Matthijn Geplaatst: 9 november 2015 Delen Geplaatst: 9 november 2015 Beste Vespa fans, Sinds een aantal weken heb ik mijn eerste Vespa gekocht. Aangezien ik van Vespa's nog niet heelveel verstand heb leek het me makkelijk om een topic te openen voor me vragen. Ik zal ook wat updates geven over de vorderingen van het opknap project voor de liefhebbers. Volgens mij is het een Vespa 50N uit de jaren 60, mocht het anders zijn hoor ik dat ook graag! De Vespa is voor een groot deel gaaf, alleen zal er een nieuwe bodem in komen. Origineel was de Vespa rood, hij is een keer in oranje metallic gespoten en een keer zwart, zoals het nu is. Uiteindelijk wil ik hem helemaal origineel hebben. Voordat ik daaraan begin wil ik hem goed lopend hebben Een paar vragen: - Het laatste deel van het chassisnummer is redelijk goed te zien, zijn de eerste letters/cijfers altijd hetzelfde? - welk type heb ik en zijn er dingen te zien op de foto's dat niet origineel is? - in welke kleuren is dit type geleverd? Wordt vervolgd Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 november 2015 Delen Geplaatst: 9 november 2015 De motor is er eentje van een special, het chasisnummer lijkt me niet origineel. Het frame is er eentje van ten vroegste eind jaren '60 (hexagonaal logo). Heeft het stuur markeringen voor 3 versnellingen of 4? Groetjes, nero. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Hij heeft 3 versnellingen. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Grappig want je motorblokje heeft er 4 ! Waarschijnlijk kun je naar de 4 gaan door gewoon verder te schakelen als je in zijn 3 zit. Gr Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Dat is gek, welk type is het frame dan? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Alvast geen special, probeer frame nummer te achterhalen, maar dat zal precies niet simpel zijn Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Aan dat nummer is duidelijk gesleuteld - wie weet kun je aan de binnenkant zien wat het originele nummer was. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 De laatste 5 cijfers heb ik, alleen eerste deel kan ik niet zien. Zal eens aan de binnenkant kijken dan Link naar reactie
JJP Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Volgens mij lees ik (met veel moeite) V5A1T. De wieltjes en hexagon logo doen mij vermoeden dat het een 50 R is. Het blok hoort niet bij de wesp, je zou een 3 bak moetne hebben. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 De 50 R is uitgebracht in de kleur 'Rosso Corsa' (vanaf 1975) dus dat ie origineel rood was zou goed kunnen. 1975- Chiaro di Luna metallizzato: 2.268.0108- Rosso Corsa: 1.298.5806- Beige Versailles: 1.298.2580 Misschien dat dit je nog helpt bouwjaar te bepalen: Numerazione telaio: 1969: v5a1t 700001 - 702503 1970: v5a1t 702504 - 735716 1971: v5a1t 735717 - 769612 1972: v5a1t 769613 - 8041641973: v5a1t 804165 - 8317121974: v5a1t 831713 - 8618701975: v5a1t 861871 - 8781511976: v5a1t 878152 - 8935681977: v5a1t 893569 - 9060431978: v5a1t 906044 - 9141391979: v5a1t 914140 – 9222041980: v5a1t 922205 - 9309861981: v5a1t 930987 - 9360521982: v5a1t 936053 - 9387021983: v5a1t 938703 - 938761 Kleur: http://www.coloreamico.it/servizi/colori/vespa_mod.htm Info over 50 R (als je italiaans kan lezen) http://www.vesparesources.com/archive/index.php/t-20649.html Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Ik kan het er slecht uit halen. Had wat sites gevonden waar je je chassisnummer kunt checken, zal die combinatie is invoeren, wellicht ken hij het. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 is inderdaad een 50R: 9inch bandjes, open velg 4bouten, klein gat voor de rempedaal, ... Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Blokje dat eronder ligt is voor 10" wielen, Link naar reactie
JJP Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Blokje dat eronder ligt is voor 10" wielen, Klopt! Als je die ondersteboven foto checkt, dan zie je volgens mij een PK trommel. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Het is een van de laatste v50's het zadel en achterlicht is niet origineel Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Dit is het antwoord van scooterhelp.com Link naar reactie
JJP Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Dat het een 50 R is lijkt me ook. Het blok is zeker geen '67 blok, dat is namelijk een 3 bak. V5a4m is een 50 Special blok met 4 versnellingen. Waarschijnlijk midden jaren 70. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Wat is het beste, origineel maken of dit blokje houden Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 origineel is altijd meer waard, of dat voor jouw het beste is, dat moet je zelf uitmaken Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Het liefst heb ik hem origineel, dus als iemand van blokje wil ruilen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 Origineel op een vespa waar al een ander framenummer in gemept is, is niet meer haalbaar - blokje lekker zo laten. Daarbij is 4 versnellingen comfortabeler rijden, en dat je 3 versnellingen ziet op de je stuur is alleen maar erg handig als je op een rollerbank gezet wordt Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 De vraag is natuurlijk of het een ander framenummer is, laatste cijfers kloppen. Heb van se vorige eigenaar een schouwingsrapport waar dat framenummer (laatste cijfers) op staan. Dat is van 9 jaar geleden. Zag op de site van de RDW dat je voor 9 tientjes het framenummer opnieuw er in kunt laten slaan. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 Je kunt veel van de Piaggio medewerkers zeggen, maar zo dronken dat ze 4 keer op een cijfer moesten slaan, of een 0 over een sterk heen mepten heb ik niet eerder gezien. Ik zou er niet mee naar de RDW durven, maar doe vooral wat je niet laten kunt, ik ga een ander topic vervuilen Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 Dat geeft me niet veel hoop.. Zal toch moeten als ik er een kenteken op wil hebben Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2015 zojuist de RDW maar eens gebelt om te vragen hoeveel kans ik heb, volgens hun kan ik het frame laten ''labelen''.. dan wordt er gekeken of er nog iets van het framenummer kunnen maken, als er een deel helemaal niet meer zichtbaar is hebben ze daar nog wel ''speciale'' manieren voor heb ik begrepen... Kosten, €90 ongeacht of het wel of niet kan, dat vind ik nog wel het proberen waard. Als hij dan helemaal is opgekapt, gestraald en gespoten slaan ze het opnieuw in aan de hand van het label wat je krijgt, dan ben je ca. €250 kwijt incl kenteken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.