Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa V50 Valt Uit Na Gas Geven


Matthijn

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een mooie Vespa V50 uit 1967 die bijna 10 jaar stil heeft gestaan.

Hij start wel op de choke, als je de choke terug drukt wil hij uitvallen. Als je de choke erop laat en gas geeft hoor je bwoaaap en valt hij uit. Zie het filmpje, schuifje onderin het filmpje is het schuifje van de choke, als je hem terug drukt zakt hij dus in toeren.

volgende is gedaan om het probleem te proberen te verhelpen:

Caburateur. Dellorto SHB 16-10 schoon gemaakt

gecontroleerd of de carb goed op het spruitstuk zit

Sproeier (54) moet goed zijn omdat hij hier altijd op gelopen heeft

Luchtschroef afgesteld (1.5 slag uit)

gerammel in het filmpje is trouwens de metalen tank die trilt :Y:

Link naar reactie

Afdichting, je zet de carb vast door een klem goed aandrukken... Dit hoe heb je de carb schoongemaakt? Wat als dat ultrasoon is, i.c.m. een revisiesetje. En is je vlotternaald vervangen en kan je vlottertje daarna nog goed bewegen? Als dit allemaal goed is, dan adviseer de aanschaf van een nieuwe / andere carburateur. 

Link naar reactie

Hangt er een PK blok onder toevallig?

 

Snelle check: heb je 2 of 3 gaats spruitstuk aan de motor kant?

 

Je hebt namelijk wel een PK carb (de routing van de gaskabel is 180 graden de verkeerde kant op voor een V50).

Dat je spruitstuk tegen het frame komt is voor mij ook een vermoeden dat er iets niet klopt: een PK spruitstuk in een V50 frame geeft ook dat soort ellende.

Link naar reactie

Volgens mij zit hij wel goed hoor Maarten, Theoretisch past de aanzuigbuis met 3 gaten niet op een 2 gaats. @Mathijn, een PK blok past niet onder een special of v50. de PK heeft ook een hele andere luchtfilter dan deze. de aanzuigmond is ook anders. Misschien heeft Mathijn de gasschuif omgedraaid. Eigenlijk zou het niet kunnen maar, goed... Ik zie wel eens vaker dingen die niet kunnen...   :D

Link naar reactie

Ik heb de carb schoongemaakt met benzine, er zat voornamelijk aangekoekte olie in, alles lijkt wel goed door te stromen, ik heb de gasschuif er niet uit gehad. Hoe zou de vlotternaald er uit moeten zien? Zit deze onder het vlottertje?

 

Volgens mij is de carb en spruitstuk origineel V50, hier paar foto's (let niet op hoe vies het is :mellow: )

JFrYac.jpg

 

GvlUwf.jpg

 

hUcq0g.jpg

 

sx2gb9.jpg

Link naar reactie

Je moet je carb helemaal uit elkaar halen, ieder gaatje met remmenreiniger schoonmaken en bij voorkeur doorblazen met perslucht. vlotternaald wisselen als je dit nog niet hebt gedaan (zit onder de witte vlotter. je duwt met een kraspen het pennetje eruit om de vlotter te verwijderen}. Verwijder je sproeiers en blaas ze door en kijk in het licht of je obstructies ziet... duidelijker kan ik niet zijn. Als je het niet ziet zitten, heb ik nog wel een 16/10 carb liggen voor je. 

 

Verder enige tips:

 

  • Alles lekt. Nu is dit niet heel erg, maar ga eens slim om met pakkingen: Vloeibare pakking, papierenpakking, vloeibare pakking en dan pas je aanzuigbuis monteren. scheelt al heel veel. 
  • Je achterbandje, is net een slick
  • Je mist een junction box.
  • Volgens mij mis je de aanzuigbuisrubber.
Link naar reactie

Als er geen vlotternaald in zit, zou er een plas brandstof onder je vespa moeten liggen. Sterker nog de hele inhoud van je tank.

Link naar reactie

even een reactie in dit topic.. Heb het viltje gemonteerd, vlotternaald zat er helemaal niet in (vond al zo raar dat benzine er uit vloog), en spruitstuk huls goed gemonteerd, deze zat niet met het borgringetje vast.

Op de choke doet hij het super, gas geven en vliegt hij mooi in de toeren. Alleen als ik hem van de choke af haal valt hij meteen uit, als ik dan gas geef is het alsnog bwoaap en valt uit. Kan me niet voorstellen dat hij nu nog ergens valse lucht trekt..

Iemand nog een idee?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...