Matthijn Geplaatst: 4 november 2015 Delen Geplaatst: 4 november 2015 Ik heb sinds kort een mooie Vespa V50 uit 1967 die bijna 10 jaar stil heeft gestaan. Hij start wel op de choke, als je de choke terug drukt wil hij uitvallen. Als je de choke erop laat en gas geeft hoor je bwoaaap en valt hij uit. Zie het filmpje, schuifje onderin het filmpje is het schuifje van de choke, als je hem terug drukt zakt hij dus in toeren. volgende is gedaan om het probleem te proberen te verhelpen: Caburateur. Dellorto SHB 16-10 schoon gemaakt gecontroleerd of de carb goed op het spruitstuk zit Sproeier (54) moet goed zijn omdat hij hier altijd op gelopen heeft Luchtschroef afgesteld (1.5 slag uit) gerammel in het filmpje is trouwens de metalen tank die trilt :Y: Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 november 2015 Delen Geplaatst: 4 november 2015 De relantievijs iets verder indraaien? Groetjes, nero. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 4 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2015 Nee daar heb ik ook al mee geprutst, hij wil wel stationair op gegeven moment maar met gas geven valt hij uit Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Luchtfilter al eens schoongemaakt ? Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Ja ook gedaan, kan het zijn dat hij valse lucht trekt op het luchtfilter? Of maakt dat niet uit? Link naar reactie
JJP Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Zit het viltenringetje er op? Die zorgt ervoor dat de carb luchtdicht op de aanzuigbuis zit. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Welke is dat? Heb het spruitstuk huls die in het rubber zit over het spruitstuk geschoven, mis ik dan nog iets? Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Deze ring moet er zeker tussen zitten. Veel succes Link naar reactie
JJP Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 http://www.sip-scootershop.com/en/ersatzteile/spare+parts++v50pvet3pkxl-002/carburettor++manifold-054? Nummertje 10. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Dat ringetje zit er bij mij niet tussen nee, ga het proberen! Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Enige wat is me afvraag. Hoe zorg ik ervoor dat de carb goed blijft zitten, als je de achterkant omhoog trekt is het spruitstuk naar het blok te kort. De ring om het spruitstuk huls die in het rubber komt te zitten, waar dient deze voor? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Afdichting, je zet de carb vast door een klem goed aandrukken... Dit hoe heb je de carb schoongemaakt? Wat als dat ultrasoon is, i.c.m. een revisiesetje. En is je vlotternaald vervangen en kan je vlottertje daarna nog goed bewegen? Als dit allemaal goed is, dan adviseer de aanschaf van een nieuwe / andere carburateur. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Hangt er een PK blok onder toevallig? Snelle check: heb je 2 of 3 gaats spruitstuk aan de motor kant? Je hebt namelijk wel een PK carb (de routing van de gaskabel is 180 graden de verkeerde kant op voor een V50). Dat je spruitstuk tegen het frame komt is voor mij ook een vermoeden dat er iets niet klopt: een PK spruitstuk in een V50 frame geeft ook dat soort ellende. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Volgens mij zit hij wel goed hoor Maarten, Theoretisch past de aanzuigbuis met 3 gaten niet op een 2 gaats. @Mathijn, een PK blok past niet onder een special of v50. de PK heeft ook een hele andere luchtfilter dan deze. de aanzuigmond is ook anders. Misschien heeft Mathijn de gasschuif omgedraaid. Eigenlijk zou het niet kunnen maar, goed... Ik zie wel eens vaker dingen die niet kunnen... Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Ik heb de carb schoongemaakt met benzine, er zat voornamelijk aangekoekte olie in, alles lijkt wel goed door te stromen, ik heb de gasschuif er niet uit gehad. Hoe zou de vlotternaald er uit moeten zien? Zit deze onder het vlottertje? Volgens mij is de carb en spruitstuk origineel V50, hier paar foto's (let niet op hoe vies het is ) Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Je moet je carb helemaal uit elkaar halen, ieder gaatje met remmenreiniger schoonmaken en bij voorkeur doorblazen met perslucht. vlotternaald wisselen als je dit nog niet hebt gedaan (zit onder de witte vlotter. je duwt met een kraspen het pennetje eruit om de vlotter te verwijderen}. Verwijder je sproeiers en blaas ze door en kijk in het licht of je obstructies ziet... duidelijker kan ik niet zijn. Als je het niet ziet zitten, heb ik nog wel een 16/10 carb liggen voor je. Verder enige tips: Alles lekt. Nu is dit niet heel erg, maar ga eens slim om met pakkingen: Vloeibare pakking, papierenpakking, vloeibare pakking en dan pas je aanzuigbuis monteren. scheelt al heel veel. Je achterbandje, is net een slick Je mist een junction box. Volgens mij mis je de aanzuigbuisrubber. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 5 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2015 Er komen nog nieuwe bandjes op en junctionbox en aanzuighuisrubber heb ik, alleen niet op foto te zien. Thanks voor de tips, ik denk dat de oplossing ligt bij het viltje en vlotternaald, die zitten er nl beide niet in. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Als er geen vlotternaald in zit, zou er een plas brandstof onder je vespa moeten liggen. Sterker nog de hele inhoud van je tank. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 6 november 2015 Delen Geplaatst: 6 november 2015 Hier se , der Toni... Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 6 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2015 Super, er is me veel duidelijk geworden, heb wat onderdelen besteld, hopelijk daarnee opgelost =) Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 even een reactie in dit topic.. Heb het viltje gemonteerd, vlotternaald zat er helemaal niet in (vond al zo raar dat benzine er uit vloog), en spruitstuk huls goed gemonteerd, deze zat niet met het borgringetje vast. Op de choke doet hij het super, gas geven en vliegt hij mooi in de toeren. Alleen als ik hem van de choke af haal valt hij meteen uit, als ik dan gas geef is het alsnog bwoaap en valt uit. Kan me niet voorstellen dat hij nu nog ergens valse lucht trekt.. Iemand nog een idee? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Choken is minder lucht geven, dus is zowiezo wel iets met de lucht. Heb je nog wel genoeg compressie ? Gr Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Bekijk de kleur van je bougie even. je luchtschroef moet 1,5 draadgang uitstaan. Link naar reactie
Matthijn Geplaatst: 10 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2015 Luchtschroef heb ik op 1.5 staan, zal ik deze wat verder zetten? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.