Jump to content
Vespaforum.be

Vraagje over white walls.


Blue3630

Recommended Posts

Posted

Beste

 

Ik ben op zoek naar banden "white walls" met een sportiever profiel voor onder mij GL 150. Heeft hier iemand soms ervaring mee dan mogen jullie dit gerust delen hier.

CST, Sava, ...weatherman van schwalbe maar deze zijn nergens of moeilijk te krijgen.

 

Alvast bedankt!

Posted (edited)

Sportiever profiel èn whitewalls... Misschien kun je dan beter gewoon de juiste band kopen die je wilt en er van die whitewall ringen tussen monteren? Gaan voor een B- of C-Merk band zou is sowieso niet doen. IK had een setje Conti's met whitewalls (echter wel een oud profiel band), duur maar okay.. maar dat sportievere profiel vind ik toch ook fijner rijden dus nu S1's.

Of als je een iets klassiekere look wilt kun je ook gewoon de letters inkleuren met een bandenstift zoals ik heb gedaan. 

M78WyRg.jpg

Of je kleurt zelf de hele zijwang wit ;)

 

Edited by pdvd
Posted

Thanks voor de reactie P. Nu ik rij niet veel met de Vespa. Ik wil hem gewoon wat specialer maken. De S1 had ik op mijn px. Voor de langere tochten. 

Grtz

Posted

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

  • Like 1
Posted
6 uur geleden, Pilaf zei:

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

Hey bedankt voor de reactie, nu de Sava's toch aan bod zijn gekomen. Zoals ik het lees is Sava en Mitas samen gegaan en gaan ze onder de merknaam Sava door. Iemand van mijn club heeft ze liggen de Sava mc18. Heeft er eind mei in Italië door het droge en natte weer gereden en hij was positief over de prestaties . Kheb ze ineens zelf besteld om ze eens te testen. Kwa prijs zijn ze vergelijkbaar met de S1 van Michelin. Ben benieuwd.

Posted

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

  • Like 1
Posted
40 minuten geleden, Pilaf zei:

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

 

Screenshot_20190622_091515_com.android.chrome.jpg

Posted
2 uur geleden, gem zei:

Continental White walls zijn schuivers.

Hear, hear! 

Posted
11 uur geleden, gem zei:

Continental White walls zijn schuivers.

Heeft niets te maken met die whitewalls. Die K62 whitewall is echt gewoon een goede band en dezelfde als de gewone K62. Ik heb er zo'n 8000 kilometer zwaar bepakt mee door eruopa gereden en reden echt wel goed voor banden met dit profiel. 

Als je whitewalls wilt dan wil je iets meer en extra en daar betaal je voor als je goede wilt. 

IMG_20170722_132324193_HDR.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Posted
Op 22/6/2019 om 09:17, Blue3630 zei:

Voila, de dees zijn het. Zal zeker reviewen als ze erop liggen!!

 

Grtz

 

IMG-20190625-WA0029.jpg

  • Like 1
  • 1 year later...
Posted
Op 26/6/2019 om 11:44, Blue3630 zei:

 

IMG-20190625-WA0029.jpg

En hoe rijd de mc18?

Mvg

  • 3 years later...
Posted

Ik heb whitewalls van continetal en best tevreden van. Alleen beginnen ze wat geel te kleuren. Waarschijnlijk van de ouderdom. Heb vanalles geprobeerd. Met Cif, witte schoenstick,... Enig idee hoe ik ze toch terug wit krijg?

Ik dacht nog aan bleekwater maar das misschien te riskant ivm chemische reacties?

Posted

Dasty allesreiniger,  komen ze weer nieuw uit . Even laten in trekken en dan weg vegen met een vochtige doekje met dasty .

Opletten met vernislaag of verf van je velg . Kan na enkele keren vegen je verf afdoen. 

Posted

Dash witter dan wit. Ik deed ze vroeger met een sopje van waspoeder...

 

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...