Jump to content
Vespaforum.be

Thys

Members
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

48 Excellent

1 Follower

About Thys

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen club
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VL1T (1955)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    's-Hertogenbosch
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

513 profile views
  1. Thys

    Another barn find

    Mooie schuurvondst! nog mooiere Patina :). In een ander topic plaatse ik het onderstaande: "Over de productie van MISA is niet veel bekend. Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept. De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken. De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model."
  2. Thys

    Vl1T m.I.S.A.

    De VL1T MISA heeft dus geen plaklogo's. Maak eens een foto en zet hier online. (gewoon benieuwd :))
  3. Thys

    Vl1T m.I.S.A.

    Over de productie van MISA is niet veel bekend. Maar ik ben zelf in het bezig van een VL1T Misa (nog steeds in restauratie :)) en heb me er daarom een beetje in verdiept. De MISA fabriek in Jette begon met produceren begin 1955 waaronder ook de VL1T (Struzzo). Ze wijken niet af van de Italiaanse uitvoeringen, omdat in het begin alle onderdelen nog uit Italië kwamen. Pas vanaf VL3 zijn ze o.a. afwijkende voetstrips en plaklogo's gaan gebruiken. De MISA modellen zijn te herkennen aan het serienummer. Waar ze in Italië al begonnen aan de productie van de VL2, gingen ze in België nog vrolijk door met de VL1. Mocht je een serienummer hebben boven de VL1T*17000* is het hoogstwaarschijnlijk een MISA model.
  4. Thys

    Vespa v14t

    Een van de mooiste Vespa's ooit gemaakt. Ga je hier alle vorderingen bijhouden?
  5. Thys

    Honen en boren

    Ik heb mijn cilinder laten boren en honen bij ATM cilinders in Oirschot. Kostte me €40, dus niet duur. www.atmcylindertechnics.nl/
  6. Thys

    Bacchetta restauratie

    Prachtige machine! Hoe kom je eraan?
  7. Thys

    Vl1T 1956 acma

    Gaaf, ik heb er ook zoeen! De eerste Misa modellen zijn te herkennen aan de afwijkende serienummers. De VL1 werd in Italie gemaakt met serienummer VL1T*01001 t/m VL1T*17000. Bij de Misa modellen liepen de serienummers van de VL1 verder dan 17000, terwijl Italië allang overgestapt was naar de VL2.
  8. Thys

    Vl1T 1956 acma

    Ik heb mijn cilinder laten honen door ATM in Oirschot NL. Zij hebben jarenlange ervaring. https://www.atmcylindertechnics.nl Overigens kostte het maar €40 om een 150cc cilinder te laten honen. Overigens; volgens mij werkte Acma niet met VL vin nummers. Is het wel echt een Acma of een Italiaan?
  9. Maskes verkoopt spuitbussen met MM kleur in de webshop: http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Spuitbus-Max-Meyer-op-kleur-
  10. Die zorgen niet voor uitstoot en vervuiling in de stad, waar mensen wonen en werken. Overigens ben ik het met je eens dat ze cruiseschepen en kolencentrales ook aan moeten pakken.
  11. Kan je het een Burgemeester van een stad kwalijk nemen als je de resultaten van luchtmetingen in de stad ziet in combinatie met rapporten van TNO over vervuiling door tweetakt motoren?
  12. Zitten toch wel een paar unieke Vespa's bij zoals een Vespa 98, Vespa U, Vespa GS VS1. Geschatte prijzen in een veiling moet je altijd met een korrel zout nemen
  13. Thys

    Faro basso

    Wat is het chassisnummer? Die geeft het beste weer welk model het is.
  14. Deze? https://link.marktplaats.nl/m1357133485
  15. Thys

    Aspen 2

    In 98 is ook gewoon E5, wat betekent dat er 5% Ethanol in zit. Dat er in 98 minder zit, is dus niet waar. Alleen BP en Firestone hebben een speciale 98 mix voor oldtimers zonder ethanol.
×
×
  • Create New...