Cantodea Geplaatst: 24 december 2016 Delen Geplaatst: 24 december 2016 Het is dus niet een terugkeer naar de oude ophanging, maar wel een aangepaste versie van de oude ophanging, waarbij alle euvels van deze zijn opgelost of aangepast. Er wordt ook geen gewag gemaakt dat ze nu goedkoper zou zijn. Misschien is het wel zo dat de productiekosten lager liggen voor deze ophanging. trouwens zopas eens gekeken naar de Oostenrijkse Vespa website, waar de nieuwe modellen wel al voorgesteld worden. Ja, als je die prijzen in Oostenrijk ziet, dan kunnen wij in ons Belgenlandje nog niet klagen.. 6400 Euro voor een GTS 300.. Link naar reactie
motorhan Geplaatst: 24 december 2016 Delen Geplaatst: 24 december 2016 3 uren geleden, Cantodea zei: Het is dus niet een terugkeer naar de oude ophanging, maar wel een aangepaste versie van de oude ophanging, waarbij alle euvels van deze zijn opgelost of aangepast. Er wordt ook geen gewag gemaakt dat ze nu goedkoper zou zijn. Misschien is het wel zo dat de productiekosten lager liggen voor deze ophanging. trouwens zopas eens gekeken naar de Oostenrijkse Vespa website, waar de nieuwe modellen wel al voorgesteld worden. Ja, als je die prijzen in Oostenrijk ziet, dan kunnen wij in ons Belgenlandje nog niet klagen.. 6400 Euro voor een GTS 300.. Heb je een link naar die Oostenrijkse site Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 24 december 2016 Delen Geplaatst: 24 december 2016 17 minuten geleden, motorhan zei: Heb je een link naar die Oostenrijkse site http://www.vespa.at/home Link naar reactie
motorhan Geplaatst: 24 december 2016 Delen Geplaatst: 24 december 2016 3 uren geleden, Cantodea zei: http://www.vespa.at/home Bedankt voor de link. maar er staan weinig details foto's op van de 2017 modellen maar zo langzamerhand worden we steeds wat wijzer. (wat Vespa betreft dan) Met vr gr Han Link naar reactie
Skyloop1 Geplaatst: 24 december 2016 Delen Geplaatst: 24 december 2016 Je kan moeilijk een vergelijk maken daar je nooit weet of de technische cijfers correct zijn. Het euro 4 model zou maar een tank niet meer hebben van 8,5 liter volgens de laatste brochure ten opzichte van 9,5 liter voor het huidige model. Maar is dit effectief zo? En wat is nu het verschil in vermogen in technische cijfers tussen de GTS 300 euro 3 en euro 4 model? Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 25 december 2016 Delen Geplaatst: 25 december 2016 Hierbij de technische gegevens van de Vespa GTS 300 Euro 4, zoals deze op mijn certificaat staan. 1 Cylinder, S arrangement Engine Capacity: 278 CC Maximum Power: 15,6 kW at 7750 min. Maximim torque: 22 Nm at 5000 min. Power/Mass 0,098 kW/kg Fuel Type: E5 Maximum Speed +/- 120 km/h Transmission: C Gear Ratios: 1:6,24 2:6,24 3:17,60 Sound Level: Stationary: 85dB Drive by 73dB at engine speed 3875 min. Exhaust emissions measured: CO: 581 mg/km THC: 115 mg/km NOx: 54 mg/km CO2: 77 gr/km Fuel Consumption idle and free acceleration: 3,3l/100 km Mass: 160 Kg Maximum mass on front axle: 110 Kg Maximum mass on raar axle: 230 Kg Fuel Tank: 9,5 l +/- 0,5l Ik heb op enkele kilometers na bijna 1000 km op de teller staan. Het gemiddelde verbruik ligt nu op 3,7l/100km met een vlot rijgedrag, waaronder ik versta: normaal vlot optrekken, anticiperen op het verkeer en binnen de snelheidslimieten blijven zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Ik verleden week woensdag éénmalig de maximum snelheid gereden, waarbij op de teller 126 werd gemeten, de TomTom gaf 122 aan. Het optrekken en de hernemingen gaan zeer vlot, vooral versnellen van 40 naar 85 gaat superhard. De topsnelheid wordt moeiteloos bereikt. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat de topsnelheid wel eens elektronisch begrensd zou kunnen zijn. Tussen de 70 en 95 rijdt de Vespa super! De Vespa staat nu stil tot na Nieuwjaar. Op 3 januari wordt de eerste olie vervangen. Volgens mijn dealer gaat de motor pas na enkele duizenden kilometers zijn volle potentieel geven. Hopelijk zijn jullie nog iets wijzer geworden. Vrolijk kerstfeest aan allen, Cantodea Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.