Vespanius Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 De voorbije dagen de eerste kms op de GTS gezet, die ik vorige week 2de hands gekocht had met 70km op de teller, vooral om te gebruiken voor woon-werkverkeer. Mijn vragen: - deze GTS dateert van 01/2015, heeft nu een goeie 300kms op de teller, maar heeft nog steeds die agressieve rodage olie in het blok zitten. Zou ik deze rodage olie laten zitten of de regulier motorolie die er normaal pas op 1000kms in gaat, er in laten doen? - is het normaal dat de achterrem zo zwak is? - Ik woon in Lier, maar werk in Antwerpen. Kunnen jullie mij een goede, betrouwbare dealer aanbevelen ergens werkzaam in deze regio? Grtz Marc Link naar reactie
TomVC Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 Smout in Boechout kan ik geen slecht woord over vertellen en naar ik vernomen heb blijkt Ennekens in Nijlen ook goe te zijn Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 Rodage-olie laten zitten...700 km rijden en dan nieuwe olie... en dan nog liefst bij een betrouwbare dealer met een prima service : Blommaert in Brasschaat - Vrijwilligerslei 7. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 idd olie laten inzitten tot ongeveer 1000km , de achterrem is idd wa zwak heb ik ook al ondervonden heb horen zeggen en zelf ook al getest dat de malossi remblokken beter remmen. veel succes met je 300 gts . mvg ice Link naar reactie
Vespanius Geplaatst: 21 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 OK merci mannen! Zal nog wat verder bollen met de rodage olie en de GTS dan binnen een paar weken binnen doen Grtz Marc Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 21 oktober 2015 Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 Als je de achterrem te zwak vind, kan je de "remweg" bij droog wegdek met je voorrem zonder problemen "inkorten". Bij het roderen nooit "volgas" gaan, niet boven de 90 km/u en deze snelheid niet te lang aanhouden en geregeld de "kleinere weggetjes" nemen. Daarna, met de nieuwe olie kan je de 300 "voluit" gebruiken. veel succes !! Link naar reactie
Vespanius Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Eigenlijk vind ik de achterrem onbestaande. Dat remt eigenlijk niet, dat vertraagt alleen maar... Ik gebruik continu de voorrem. Is misschien een misvorming want ik heb altijd zware motoren gereden waar de voorrem de belangrijkste rem is Ik gebruik nu mijn Zumo390 om zelfs de kleinste wegen naar mijn werk te vinden hahahahaha... Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Met de classic weinig tot geen voorrem, met de Gts rem ik meer voorrem dan achterrem, denk zo een 60/40% verhouding. De achterrem is behoorlijk zwak maar knijp de voorrem er maar goed bij zodat hij zn neus goed naar de grond wijst. De nieuwe Gts kan dat zeker hebben. Grtzzz Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Qua rodage , idd hoeft de olie pas na 1000km.en als je van Lier komt lijkt Smout geen slechte optie. Heb de mijne daar nieuw gekocht en moest al stuk autostade in het naar huis rijden totaal 30km waarvan 18km autostade. Kon het niet laten om even 120km. Daarna als hij goed warm stond regelmatig even eindje open getrokken, nu reeds 2300km in 3maand en zit al lekker los, beestje wordt wel redelijk gebruikt om eerlijk te zijn, de kraan staat meestal helemaal open en geen olieverbruik. Prima materiaal. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 denk da die rodage toch niet gelijk als vroeger is , en zeker nie gelijk als die 2 takte warmee je snel vastlopers krijgt!denk als je ongeveer 100 a 200km rustig rijd en daarna regelmatig opentrekt en 1000km de olie laat verversen is em toch al goed ingereden, want vergeet niet te rustig rijden is ook niet goed dan word em niet goed ingereden dan heb je een luie motor plus groot kans voor olieverbruik door dat er mee te rustig is mee is gereden! nu gaan vele zeggen wat heeft olieverbuik nu met rustig te rijden maken ! een kenner van motoren weet dat. mvg ice Link naar reactie
order66 Geplaatst: 28 oktober 2015 Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 Ik ben de eerste 900km niet boven de 100 gegaan, maar voor de rest gewoon gereden, af en toe goed optrekken. Denk niet dat dat met de huidige voertuigen problemen kan geven, integendeel, kwestie van er geen leeghanger van te maken. Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Ik vind de remmen ook slecht gisteren nog samen met mijn vriendin een rood licht moeten negeren omdat ik tijdens het oranje gewoonweg niet voldoende kon vertragen. Ik ben noodgedwongen maar door rood gereden. Zoiets heb ik met geen enkel voertuig nooit eerder meegemaakt. De remmen zijn niet van deze tijd. Ik heb een gts 300 supersport Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Dit heeft meer te maken met het kunnen inschatten van (het remvermogen) van je voertuig dan met de kwaliteit van de remmen. Groetjes, nero. Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Ik zat een meter of 20 van het stoplicht en remde uit alle macht maar ik vind dat op het voorwiel wat mij betreft wel een dubbele schijf had mogen zitten. Alleen qua constructie een beetje lastig Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Zachtere remblokken steken scheelt ook al heel wat...de originele blokjes gaan lang mee maar "remmen " doen ze niet goed ...ondermaats vind ik persoonlijk ! Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Vind ik ook. Maar ik denk ook dat de constructeurs bij vespa hiervoor gekozen hebben om een veilige afweging te maken ivm kleine scooterwieltjes Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 19 december 2015 Delen Geplaatst: 19 december 2015 Ik vind de remmen ook slecht gisteren nog samen met mijn vriendin een rood licht moeten negeren omdat ik tijdens het oranje gewoonweg niet voldoende kon vertragen. Ik ben noodgedwongen maar door rood gereden. Misschien kan het helpen als je je rijstijl aanpast en vooruitziend bent...een verkeerslicht dat al een tijd op groen staat, blijft niet op groen staan. Dan moet je al op je hoede zijn. Iemand achterop meenemen vraagt een verantwoorde rijstijl en doorzicht in verkeersituaties. Tijdig afremmen, dus zeker niet bruusk afremmen voor achterop rijdende voertuigen ! Regelmatig rode lichten negeren is niet alleen gevaarlijk, maar ook slecht voor je spaarvarken ( zeker als er een vogelkastje is opgehangen met een ingebouwde camera ) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.