

aangepast door Frederik9111
  • Haha 1
Link naar reactie
4 uren geleden, Mivar zei:

Nog een vraagje: heb net n big box Touring uitlaat gekocht.
Kan iemand mij zeggen welke sproeiermaat ik daarvoor moet installeren in een SI 20.20 carb op een originele P125X (125cc cilinder dus)?

Main jet 2 maten groter als alle andere parameters standaard blijven. BGM bigbox touring geeft meteen een leuke koppel- en vermogenswinst.

aangepast door Frederik9111
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...