

Thys
Members-
Posts
92 -
Joined
-
Last visited
Scooter Gegevens
-
Scooterclub
Geen club
-
Mijn Scooter(s)
Vespa VL1T (1955)
Persoonlijke Gegevens
-
Woonplaats
's-Hertogenbosch
-
Land
Nederland
Recent Profile Visitors
997 profile views
Thys's Achievements
-
Ikzelf heb een VL1T met het nummer van een VL2T (46###). Blijkt een Misa model te zijn, dus wellicht is jouw Struzzo ook ergens anders geassembleerd dan in Italië. Maak eens meer foto's, mogelijk zijn er wat andere herkenningspunten. (al zie ik dat de Vespa gerestaureerd is, dus mogelijk is niet alles meer origineel).
-
Wat een mooi werk! prachtig om te zien. Ga je nog meer aan deze Vespa lassen?
-
Kijk ook eens naar de plek waar het reservewiel op de tredeplank gezeten zou kunnen hebben!
-
Wat voor stempel/nr heb je gevonden waaruit blijkt dat het om een MISA gaat? En wat zou je willen weten over de serienummers?
-
Wat voor onderdelen zoek je?
-
Mooie schuurvondst! nog mooiere Patina :). In een ander topic plaatse ik het onderstaande: "Over de productie van MISA is niet veel bekend. Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept. De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken. De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model."
-
De VL1T MISA heeft dus geen plaklogo's. Maak eens een foto en zet hier online. (gewoon benieuwd :))
-
Over de productie van MISA is niet veel bekend. Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept. De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken. De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model.
-
Ik heb mijn cilinder laten boren en honen bij ATM cilinders in Oirschot. Kostte me €40, dus niet duur. www.atmcylindertechnics.nl/
-
Prachtige machine! Hoe kom je eraan?
-
Gaaf, ik heb er ook zoeen! De eerste Misa modellen zijn te herkennen aan de afwijkende serienummers. De VL1 werd in Italie gemaakt met serienummer VL1T*01001 t/m VL1T*17000. Bij de Misa modellen liepen de serienummers van de VL1 verder dan 17000, terwijl Italië allang overgestapt was naar de VL2.
-
Ik heb mijn cilinder laten honen door ATM in Oirschot NL. Zij hebben jarenlange ervaring. https://www.atmcylindertechnics.nl Overigens kostte het maar €40 om een 150cc cilinder te laten honen. Overigens; volgens mij werkte Acma niet met VL vin nummers. Is het wel echt een Acma of een Italiaan?
-
Maskes verkoopt spuitbussen met MM kleur in de webshop: http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Spuitbus-Max-Meyer-op-kleur-
-
Europa wil verbod op tweetaktmotoren in brommers en grasmach
Thys replied to Grappa's topic in Road rules & Driving Licenses
Die zorgen niet voor uitstoot en vervuiling in de stad, waar mensen wonen en werken. Overigens ben ik het met je eens dat ze cruiseschepen en kolencentrales ook aan moeten pakken.