Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Thys

Leden
  • Items

    92
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen club
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VL1T (1955)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    's-Hertogenbosch
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

1.271 profielweergaven

Thys's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Recente badges

49

Reputatie

  1. Thys

    Vl3T met serienummer vl2t

    Ikzelf heb een VL1T met het nummer van een VL2T (46###). Blijkt een Misa model te zijn, dus wellicht is jouw Struzzo ook ergens anders geassembleerd dan in Italië. Maak eens meer foto's, mogelijk zijn er wat andere herkenningspunten. (al zie ik dat de Vespa gerestaureerd is, dus mogelijk is niet alles meer origineel).
  2. Wat een mooi werk! prachtig om te zien. Ga je nog meer aan deze Vespa lassen?
  3. Thys

    Vespa?

    Kijk ook eens naar de plek waar het reservewiel op de tredeplank gezeten zou kunnen hebben!
  4. Thys

    Another barn find

    Mooie schuurvondst! nog mooiere Patina :). In een ander topic plaatse ik het onderstaande: "Over de productie van MISA is niet veel bekend. Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept. De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken. De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model."
  5. Thys

    Vespa struzzo - log

    Er zijn (chemische) middeltjes om de roest uit je tank te krijgen. Vooral belangrijk om de tankcoating weer te herstellen om te zorgen dat roest niet snel terug komt. Maskes heeft hier spullen voor. Er zijnook alternatieven als de binnenkant trommelen met stenen of de tank afvullen met azijn, maar daar ben ik ooit zo'n fan van. Wat betreft de motor, bedoel ik: zet de motorkap eens open en maak een foto
  6. Thys

    Vespa struzzo - log

    Het rode lijkt me origineel! Dus dat is een goed teken! De luchtfilter is overigens niet de originele (volgens mij van een 125cc), maar ook dat ziet niemand Hoe ziet de rest van de motor eruit?
  7. Thys

    Vespa struzzo - log

    Andere kleuren kwamen pas op latere modellen. Deze kleur heb ik ook nog nooit eerder voorbij zien komen, maar ik sta open voor verrassingen De rode kleur zou moeten zitten aan de binnenkant van het frame, binnenkant voorspatbord, binnenkant zijbillen en onderkant van de benzinetank. Maak eens een foto van de tank, daar kan je het vaak aan zien of het een twee laag is of niet.
  8. Thys

    Vespa struzzo - log

    Dat is inderdaad wat ik bedoel met geknepen uiteinden van de vloerstrips. Wat betreft de kleur. Deze lijkt mij wat te geel. De originele kleur van dit model is wat grijzer: https://www.vespafarben.de/suchfilter/15048-grigio/. Maar dit maakt voor de Rat-look niet veel uit natuurlijk
  9. Thys

    Vespa struzzo - log

    Het is inderdaad een VL3 'Struzzo' geproduceerd door Misa. Deze zijn te herkennen aan de vloerstrips (geknepen uiteinden ipv eindstukjes), het geplakte Vespa embleem (welke bij jou er niet eens meer zit :)) en het Donza zadel. Wat ga je aan het uiterlijk doen?
  10. Vorige week m'n vriendin over gehaald om Oud en nieuw te vieren in Napels en meteen geboekt. Na deze foto's krijg ik er nog meer zin in!
  11. Thys

    Bare metal - tips?

    Ook niet met een goede 2K clear coat?
  12. Thys

    Bare metal - tips?

    Op een paar onderdelen na, weet ik dat 100% zeker. Poedercoaten ziet er hetzelfde uit als egale lak.
  13. Thys

    Bare metal - tips?

    http://www.vespaclubnoordholland.nl/MichielHuisman Hier een link naar een filmpje over de Vespa van Michiel Huisman welke ook geloogd is.
  14. Thys

    Bare metal - tips?

    Als je het volledig wil ontlakken kan je het beter laten logen. Hierbij krijg je geen krassen door schuren of ruw oppervlak door stralen.
  15. Thys

    Bare metal - tips?

    Is het de bedoeling om de Vespa eerst helemaal kaap te maken (lak eraf) of wil je de 'roestige' lak nog laten zitten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...