Jump to content
Vespaforum.be

Vespanius

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Vespanius

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Nog aan te schaffen VESPA 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lier
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

655 profile views
  1. Hoeveel zijn er niet die een GPS op de linkerzijde van hun stuur gemonteerd hebben? Ik denk dat zo'n GPS houder met enkele RAM mounts wel iets meer weegt dan die paar grammen verschil tussen linker en rechterstuurpen. Naar het schijnt is dit slot het meest verkocht in Spanje en Italie, ben er dus van overtuigd dat het met die trillingen wel zal meevallen Bedankt voor de montage uitleg!
  2. Heb ik allemaal gelezen, maar daar stond niet echt iets bij wat van toepassing kon zijn op een recente GTS dacht ik. Ook de opmerking over het verschil in gewicht van de stuurgewichten welke het rijden beinvloeden, vond ik niet echt een probleem, gezien we hier spreken over grammen en geen kilo's, en we hier spreken over Vespa's en niet gewicht gevoelige racemoto's. Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enige trilling zou veroorzaken tijdens het rijden...Het ging mij enkel over de montage van de slotpen in het stuur. Op oudere vespa's moet inderdaad het handvat opengesneden worden en draad in getapt worden, maar bij de nieuwe GTS is het een stuurgewicht dat op het stuur gevezen is. Zal het eens aan mijn dealer vragen.
  3. Iemand ervaring met dit soort slot op een recente GTS, vooral dan de bevestiging van de speciale pen in het linker stuurgewicht?
  4. Dien bak eruit halen is geen optie vrees ik, met die motor er juist onder. Mijn helmpke zou rap weggesmolten zijn In de topkoffer geen probleem, zelf de 2 Vespa helmen gaan daar in. Maar inderdaad niet zo mooi...
  5. Deze morgend tot de constatatie gekomen dat zelfs met die verbrede zadel-onderpot, mijn Vespa helm - type VJ zonder vizier, nog steeds niet onder het zadel kan opgeborgen worden... Heb vanalles geprobeerd, maar lukt niet
  6. ACF-50 heb ik inderdaad ook thuis staan
  7. Slechts 1 product, al jaaaren gekend onder motorrijder "Wondersteen" http://www.wondersteen.com
  8. Koopt ne moto Véél meer PK's. Mijn laatste moto had 180PK, en nu rij ik met een 22PK Vespa en heb elke dag een big smile op mijn gezicht. Ik wil maar zeggen PK's is niet alles...
  9. De vakbond, uw vriend...
  10. Vespanius

    Valbaren

    https://www.youtube.com/watch?v=z7OdX42NjWQ Cola, echte cola
  11. Ik doe voorlopig alleen woon-werkverkeer, dus continu optrekken, vertragen, versnellen, etc Stoppen tracht ik te vermijden 240km en dan nog 1 streepke over??? Pfff daar ben ik precies toch nog ver vanaf...
  12. Heb momenteel een 350kms op de teller en merk dat ik nu, in rodage, na ongeveer 185kms, en dan zijn alle fuelinhoud streepjes weg, moet gaan tanken, waarbij ik 7.5 lit kan tanken vooraleer deze vol is. Dus dat is ongeveer 4lit/100km, laat ons zeggen, toeristisch/sportief gereden, met hoge Vespa ruit en topkoffer. Dit lijkt me meer dan redelijk maar ben onervaren Vespisto dus wat vinden de ervaringsdeskundigen onder ons hiervan? Grtz Marc
  13. Dat klopt, dit zijn de prijzen die ik van mijn BMW dealer zelf heb gekregen...
  14. 250€ is niets in vergelijking met het onderhoud aan een BMW 650 scooter. Op 10000kms 800€ en op 20000kms 1200€ aub...
×
×
  • Create New...