DAXX Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Gegroet, Voor ik zelf iets in elkaar begin te knutselen, was ik op zoek naar een tool voor die ophangrubbers uit uwe motorophanging te krijgen, bij SIP heb ik niets gevonden. Zijn er mensen die hun eigen tool hebben gemaakt of ergens gekocht, dan hoor ik het wel. Ik weet ook wel dat ge de rubbers oldschool kunt doorbranden,,maar dat ben ik niet van plan, ik heb van die Jockeys gekocht ter vervanging van de originele ophangrubbers en als die maten niet kloppen of iets anders, dan kan ik de oude eventueel terug monteren, vandaar . Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Ik gebruik gewoon een lange schroevendraaier/ tige/ volle staaf waarmee ik de silenblokken van binnen naar buiten kan uitkloppen. Als de ophangrubbers versleten zijn lukt dit wonderwel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 De stalen bussen in de rubber zitten in't midden niet tegen elkaar. In theorie kan je daar een plaatje tusenschuiven waartegen je dan met een verlengstuk van aan de zijkant kan kloppen/persen tot de silentblok uit 't carter is. De nieuwe erin krijgen is altijd moeilijker dan de oude eruit halen. Ik heb in't verleden nog silentbloken vervangen door Polyurethaanbussen van 'Clauss Studios'. Die waren zeer gemakkelijk om te monteren, geven 'iets' meer trillingen maar zorgen voor een stijvere ophanging. http://claussstudios.com/id52.html Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 En als ze erg vast zitten maak ik een trekker en gebuik een goed passende keilbout met een lang stuk draadeind. Dan een stuk steigerpijp van ongeveer 15cm lang met de diamer net groter dan het rubber. Dan een grote ring waar je het draadeind door heen steekt, moer erop en dan trek je het silentblock er netjes uit. Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 De werkwijze zoals hierboven beschreven maar dan met beeld , nu nog italiaans leren Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 En bij deze nog een kleine schets ter verduidelijking. Als er zoals speedracer zegt, ruimte zit tussen de bussen en er zit een opening, dan kan je de keilbout ook kan vervangen voor een gewone moer. Het principe van de trekker blijft hetzelfde. Bij mijn GS160 kan je er niet bij (geen opening bij motorophanging) en moest ik het met een keilbout doen. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 7 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2017 Alvast bedankt voor de reacties, Ik ga proberen de silentblocs er langs dezelfde richting uit te krijgen, want de bussen zitten echt tegen elkaar. Wat nog een optie zou zijn,volgens mij is om met een kragentrekker te werken,,anyway ik geef het dit weekend eens nen try out. De optie met een keilbout lijkt mijn ook wel een goed idee,,,eens kijken of ik er één vindt in de juiste diameter. CHEERS Link naar reactie
josse Geplaatst: 7 juni 2017 Delen Geplaatst: 7 juni 2017 grappig, ik heb daar enkele weken geleden flink op liggen vloeken. Was bij een oud 50s-blokje. Een regelrechte ramp ;-) Ik heb ze niet proberen te redden, gewoon rondom de as de rubbers kapot geboord en dan kreeg ik ze er vlot uit. Maar de originele er weer in, dat was een ander paar mouwen. Als je wil, kom je maar mijn M10-draadstang halen, daarmee heb ik ze er weer in getrokken. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 11 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Bon,ik heb da grapje in orde gekregen, geen noemenswaardige problemen tegengekomen en het resultaat, zonder testrit is fenomenaal,,in die zin, ik had nen enorme wiebel op mijn ophanging zelfs te voelen wanneer ge aan uwe achterband aan het sleuren was, je zag zelfs de motorophanging radiaal verschuiven op de motor bout, dus met die Jocjeys te plaatsen in de motorophanging en nen PLC Corse in de achterveer ophanging, staat dien nu blok wreed stijf in het chassis. Ik heb nen trekker en duwplaat laten maken in "Erthalon",maar heb die ni nodig gehad en mijn idee om alles langs 1 richting eruit te trekken is nen NO GO,er zit een vernauwing in het midden van diene blok. De originele rubbers die eruit kwamen, zagen er eigenlijk nog wreed goe uit, dus ik kan besluiten dat die originele eigenlijk niet voldoen, mijn gedacht. Eens kijken of ik in bijlage wat foto's kan plaatsen Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 juni 2017 Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Waarvoor vaseline allemaal ni goed is! Groetjes, nero. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 11 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2017 23 minuten geleden, nero zei: Waarvoor vaseline allemaal ni goed is! Groetjes, nero. nero,,,dat is gene vaseline,,,als het U "past" geef ik eens ter dege nen uitleg waarvoor ge vaseline gebruikt Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 juni 2017 Delen Geplaatst: 11 juni 2017 Hopelijk niet met een praktijkvoorbeeld!!! Alhoewel, met 13"- bandjes zal het nog wel meevallen... Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.