Frissenappel Geplaatst: 22 februari 2019 Delen Geplaatst: 22 februari 2019 Op 19-2-2019 om 00:03, stefan vna zei: Spuit ik dit met een 1.7 of 2.0. Groter heb ik niet 1.7 is goed. Je kan iets meer verdunnen als je nevel niet optimaal is Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2019 kan iemand mij de juiste afstand geven tussen de onderkant van de neus naar het spatbord zoals op de foto hieronder. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 3 maart 2019 Delen Geplaatst: 3 maart 2019 Alleszins minder dan 6 cm... Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2019 jan ik weet dat het minder is, is maar een voorbeeld van hoe je moet meten 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 13 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2019 De neus zit erop en net de lassen opgeschuurd. 3 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 17 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2019 Het schuren is begonnen 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 6 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2019 Vandaag epoxyprimer hespoten 1 Link naar reactie
Vinny Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Ziet er mooi uit. Ga je de finish ook in openlucht spuiten? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2020 na een jaartje mijn project terug opgenomen. de neus stond er niet mooi op en was zeer slecht gelast dus helemaal opnieuw begonnen. de nieuwe neus nu deels verlijmd met 3m 2 componenten lijm. staat nu veel mooier. de linker bil was vroeger zwaar beschadigd vorig jaar wilde ik deze nog redden maar nu besloten om er toch maar een nieuwe in te lassen. vandaag stuk eruit gehaald en het nieuwe bijna pasklaar gemaakt. nu met een tigweld alles opnieuw op zijn plaats. 3 Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 7 mei 2020 Delen Geplaatst: 7 mei 2020 Jeetje, dat is een flinke klus geworden. succes met het vastlassen! Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 9 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2020 Vandaag de deuk aan de benzinetank eruit gehaald niet simpel zat aan de hendel van de benzinedop dus tank opengeslepen puuntlasjes uitboren en dan uitdeuken en tank van binnen helemaal proper gemaakt. Inspuiten met olie en klaar om terug te lassen 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 10 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2020 Had nieuw deksel gekocht voor de rechterbil. Echter aftermarket was kleiner dan origineel en paste niet perfect. De gril van het origineel stond vrij krom en moeilijk om te bewerken. Dus maar de gril van de nieuwe genomen in het deksel van de oude 2 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 10 mei 2020 Delen Geplaatst: 10 mei 2020 Een tip die ik ooit eens heb gekregen om plaat in te lassen is eerst het nieuwe, in te lassen, stuk er bovenop vastpunten. Dan met een dun inoxschijfje onder een hoek van 45graden rondom rond slijpen en tegelijk vastpunten. De nieuwe plaat valt mooi in de oude en de plaat past dan perfect met een minimale naad. Hopelijk ben jij er evenveel mee als ik er mee was destijds. 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 24 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2020 Vandaag bil erop gezet. Allereerste tig gelast moeilijk maar toch gelukt 2 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 mei 2020 Delen Geplaatst: 26 mei 2020 gaaf om te zien, een zou dat ook nog eens goed onder de knie willen hebben, dat lassen. Link naar reactie
Thys Geplaatst: 26 mei 2020 Delen Geplaatst: 26 mei 2020 Wat een mooi werk! prachtig om te zien. Ga je nog meer aan deze Vespa lassen? Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 26 mei 2020 Delen Geplaatst: 26 mei 2020 (aangepast) Mooi werk! Ik ga straks zeker wat van je tips kunnen gebruiken! moet een flink stuk geamputeerd worden... 26 mei 2020 aangepast door Sjoerdo Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 27 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2020 Dit weekend moet ik de gril in het luikje lassen stuur nog fotos door Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 27 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2020 @Daan gewoon doen 3 weken geleden nog nooit een lasapparaat van dichtbij gezien na wat oefenen en veel youtube lukt het wel Link naar reactie
Daan Geplaatst: 28 mei 2020 Delen Geplaatst: 28 mei 2020 Oke, Heb mijn veloce nu weggebracht. Nieuw beenschild, delen vd tunnel, binnenpaneel onder de tank en achter onder de kentekenplaat en achterlicht. Als ik zie wat het allemaal kost, dan had ik daar een heeel mooi lasapparaat voor kunnen kopen. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 28 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2020 @Daan heb alles besteld bij hbm kostte me 400€ 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 30 mei 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2020 Vandaag gril ingelast. aftermarket is echt brol was precies lassen op een blikje bier en trok krom maar al bij al een goed resultaat 2 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 30 mei 2020 Delen Geplaatst: 30 mei 2020 zo een stukken wordt best alternerend puntje per puntje gelast, niet met lange "rupsjes". Zo kan je de hitte in de plaat onder controle houden en vervorming tot een minimum beperken. Af en toe met perslucht over blazen om af te koelen kan ook geen kwaad. 2 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 8 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2020 2 delen waren niet goed gelast uitgeslepen en nieuwe stukken ingezet Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen