JorisKE Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Goeiedag ik zit hier met twee stuks die ik in orde moet brengen. Ze hebben beiden 10 tal jaar stil gestaan en zijn in mijn ogen wrakken. Maar ze zouden motorisch nog goed moeten zijn. ik begin eerst aan de VBB want deze lijkt mij het beste. Wat ik dus al gedaan heb. Eerst de carbu gedemonteerd. Die geultrasoond en erna grondig afgespoelt en terug in elkaar gestoken met nieuwe pakkingen. Benzine heb ik vervangen door nieuwe. En deze geraakt in de carbu. Wat ik dit volgend wou doen is de ontsteking. Op dit voertuig staat een uitwendige bobijn. En hierbij zitten twee condensators. ik ga ervan uit dat die std is want heb het nog niet gezien aangezien dit mijn tweede vespa is die ik doe en redelijk nieuw ben. De bougie is nieuw en vonkt mooi blauw. Ik heb een gradenwiel gekocht en wou de ontsteking checken en evt de contactpunten vervangen. Echter het systeem met de circlips werkt niet. Als ik deze erop zet en de moet losdraai dan komt de circlips er gewoon uit. Dus denk dat het baantje van de clips wat is uitgesleten. Is er nog een manier om dat vliegwiel eraf te krijgen ? Want zon grote trekker heb ik niet. (Mocht er iemand in de buurt van halle zoersel even tijd en zin hebben om me even te helpen zou mooi zijn. ) Zijn er dus nog trekkers waar je dit mee kan en zo ja waar haal ik die ? Die vgla is hetzelfde verhaal enkel hangen hier enkele draden los uit de grondplaat dus die moet ik eerst even terug verbinden... Dus even om lang verhaal kort te maken, hoe krijg ik da vliegwiel eraf ? Link naar reactie
Domi Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Dan moet Joriske een vliegwieltrekker kopen bij bv : scootercenter Keulen SIP scootershop Sdn scootershop ringdingding shop keuze genoeg... daarzonder gaat ge dat vliegwiel er niet af krijgen zonder stukken te maken vrees ik.. Link naar reactie
yag Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 Beste Joriske, Maandag kreeg ik mijn vriegwiel ook niet eraf maar met een trekker van 12 Eur komt die direct los. Al de andere manieren heb je meestal schade en een nieuw vliewiel kost zeker meer centjes. Je kan op youtube is zoeken en zal het snel vinden hoe het moet. gr, kurt Link naar reactie
yag Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 https://www.youtube.com/watch?v=yeDGIDctDmc Link naar reactie
josse Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 Volgens mij heeft dat vliegwiel van een VBB niet die schroefdraad zoals latere modellen , bv P en PX. Kijk dat eerst even na. Ik dacht ook dat het met die cirvclips moet lukken. Het vliegwiel eraf krijgen met zo'n spin-trekker is erg lastig op een Vespa. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 Eerst de moer losmaken met slagsleutel, dan deze losjes terugplaatsen, nieuwe clips gebruiken, koop er enkele, lukt niet altijd van de eerste keer. Aan de clips is een rechte kant en een afgeronde. De rechte kant moet naar buiten wijzen. Vliegwiel blokeren en moer losvijzen. Langzaam druk opbouwen ,evt een tikje tegen de zijkant geven, tot het vliegwiel losspringt. Als de clips er uit komt, stoppen en een nieuwe gebruiken. Indien dit niet lukt, het zware gereedschap laten komen. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 houten spikes tussen vliegwiel kloppen , zodat deze goed spannen , daarna moer van vliegwiel lossen , er terug een stuk opdraaien , hout wat aanspannen en een goede tik met de hamer op de moer en normaal springt het vliegwiel er af , opgelet , deze methode is de laatste , dus eerst andere proberen , en niet overdrijven met een tik he Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 5 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2016 ok we zijn weer even verder. Ik heb de VBB gestart gekregen. Nieuwe punten. heb ook de kabels van de schakelklok vervangen en deze op spanning gezet. Wat ik nu raar vind. Is dat ik geen neutraal kan vinden. Is het mogelijk dat deze een 4 bak heeft ? Gaat mijn koppeling niet diep genoeg in ? Of is ze versleten ? Schakelkruis uitgesleten ? iemand dit al eens voorgehad? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 augustus 2016 Delen Geplaatst: 5 augustus 2016 Tel de inkepingen op de selector, 4= 3 versnellingen, 5= 4 versnellingen. Groetjes, nero. Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 5 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2016 ja het zijn er 5 dus normaal gezien vierbak. Maar dat niet in neutraal krijgen kan dit aan de koppeling liggen ? Want als ik hem in het tweede clipje, wat normaal neutraal is. Dan kan ik n og steeds niet kicken en gaat hij vooruit als ik de kickstarter induw Link naar reactie
sindo Geplaatst: 6 augustus 2016 Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 hoe hebt ge die dan gestart gekregen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2016 Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 Schakelkruis gebroken? Denk dat het tijd is voor een revisie van de motor... Groetjes, nero. Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 in gang gelopen ? dacht ik ook al , 2 vespas twee blokjes En denk dat die derde nog slechter er aan toe is... Maarja zo leren we weer bij ... Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 Maar gebroken schakelkruis, ik kan nog wel schakelen, dus vind ik wel raar. misschien dat pinnetje van de arm in de schakelmechanisme die er niet meer goed inzit ? Want deze kwamen ook soms los zag ik op een video van scooterwest. Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2016 Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 Kan je het blok in neutraal zetten zonder de kabels aangesloten? Groetjes, nero. Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 blijft hetzelfde. Wat ik ook merk is dat er precies een grote hoeveelheid olie langs de remtrommel komt. Bourage zal ook kapot zijn wrsch ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 6 augustus 2016 Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 Ik vind dat ge het nog lang volhoud, Smijt dienen blok open ... ...! Gr Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2016 jepz ik denk dak den eigenaar het slechte nieuws gaan moeten melden. Want er blijven maar dingen bijkomen en kwas al zo blij da em startte en dak kon rijde misschien ineens even vragen dak em mag repainte dan is em ineens nieuw Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2016 heb het euvel denk ik gevonden. Zou het niet vinden van neutraal kunnen liggen aan het feit dat dat koperen stukje niet in het koppelingsdeksel zat?, waarmee je dus op de koppeling drukt Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 augustus 2016 Delen Geplaatst: 7 augustus 2016 Normaal niet, maar het ontkoppelen zonder zal niet lukken. Groetjes, nero. Link naar reactie
JorisKE Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2016 Wat ik hier ook net zie, want ben stukken aan het bestellen. In de revisie kit op scooter center zit een ander stukje. Dit zit op mijn schakelkruis. http://www.scooter-center.com/de/product/4940073/Schaltbolzen+OEM+QUALITAeT+Vespa+GS160+GS4+VSB1T+VSB+SS180+VSC1T+VSC+L+94mm?meta=4940073*scd_ALL_de*s19702270685968*schaltbolz*3*3*1*16 Maar moet die normaal geen ander zijn bij een VBB? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.