Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inrijden Gts300Ie Super


Vespanius

Aanbevolen berichten

De voorbije dagen de eerste kms op de GTS gezet, die ik vorige week 2de hands gekocht had met 70km op de teller, vooral om te gebruiken voor woon-werkverkeer.

 

 

Mijn vragen:

 

- deze GTS dateert van 01/2015, heeft nu een goeie 300kms op de teller, maar heeft nog steeds die agressieve rodage olie in het blok zitten.  Zou ik deze rodage olie laten zitten of de regulier motorolie die er normaal pas op 1000kms in gaat, er in laten doen?

- is het normaal dat de achterrem zo zwak is?

- Ik woon in Lier, maar werk in Antwerpen.  Kunnen jullie mij een goede, betrouwbare dealer aanbevelen ergens werkzaam in deze regio?

 

Grtz

Marc

Link naar reactie

Als je de achterrem te zwak vind, kan je de "remweg" bij droog wegdek met je voorrem zonder problemen "inkorten".

 

Bij het roderen nooit "volgas" gaan, niet boven de 90 km/u en deze snelheid niet te lang aanhouden en geregeld de "kleinere weggetjes" nemen.

 

Daarna, met de nieuwe olie kan je de 300 "voluit" gebruiken. veel succes !!

Link naar reactie

Eigenlijk vind ik de achterrem onbestaande.  Dat remt eigenlijk niet, dat vertraagt alleen maar...  Ik gebruik continu de voorrem.  Is misschien een misvorming want ik heb altijd zware motoren gereden waar de voorrem de belangrijkste rem is  :)

Ik gebruik nu mijn Zumo390 om zelfs de kleinste wegen naar mijn werk te vinden  hahahahaha...

Link naar reactie

Met de classic weinig tot geen voorrem, met de Gts rem ik meer voorrem dan achterrem, denk zo een 60/40% verhouding. De achterrem is behoorlijk zwak maar knijp de voorrem er maar goed bij zodat hij zn neus goed naar de grond wijst. De nieuwe Gts kan dat zeker hebben.

Grtzzz

Link naar reactie

Qua rodage , idd hoeft de olie pas na 1000km.en als je van Lier komt lijkt Smout geen slechte optie.

Heb de mijne daar nieuw gekocht en moest al stuk autostade in het naar huis rijden totaal 30km waarvan 18km autostade. Kon het niet laten om even 120km. Daarna als hij goed warm stond regelmatig even eindje open getrokken, nu reeds 2300km in 3maand en zit al lekker los, beestje wordt wel redelijk gebruikt om eerlijk te zijn, de kraan staat meestal helemaal open en geen olieverbruik. Prima materiaal.

Link naar reactie

denk da die rodage toch niet gelijk als vroeger is , en zeker nie gelijk als die 2 takte warmee je snel vastlopers krijgt!denk als je ongeveer 100 a 200km rustig rijd en daarna regelmatig opentrekt en 1000km de olie laat verversen is em toch al goed ingereden, want vergeet niet te rustig rijden is ook niet goed dan word em niet goed ingereden dan heb je een luie motor plus groot kans voor olieverbruik door dat er mee te rustig is mee is gereden! nu gaan vele zeggen wat heeft olieverbuik nu met rustig te rijden maken ! een kenner van motoren weet dat.

 

mvg

ice 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik vind de remmen ook slecht gisteren nog samen met mijn vriendin een rood licht moeten negeren omdat ik tijdens het oranje gewoonweg niet voldoende kon vertragen. Ik ben noodgedwongen maar door rood gereden. Zoiets heb ik met geen enkel voertuig nooit eerder meegemaakt. De remmen zijn niet van deze tijd. Ik heb een gts 300 supersport

Link naar reactie

Ik vind de remmen ook slecht gisteren nog samen met mijn vriendin een rood licht moeten negeren omdat ik tijdens het oranje gewoonweg niet voldoende kon vertragen. Ik ben noodgedwongen maar door rood gereden.

Misschien kan het helpen als je je rijstijl aanpast en vooruitziend bent...een verkeerslicht dat al een tijd op groen staat, blijft niet op groen staan. Dan moet je al op je hoede zijn.

 

Iemand achterop meenemen vraagt een verantwoorde rijstijl en doorzicht in verkeersituaties. Tijdig afremmen, dus zeker niet bruusk afremmen voor achterop rijdende voertuigen !

 

Regelmatig rode lichten negeren is niet alleen gevaarlijk, maar ook slecht voor je spaarvarken ( zeker als er een vogelkastje is opgehangen met een ingebouwde camera ) ;) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...