Gio Geplaatst: 27 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2018 Ben intussen verder gegaan met het werk , moet zeggen dat je stilaan hard aan worden is maar nog tot vanavond zal je wel uitgehard zijn , dus 24u maximum wachttijd. In mijn geval gaat het voor maandag worden , dus meer als 24u Heb wat foto's gemaakt , moet wel zeggen dat het nog niet klaar is ( lichtjes vrezen , schuren en polieren ) de intake vlak .Dit ga ik met de oudere krukas en lager de zelfde die ik erin ga steken passen tot dat er niets aansleept . Nu weet ik niet 100% meer de afstand tussen de carter en krukaswang ,'k dacht iets van 0.10 of 0.15 opening . Mag iemand het weten , shoot maar. De andere deel van de carter ga ik alleen het kleine gedeelte wegwerken waar de dichting opkomt . Binnenin heeft het niet veel zin . Ben zeer benieuwd , anders toch zelf mogen meemaken en ervaring rijker welke kant die maar ook gaat . Als het niet los komt dan lijkt me dan natuurlijk de ideale goed koper oplossing als je geen lastoestel bij de hand hebt voor alu of bij een bedrijf gaan . Link naar reactie
Gio Geplaatst: 28 april 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2018 Toch kon ik het niet laten tot maandag, heb ik verder gedaan. Het is met de dremel geschuurd en gepolijst , is helemaal krasvrij . Bij het eerste foto waar het kleine stukje blinkt, is door het schuren iets te lang opgeweest en iets voelbaar. Voor de rest lijkt me oke. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 8 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2018 (aangepast) In de weekend nog iets kunnen doen, maar we komen er wel ... De keerring zijn allemaal van corteco bleu gummy, moet wel zeggen dat het beter in ging aan de kant van de koppeling. Met de metalen was het nooit zo goed gekomen. Zie foto's De rest volg nog , deze week normaal gezien moet het klaar zijn !! 8 mei 2018 aangepast door Gio Link naar reactie
Gio Geplaatst: 11 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2018 En bij deze, is alles terug de "oude dame" geworden .Klinkt soepel en mooi . Nu nog weer een paar 100 km roderen voor de zuigerveren en lagers . Heb nu een 35km gereden, wel in twee keren . En voorlopig hier en daar nog een kleine afstelling zoals koppeling versnelling bijspannen . Ben benieuwd ! Mvg Gio 1 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 11 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2018 Ben wel stap voor stap in de goede richting aan gaan, dankzij door jullie hulp uiteraard ! Bij deze bedank ik jullie allemaal voor de nuttige tips/ tricks om gelukkig weer met een smile de baan op kan . Mille grazie amici. Saluti Gio Link naar reactie
Gio Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Even ter info, heb nu 1500 km erop zitten. Er is niets meer gebeurd, alles werkt nog perfect. Haal de top zonder enige moeite. Op 1000 km olie ververst, geen olie verlies. En het belangrijkste is, geen benzine in olieboit aanwezig. Het is gelukt ga ik vanuit , als ik me zelf gerust mag stellen. Dit kan ik aanraden aan iedereen die met dit probleem zitten. Tot 1500 km gegarandeerd Maar er mag hoop ik nog een 0 achter komen. 1 Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 5 oktober 2018 Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 13 hours ago, Gio said: Op 1000 km olie ververst, geen olie verlies. En het belangrijkste is, geen benzine in olieboit aanwezig. Dit staat volledig los van het inlaatvlak uiteraard, benzine in de versnelingsbakolie kan enkel door een defecte oliekeerring op de krukas kant koppeling of slechte carterdichting tussen de twee helften... Link naar reactie
Gio Geplaatst: 5 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2018 Klopt helemaal , wou alleen zeggen dat het me nog niet was overgekomen met deze blok door niet de juiste 2x de zelfde oliekeerring was . Daarmee ook benzine in de versnellingsbak terecht kwam. Sloot niet goed af . Alvast bedankt voor nog een duidelijke punt neer te pennen. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 7 oktober 2018 Delen Geplaatst: 7 oktober 2018 Mocht het tzt nog nodig zijn, deze reed-valve oplossing is erg handig, past tussen standaard carb-bak en carters: https://www.scooter-center.com/en/3331597/intake-manifold-for-reed-valve-lth-vespa-vna-vnb-vbb-vbc-gt-gtr-sprint-rally-px-cosa-reed-valve-below-si-carburettor?number=3331597 https://www.lambretta-teile.de/Reed-valve-manifold-for-below-Si-carb-Vespa-PX-Sprint-VNA-VBC Link naar reactie
Gio Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2018 (aangepast) Heb deze ook , maar niet meer erop gedraaid na deze herstelling. Maar idd , wel handig als je het hebt. 7 oktober 2018 aangepast door Gio Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 7 oktober 2018 Delen Geplaatst: 7 oktober 2018 Handig wel maar ik heb deze ook eens gemonteerd op een 200 blok die terug gaf langs de carbu en zonder aanpassingen te frezen onder de manifold werkt dit volgens mij niet perfect. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 7 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2018 Bij mij werkte het wel. Maar alleen bij relantie op het moment dat mijn oliekeerring kapot was kunnen testen . Maar geen km mee gereden . Hierbij kan ik niet meer over zeggen of je in zijn top of lager het goed zou doen of verschil maakt ? Alleen het mengsel binnen houden en ook het geluid neemt wat af bij het luchtfilter. Dit was me wel opgevallen dat je stiller klonk bij opendraaien. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 13 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2020 Bij deze even een klein update, Nu 4000km verder en alles werkt nog steeds goed. Start goed en rijd goed, niets aan te merken. Haalt de top nog steeds zonder enige moeite. Alles gaat zeer soepel. Hopen op nog verder te kunnen genieten zoals het nu is. Gr 3 Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 18 maart 2022 Delen Geplaatst: 18 maart 2022 Hoi Gio! Even een topic tot leven roepen hoor... Wat voor spul heb je in je carter gebruikt? Vespappa Link naar reactie
Gio Geplaatst: 18 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2022 Hallo , het is jb weld pasta . Deze bestaat uit 2 soorten om beide samen te mengen en aansmeren bij beschadigingen van het materiaal. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen