Andy72 Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 aangekocht in Nederland en zowel douane papier als het validatie attest (gelijkvormigheidsattest) binnen een paar dagen volledig online kunnen afhandelen. Ik had er een beetje bang van... de eerste keer dat ik iets invoer, maar dat viel reuze mee. Ik vermoed dat de vespa nog in de originele kleur zit. Verde miscalizzato of verde enigma? De kleur wil ik behouden en behandelen met owatrol tegen verdere aftakeling. Worden enkel de aangetaste oppervlakken behandeld of de gehele carroserie? 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Ik zou enkel roestige stukken behandelen met owatrol. Wbt de lak, als eerste zou ik de scooter wassen, om vuil te onderscheiden van echte beschadigde stukken. Mochten er dan veel beschadigde stukken tussen zitten, kan je kijken hoe ver je komt met commandant 5. Link naar reactie
dave Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 uit 1996-1998 ongeveer? wat is de staat van de vloerplaat? Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 24 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 7 hours ago, dave said: uit 1996-1998 ongeveer? wat is de staat van de vloerplaat? 1991, vloerplaat is verrassend goed. Wat oppervlakte roest, nergens door. 1 Link naar reactie
dave Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 sjiek, in goeie staat voor haar leeftijd! Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 3 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2020 een beetje overdreven over de goede staat van de bodem 🤨. Toch een minder goed gedeelte achter het voorste spatbord ter hoogte van het rempedaal. Waarschijnlijk "de zwakke plek"? Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 3 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2020 Binnekant motorcompartiment voorzien van een goede laag hammerite... dat kan er weer een tijdje tegen 😉 Zag er trouwens nog allemaal vrij goed uit... Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 4 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2020 verdere roestvorming bodemplaat vermijden... Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Ook een aanrader; owatrol. Bv voor de tunnel, moet wel minimaal 24 uur drogen in verwarmde ruimte, maar stopt het roest proces. Daarna evt overschilderbaar mocht dat nodig zijn. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 4 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2020 2 hours ago, Niels_1977 said: Ook een aanrader; owatrol. Bv voor de tunnel, moet wel minimaal 24 uur drogen in verwarmde ruimte, maar stopt het roest proces. Daarna evt overschilderbaar mocht dat nodig zijn. Heb de aanwezige roest bespoten met "epoxy brunox". Dit had ik nog in spuitbare versie... Dit moet de roest omvormen en vastzetten... eenmaal droog kan je dit ook best naspuiten. Tunnel grondig behandelen is nog niet zo eenvoudig... zou hem in een badje moeten leggen 😉 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Je kan ook tectyl gebruiken, voor kokers en tunnel; https://www.keverland.nl/contents/nl/p1760.html Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 Tunnel behandelen met Fluid-Film spuitbus waarop een verlengsonde van 60cm. Simpel en kost bijna niks. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 5 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2020 @Edwin ik heb zo'n bus "fluid film" met verlengstuk besteld... als dat werkbaar is met zo'n verlengstuk lijkt me dat ideaal om de tunnel overal te bereiken. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 6 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2020 frame, billen, spatbord en handschoenenkastje voorzien vaneen laag owatrol 2 Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 7 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2020 stuurstang weer op zijn plaats... as van de draagarm monteren was wel wat tricky... 1 Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 9 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2020 motor der terug onder gestoken... enkel uitwendig wat opgesmukt en een lekkende dichting tussen de schakelklok en het carter vervangen, heb hem nooit grondig getest en wil dit eerst doen voor hier iets aan te veranderen. De 400 meter die ermee gereden heb, zeggen niet alles, op het eerste gevoel wel in orde. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 november 2020 Delen Geplaatst: 12 november 2020 Ik vraag mij dan af wat je bedoelt met; "de as van de draagarm monteren was wel wat tricky". IMHO is dat niet mogelijk zonder een pers. 1 Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 13 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2020 as met lagers een nachtje in de vriezer tot -18°C en de stuurstang opgewarmd tot +/- 60°C en dan lukt dat ook zonder pers... het tricky stuk is dat je dan niet moet treuzelen, want dan is het warmtevoordeel verdwenen. Eens de as goed gepositioneerd is in het gat, krijg je die er volledig ingedreven, De lagers daarna positioneren, tussen de bankschroef gezet om ze verder op hun plaats te krijgen... Een pers zou voor deze toepassing natuurlijk veel handiger zijn... die heb ik helaas niet. Ik had vooraf al eens gezocht welke passing deze verbinding zou hebben, hier vind ik helaas niets van terug. Anders kan je perfect berekenen welk temperatuurverschil je moet voorzien voor de verschillende delen. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 13 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2020 1 minute ago, Andy72 said: as met lagers een nachtje in de vriezer tot -18°C en de stuurstang opgewarmd tot +/- 60°C en dan lukt dat ook zonder pers... het tricky stuk is dat je dan niet moet treuzelen, want dan is het warmtevoordeel verdwenen. Eens de as goed gepositioneerd is in het gat, krijg je die er volledig ingedreven, De lagers daarna positioneren, tussen de bankschroef gezet om ze verder op hun plaats te krijgen... Een pers zou voor deze toepassing natuurlijk veel handiger zijn... die heb ik helaas niet. Ik had vooraf al eens gezocht welke passing deze verbinding zou hebben, hier vind ik helaas niets van terug. Anders kan je perfect berekenen welk temperatuurverschil je moet voorzien voor de verschillende delen. met de O-ringen is het wel fout gegaan, deze had ik beter over de benen van de draagarm gespannen om als laatste tussen de stuurstang en de vork te trekken. Volgens mij niet zo erg, die zitten daar enkel om ophoping van vuil tussen deze tweed delen te vermijden, er zit nog een extra afdichting in de draagarm voor de lagers die het vuil buiten houden... Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 14 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2020 Koppeling en remmen nog wat afgesteld... en klaar voor een proefritje... kilometerteller doet het nog niet, vond die interne kabel precies al wat aan de korte kant. Moeten we nog eens nazien, evenals de achterste pinkers. Misschien de massa onderbroken omwille van owatrol behandeling?? Voor de rest doet hij het prima. Ik ga toch nog even op zoek naar een zwarte zadel van het juiste jaartal. Vond hem er iets leuker uitzien, onmiddellijk na de owatrol behandeling, de glans is er vanaf door de nabehnadeling met blanke lak. 2 Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 15 november 2020 Delen Geplaatst: 15 november 2020 De rode Vnb1 Augsburg van je profielfoto’s komt mij bekend voor. Was ooit gestationeerd in Heusden-Zolder en heeft een mooie waterdecal sticker van een vespaclub te Heusden in de jaren 50. Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 15 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2020 die beschrijving klopt inderdaad 😃 Ondertussen toch al iets meer dan 4 jaar bij mij Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 7 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2020 Ondertussen een zwart zadel op de kop kunnen tikken... ziet er toch beter uit 😀 Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 30 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2020 Nog steeds problemen met de kilometerteller... eerst de nieuwe gain wat ingekort om wat meer lengte van de binnenkabel vrij te maken. De speedo werkte even, weliswaar met een tikkend geluid, alsof er iets niet goed zat. De binnenkabel was vrij snel over ter hoogte van de aansluiting aan de teller. Ik had nog een oude binnenkabel liggen, die erin gedaan en deze ging quasi onmiddellijk op dezelfde plaats over. Ik ga de teller eens op een andere manier proberen aan te drijven om te zien wat er mis gaat. Heeft er iemand al iets gelijkaardigs met een teller aan de hand gehad, te zwaar draaien of blokkeren? Eventueel reparatie tips? De binnekabel gaat mooi rond wanneer de teller niet is gekoppeld... Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 Heb onlangs een VNB gerestaureerd teller zat ook vast. Met een klein schroevendraaiertje dat precies in het vierkantig gat past waar de kabel in komt, voorzichtig links /rechts draaien na het inspuiten met WD40 en na een tijdje was ie los. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen