kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Beste Allemaal, Ik heb enkele jaren geleden een bouwpakket vespa vnb van 1959.i Ik heb hem gekocht met het origineel aankoopfactuur en origineel italiaanse nummerplaat. Hij is door de vorige eigenaar die hem heeft gekocht bij een antiekhandelaar in italie herspoten geweest in het mat zwart met rood. nu zou ik deze willen restaureren en proberen te maken met alle juiste details van een 1959 . Nu heb ik ondertussen al gelezen dat een 59 verschillende kleine details anders heeft dan een later model. Mijn vespa zou een vespa vnb1 van november 1959 zijn met chassisnummer 04264 Wie kan mij op al die details wijzen,zodat ik kan proberen om dit zo goed mogelijk na te streven. Groeten uit het zonnige Wommelgem :-) Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Chassis klopt iig met bouwjaar. Fotooooos? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Aan de hand van een aantal (liefst veel) foto's zullen we de nodige opmerkingen/verbeteringen oplijsten…. Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 ik heb een vnb1 gehad, maar moet foto's zien om iets te kunnen zeggen. in ieder geval moet de headset een split unit zijn. Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 3 uur geleden, Sjoerdo zei: ik heb een vnb1 gehad, maar moet foto's zien om iets te kunnen zeggen. in ieder geval moet de headset een split unit zijn. Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 ik ga alles nog verder demonteren om het beter voor te bereiden om te spuiten. de te spuiten delen heb ik (denk ik) allemaal. Voorspatbord, frame, stuurdelen,wielen,zijkbakken.is er nog iets dat ik mee moet laten spuiten?het zou een beetje dom zijn om 2 keer dingen te moeten laten spuiten. De originel kleur was pistache groen. Nu heb ik gelezen dat de origine kleur door max meyer. gemaakt is.Maar ik veronderstel dat die kleurcode door andere verfleveranciers ook gemaakt kan worden. Wat is de juiste benaming van deze verfcode? Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Pistache groen? Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840) Niet vergeten mee te spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!) Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Mijne was een licht blauwe in O lak. De standaard zat per zijde vast met 1 bout ipv 2 zoals later dit klopt bij jou frame, mijn claxon was ook zwart, billen zonder sier trim klopt ook. Ik vind de tank dop er wel wat raar uitzien, ziet er niet origineel uit... Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 24 minuten geleden, Sucho10 zei: Pistache groen? Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840) Niet vergeten mee te spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!) als ik de chrome lichtschakelaar mee laat spuiten is het wel juist,of moet het ook een ander model zijn. Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 19 minuten geleden, Sjoerdo zei: Mijne was een licht blauwe in O lak. De standaard zat per zijde vast met 1 bout ipv 2 zoals later dit klopt bij jou frame, mijn claxon was ook zwart, billen zonder sier trim klopt ook. Ik vind de tank dop er wel wat raar uitzien, ziet er niet origineel uit... die tankdop was mij ook opgevallen.ik zou liever de juiste erbij hebben maar deze is makkelijker omdat je hem op slot kan doen Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 Heb je al Belgische papieren ? ,? als je deze nog niet hebt zou ik deze als eerste in orde maken gewoon om u een grote teleurstelling achteraf te besparen van veel geld in een scooter gestoken te hebben en er dan op een legale manier niet mee op de weg te kunnen grtz sidvespa Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 maart 2020 Delen Geplaatst: 25 maart 2020 1 uur geleden, Sucho10 zei: Pistache groen? Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840) Da’s idd de enige correcte kleur. De mijne heb ik (op de motorinhoud, schuine poor en uitlaat na) volkomen factory original herbouwd. Mogelijk ben je wat met deze fotootjes. De kleur op de “na” fotootjes lijkt warmer en dieper dan het is; komt wellicht door het zomerse avondlicht, toen. Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 55 minuten geleden, sidvespa zei: Heb je al Belgische papieren ? ,? als je deze nog niet hebt zou ik deze als eerste in orde maken gewoon om u een grote teleurstelling achteraf te besparen van veel geld in een scooter gestoken te hebben en er dan op een legale manier niet mee op de weg te kunnen grtz sidvespa P apieren zijn al in orde.bedankt voor de tip!! Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 2 uur geleden, Sucho10 zei: Pistache groen? Ik dacht eerder Grigio Celeste Chiaro (MaxMeyer 1,298,8840) Niet vergeten mee te spuiten: de lichtschakelaar op 't stuur (deze hier op de foto is chromé en dus niet ok), ook het achterlicht is niet chromé maar een gelakt type (zeer zeldzaam!!) Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 25 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2020 De italiaanse documentatie is een mooie extra.daarmee dat ik hem ook liever zo origineel mogleijk maak. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 26 maart 2020 Delen Geplaatst: 26 maart 2020 Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself). En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 maart 2020 Delen Geplaatst: 26 maart 2020 44 minuten geleden, Sucho10 zei: En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden. De schakelaar is sowieso niet de goede. Hier een (povere) repro: https://www.sip-scootershop.com/nl/products/lichtschakelaar+voor+vespa+_89471500 Groetjes, nero. Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 26 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2020 9 uur geleden, Sucho10 zei: Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself). En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden. 9 uur geleden, Sucho10 zei: Op de foto's van Frederik zit een sierlijst rond het schutbord. VNB1 had deze van fabriek af niet (werd me destijds bevestigd door het museum in Pontedera en ook door Mauro Pascoli himself). En nog vergeten: het afdekplaatje aan het voorwiel dient ook gelakt te worden. benzinetank ook mee in kleur, en zijn er delen van de motor die ook mee in kleur moeten Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 27 maart 2020 Delen Geplaatst: 27 maart 2020 Van de motor wordt niks gelakt. Een aardigheidje is het zadel: of wel 2 aparte (zadel en kussen) ofwel 1 duozadel (was destijds een optie!!!). Link naar reactie
kurt030 Geplaatst: 27 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2020 2 uur geleden, Sucho10 zei: Van de motor wordt niks gelakt. Een aardigheidje is het zadel: of wel 2 aparte (zadel en kussen) ofwel 1 duozadel (was destijds een optie!!!). 2 uur geleden, Sucho10 zei: Van de motor wordt niks gelakt. Een aardigheidje is het zadel: of wel 2 aparte (zadel en kussen) ofwel 1 duozadel (was destijds een optie!!!). deze heeft een duo zadel.maar ik weet niet waar ik het heb gelaten :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.